Samenwerking MAI en LB NRK

Auteur Topic: Samenwerking MAI en LB NRK  (gelezen 10865 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rood123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 142
Reactie #10 Gepost op: 9 juni 2008, 14:47:59
Nou je kunt als je voor het geld gaat beter vrijwilliger bij MAI worden dan bij het Rode Kruis :P
Het is meer dan een paar broodjes en een kop koffie zoals bij het rode kruis.

Alhoewel ik net een verhoging heb gekregen van 3 naar 4 keer niks bij da afdeling dus mij hoor je verder niet klagen.


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #11 Gepost op: 9 juni 2008, 15:09:54
Waarschijnlijk wil MAI voor een dubbeltje op de welbekende eerste rij zitten en zo min mogelijk geld uit geven, zeker niet aan kleding. Misschien kan er een T-shirtje vanaf maar waarschijnlijk moet je dat na de hulpverlening weer inleveren.

Toch raar dat een commerciele organisatie zo slecht met EH verleners omgaat (in mijn ogen dan) enkel een paar broodjes en een kop koffie staat waarschijnlijk niet in verhouding van wat zij ontvangen van de organisatie.

Je hebt duidelijk nog geen dienst gedraaid voor de MAI zo te lezen.
Aan tschirtjes geen gebrek hoor elke dag eentje enne het eten is er elke dag/nacht goed verzorgd kan ik je vertellen.
Het is amkkelijke je conclusies te trekken door wat mensen schrijven maar zelf ervaren is altijd beter dan "die en die zei dat :-X
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


peter_730

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #12 Gepost op: 9 juni 2008, 15:28:11
Je hebt duidelijk nog geen dienst gedraaid voor de MAI zo te lezen.
Aan tschirtjes geen gebrek hoor elke dag eentje enne het eten is er elke dag/nacht goed verzorgd kan ik je vertellen.
Het is amkkelijke je conclusies te trekken door wat mensen schrijven maar zelf ervaren is altijd beter dan "die en die zei dat :-X

Mis, ik heb wel degelijk ook voor MAI diensten gedaan. Wat ik eigenlijk wil aangeven is het volgende.
Als je voor het Rode Kruis een dienst doet dan wordt het RK daar beter van. Als je als vrijwilliger bij MAI werkt krijg je een T-shirt en het eten, Deze (on)kosten wegen niet op tegen hun inkomsten. Ik vindt het verwerpelijk dat zo'n organisatie "over de rug van vrijwilligers" zoveel mogelijk winst wil maken.
Begrijp me niet verkeerd..... winst maken mag zeker.....maar betaal je personeel dan ook gewoon uit. ( net zoals andere commerciele organisaties ook doen)

Daarnaast vond ik ( inmiddels 1,5 jaar geleden) het materiaal erg karig voor de EH-ers.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #13 Gepost op: 9 juni 2008, 19:13:42
Hoi allemaal,
ik heb antwoord van de MAI zie hieronder

Citaat:
Er zijn 2 mogelijkheden om deel  te nemen aan evenementen van MAI.

1.      Je meldt je aan via onze website als Rode Kruiser. Je dient dan wel toestemming te hebben van de coördinator van de afdeling en doet dan mee in Rode Kruis kleding, bent via de afdeling verzekerd en het geld voor je inzet gaat naar de afdeling. MAI betaald rechtstreeks aan de hulpverlener de reiskosten.

2.      Je wordt MAI vrijwilliger. Je krijgt dan een inschrijfpakket wat je volledig invult en opstuurt met alle bescheiden naar onderstaand postbus nummer. Je komt dan in ons bestand en wij leggen een personeelsdossier aan. Je mag dan niet in Rode Kruis kleding verschijnen, maar draagt een spijkerbroek en krijgt van ons een shirt tijdens de inzet. Het geld voor de inzet komt op je eigen rekening evenals de reiskosten. Je bent dan ook verzekerd via de MAI.

