Mercedes-Benz A-ambulances (laagmodel)

Auteur Topic: Mercedes-Benz A-ambulances (laagmodel)  (gelezen 165975 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #200 Gepost op: 6 december 2010, 18:53:21
Wel apart, Binz staat wel op een grote europese autoshow te pronken met een verlengde E-station en een E-sedan ....  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #201 Gepost op: 6 december 2010, 20:31:19
Ik had tot nu toe zo mijn bedenkingen bij alle verhalen over de nieuwe e classe als ambulance, en dan met name over de problemen die er ineens zouden zijn. Tot ik net een artikel vertaal van een zweedse carosserie bouwer die Binz ambulances importeerde

http://www.s112.se/archives/articles/144 ( dit artikel kun je vertalen met http://www.mijnwoordenboek.nl/babel-vertaal.php)
        
Slut med E-klass från Binz  vertaling-> Het einde van de E-Klasse van Binz

Het komt erop neer dat Binz met de komst van het nieuwe model e classe geen chassis' meer op grote schaal wil gaan verlengen omdat ze hier geen brood meer in zien, dit omdat er nog maar een paar van deze verlengde chassis' besteld zouden worden.
Eurolans, zweedse carosserie bouwer, gaat nu net als de NL carosserie bouwers over op de Miesen ambulance, terwijl ze jarenlang Binz ambulances hebben geleverd.

foto miesen/eurolans






Lijkt op een van de B-Ambu's van RAVU Zoek het filmpje ervan ff op op youtube...


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #202 Gepost op: 6 december 2010, 20:39:08
Wel apart, Binz staat wel op een grote europese autoshow te pronken met een verlengde E-station en een E-sedan ....  ::)

Ik vind het ook erg vreemd want de verlengd binz rouwauto rijd gewoon al rond in Nederland. Maar kennelijk is het op grote schaal produceren van het verlengde onderstel toch een ander verhaal. Het was oorspronkelijk de bedoeling dat Binz 3 verschilende lengtes zou gaan produceren maar hier is door een hoge baas bij Binz gewoon de stekker uit getrokken, tenminste dat blijkt uit dat zweedse artikel dat ik eerder heb geplaatst.
 De foto's heb ik op de franse site van Binz gevonden.




PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #203 Gepost op: 7 december 2010, 11:06:06
Lijkt op een van de B-Ambu's van RAVU Zoek het filmpje ervan ff op op youtube...

RAVU rijdt op 2 ambu's na met alleen Visser 4's, voor zowel A als B-vervoer. De twee andere (B-)ambu's zijn 2 VW van Terberg (ANS).
Vanuit de RAVU-hoek weet ik nog niet dat er Miesen-ambu's komen als alternatief voor de Visser 5. Dus ik wacht het nog even af.
Geloof niet alles wat je denkt.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #204 Gepost op: 23 januari 2011, 12:34:12
Daar hebben ze in ieder geval geen Visser 5 ambulance. Ze rijden er al wel enige tijd met een E-klasse van Binz (08-428). Maar dat is nog een E-klasse van het vorige model. Heb je een foto van die brand nieuwe ambu? Dan weten we ook waar we over praten, maar een Visser 5 is het niet.

Telkens zag ik hem terwijl ik zelf met een spoedmelding bezig was dus foto maken lukte niet ;)
Ik zal vandaag eens langsgaan op hun post, misschien staat 'ie er!


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #205 Gepost op: 23 januari 2011, 19:54:27
Is al ergens aan bod gekomen op het forum. De ambu's zijn allebei E-klasse van het vorige mode, hebben de roepnummers 08-428 en 08-433 en zijn opgebouwd door Binz.
Geloof niet alles wat je denkt.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #206 Gepost op: 23 januari 2011, 20:43:17
eigenlijk wel handig voor Visser, want nu zijn er maar weinig mensen die de verschillen tussen de lage mercedes ambu's zien, en als Visser dan een sticker met ''Visser5" op een miesen gaat plakken zullen daar ook weinig mensen wat aan opmerken.


Gast

  • Gast
Reactie #207 Gepost op: 23 januari 2011, 20:46:14
...... als Visser dan een sticker met ''Visser5" op een miesen gaat plakken zullen daar ook weinig mensen wat aan opmerken.
.. laat staan boeien.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #208 Gepost op: 23 januari 2011, 22:05:30
.. laat staan boeien.

ik heb niets gezegd, en had even last van een plaatselijke ontploffing. mijn nederige excuses


Gast

  • Gast
Reactie #209 Gepost op: 23 januari 2011, 22:07:46
Lezen is een kunst kerel. ik heb het niet over jou of je gebreken (hoe kom je DAAR nu weer bij!!)

Ik heb het over een STICKER!