Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 768518 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #990 Gepost op: 24 september 2012, 19:46:08
Ben bang dat we pech hebben, die zal pas komen na dat wij ons pakket krijgen, er vanuit gaande dat we alles voor / bij de start krijgen.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #991 Gepost op: 25 september 2012, 08:34:36
Bedankt ;-) Maar ik bedoelde ook in relatie tot alle nieuwe kleding die ik voobij hoor komen ;-) Sowieso hoop ik dat ze snel zijn met de oproep! Deze week mijn laatste vrije (werk)dagen tot en met begin december!
Ga maar gewoon uit van de huidige kleding  ;) (als het al op voorraad is...)


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #992 Gepost op: 25 september 2012, 10:38:02
Ga maar gewoon uit van de huidige kleding  ;) (als het al op voorraad is...)

Nou ze hebben vrij weinig, waarschijnlijk zijn er geen broeken, overhemden, colbert, en epauletten


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #993 Gepost op: 25 september 2012, 11:33:27
Nou ze hebben vrij weinig, waarschijnlijk zijn er geen broeken, overhemden, colbert, en epauletten

Dat wordt dus in spijkerbroek de straat op :P
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #994 Gepost op: 25 september 2012, 11:45:35
Dat wordt dus in spijkerbroek de straat op :P

Vanaf wanneer kom je op straat?


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #995 Gepost op: 25 september 2012, 11:52:08
Vanaf wanneer kom je op straat?
Heb begrepen van een kennis van mij binnen het zelfde korps dat we vanaf het begin mogen meelopen, iets wat ik ook begreep (tussen neus en lippen door) tijdens de voorlichting
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #996 Gepost op: 25 september 2012, 12:43:59
Heb begrepen van een kennis van mij binnen het zelfde korps dat we vanaf het begin mogen meelopen, iets wat ik ook begreep (tussen neus en lippen door) tijdens de voorlichting
Offtopic:
Toch niet in uniform. Je zult nooit de straat op gaan/mogen wanneer je nog geen modules behaald hebt. Ook tijdens de opleiding is het niet toegestaan om in uniform te reizen. Je zal maar tegen een situatie aanlopen waarin men iets van je verwacht, maar je totaal geen kennis of kunde hebt om te handelen. Zo ga ik over 6 weken het korps in, maar liep ik tijdens een grootscheepse verkeerscontrole dit weekend gewoon in burger mee. In mei zal je de straat op gaan voor je eerste korps tertiel. Wel zul je het uniform eventueel nodig hebben voor de beëdiging en in overleg tijdens sommige lessen.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #997 Gepost op: 25 september 2012, 13:01:16
Offtopic:
Toch niet in uniform. Je zult nooit de straat op gaan/mogen wanneer je nog geen modules behaald hebt. Ook tijdens de opleiding is het niet toegestaan om in uniform te reizen. Je zal maar tegen een situatie aanlopen waarin men iets van je verwacht, maar je totaal geen kennis of kunde hebt om te handelen. Zo ga ik over 6 weken het korps in, maar liep ik tijdens een grootscheepse verkeerscontrole dit weekend gewoon in burger mee. In mei zal je de straat op gaan voor je eerste korps tertiel. Wel zul je het uniform eventueel nodig hebben voor de beëdiging en in overleg tijdens sommige lessen.
Ik ben benieuwd ;-) Iemand die achter de balie zit (voluntair bijvoorbeeld) die heeft ook geen bevoegdheden (soms BOA), maar draagt ook een uniform ;-) Het maakt mij ook allemaal niet zo heel veel uit, zolang het maar wordt gecommuniceerd!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #998 Gepost op: 25 september 2012, 15:40:24
Ik ben benieuwd ;-) Iemand die achter de balie zit (voluntair bijvoorbeeld) die heeft ook geen bevoegdheden (soms BOA), maar draagt ook een uniform ;-) Het maakt mij ook allemaal niet zo heel veel uit, zolang het maar wordt gecommuniceerd!

Je zegt het zelf al. Iemand die achter de balie zit en dus niet op straat loopt. Of zit jij straks als vrijwillige politie ook alleen maar achter de balie en in het bureau? Je moet het niet eens willen om zonder ook maar enige kennis in uniform de straat op te gaan. Zodra je het pakkie aan hebt verwachten mensen zoveel van je. En ze kijken echt niet naar wat je op je schouders hebt.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #999 Gepost op: 25 september 2012, 16:20:22
Ik ben benieuwd ;-) Iemand die achter de balie zit (voluntair bijvoorbeeld) die heeft ook geen bevoegdheden (soms BOA), maar draagt ook een uniform ;-) Het maakt mij ook allemaal niet zo heel veel uit, zolang het maar wordt gecommuniceerd!
Iemand die achter de balie zit weet heel god wat hij/zij moet doen.