 

Aanmelden voor evenementen gaat altijd via de website van MAI www.mai.nl  Ook voor dit jaar geldt dat mensen die zich niet via onze website hebben aangemeld niet ingezet kunnen worden omdat ik niet over hun gegevens beschik. De mensen die geen brief van MAI hebben ontvangen maar alleen van het LB kunnen zich deze week nog via de website aanmelden want daarna wordt het rooster ingevuld.

Einde Citaat.
Dit is het hele verhaal, je krijgt de vergoeding die het NRK normaal krijg nu dus zelf en ook reiskosten vergoeding.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Rood123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 142
Reactie #14 Gepost op: 9 juni 2008, 23:31:54
Begrijp me niet verkeerd..... winst maken mag zeker.....maar betaal je personeel dan ook gewoon uit. ( net zoals andere commerciele organisaties ook doen)
Als ze mij gaan uitbetalen dan bedank ik acuut want dan begint het op werk te lijken en dat doe ik de rest van de week wel.

Daarnaast vond ik ( inmiddels 1,5 jaar geleden) het materiaal erg karig voor de EH-ers.

Over het algemeen leren commerciele bedrijven redelijk snel en van MAI kan ik het zeker beamen. De afgelopen anderhalf jaar hebben ze enorm veel geleerd
Nu ze die trolleys zelf beheren en niet meer door een extern bedrijf laten doen zijn ze veel beter uitgerust.
En iedere inzet leren ze weer bij.


peter_730

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #15 Gepost op: 10 juni 2008, 08:29:11
Als ze mij gaan uitbetalen dan bedank ik acuut want dan begint het op werk te lijken en dat doe ik de rest van de week wel.

Heel nobel van je maar voor MAI is het gewoon werk en staat geld verdienen voorop.
Als je er niets mee wil verdienen kan je in iedergeval namens het RK ingezet worden dan vangen zij er wat voor.
Anno 2008 voor "niets" werken voor een bedrijf is natuurlijk heel raar.

Jij gaat ook niet voor een t-shirt en een wat eten voor je baas werken....toch?


ps. wat zijn de reiskosten en vergoeding eigenlijk of is dat niet bekend?


Rood123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 142
Reactie #16 Gepost op: 10 juni 2008, 15:53:53
Heel nobel van je maar voor MAI is het gewoon werk en staat geld verdienen voorop.
Als je er niets mee wil verdienen kan je in iedergeval namens het RK ingezet worden dan vangen zij er wat voor.
Anno 2008 voor "niets" werken voor een bedrijf is natuurlijk heel raar.

Jij gaat ook niet voor een t-shirt en een wat eten voor je baas werken....toch?


ps. wat zijn de reiskosten en vergoeding eigenlijk of is dat niet bekend?
Inderdaad is het voor MAI gewoon werk. En ja een bedrijf zal toch geld moeten verdienen.
Zelfs het Rode Kruis moet geld "verdienen". Alleen dan tussen haakjes want ze zijn nog steeds niet commercieel.

En ik zal ook zolang de afdeling er een vergoeding voor krijgt het ook blijven doen. Maar ja ik hoor vanmiddag dat samen (g)een er door is dus dan ga ik tegen die tijd er nog wel een over nadenken.

Nee ik werk niet voor een t-shirt en wat eten. Maar dat is het verschil tussen een hobby en werk denk ik maar.
Voor mij staat in dit de hulpverlening voor op. En aangezien het ook nog is bij leuke feestjes en partijtjes haal ik daar mijn "vergoeding" wel uit.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #17 Gepost op: 11 juni 2008, 18:46:16
[X] Geschikt
[  ] Ongeschikt
Arts  www.alphalog.nl


Casbuur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 88
Reactie #18 Gepost op: 12 juni 2008, 13:13:29
[X] Geschikt
[  ] Ongeschikt

Voel jij je ook geschikt? Meld je dan nu aan!


Rood123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 142
Reactie #19 Gepost op: 12 juni 2008, 17:26:42
[X] Geschikt
[  ] Ongeschikt

[X] Aangemeld
[  ] Niet aangemeld