Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 768491 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1010 Gepost op: 8 oktober 2012, 18:47:39
Dan durf ik het je niet te zeggen. ;)


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1011 Gepost op: 8 oktober 2012, 19:16:31
Een vraagje over de "scheenbeschermers":

Sinds wanneer beschikken hondengeleiders hierover ? Vandaag heb ik namelijk 2 hondengeleiders gezien, die een woning binnenvielen, naast helm en schild (doorzichtig van plastic?) droegen ze ook (blauw-zwart) bescherming over hun broek, had dit voorheen niet gezien.

Ik denk dat je een schildprocedure hebt gezien. Zal niet in detail treden, maar die bescherming kan dan erg handig zijn.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #1012 Gepost op: 8 oktober 2012, 19:53:22
Ik denk dat je een schildprocedure hebt gezien. Zal niet in detail treden, maar die bescherming kan dan erg handig zijn.

Duidelijk en helder, thanks TDMdR. Dacht alleen dat het gevangeniswezen hierin getraind was O0


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1013 Gepost op: 8 oktober 2012, 21:52:25
Ik denk dat je een schildprocedure hebt gezien. Zal niet in detail treden, maar die bescherming kan dan erg handig zijn.

Er is via google gewoon het e.e.a. te vinden hoor over schildprocedure dus zo geheimzinnig hoeft er niet over gedaan te worden lijkt mij.
Het is misschien niet veel wat er over te vinden is maar wat er staat lijkt mij duidelijk genoeg.

Citaat
We krijgen wel binnenkort een doorzichtig schild voor een schildprocedure, dat dan alleen weer ingezet mag worden na toestemming van een HOvJ. Dit schild is bedoeld om bij een gestoordeling de man in kwestie klem te lopen en af te boeien.

http://politie.startpagina.nl/prikbord/read.php?1489,13500395,13500395,quote=1

Citaat
College op politiebezoek
Op dinsdag 8 maart 2011 bracht het college een werkbezoek aan de politie. Daar kregen zij een presentatie ‘Schildprocedure’.
De bedoeling van deze procedure is om een persoon die zich hevig verzet met een schild te kunnen overmeesteren.

Het college mocht na de presentatie deze procedure zelf uitproberen en zoals u op de foto kunt zien waren zij daar succesvol in

http://www.capelleaandenijssel.nl/over-capelle-aan-den-ijssel/gemeentenieuws_3179/item/college-op-politiebezoek_14873.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1014 Gepost op: 8 oktober 2012, 22:01:36
Er is via google gewoon het e.e.a. te vinden hoor over schildprocedure dus zo geheimzinnig hoeft er niet over gedaan te worden lijkt mij.
Het is misschien niet veel wat er over te vinden is maar wat er staat lijkt mij duidelijk genoeg.

Maar dan kan mij het niet verweten worden ;)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1015 Gepost op: 8 oktober 2012, 22:11:11
Op het moment dat het zelfs voor mij makkelijk te vinden is via google zou ik me als ik jou was daar niet druk over maken TDMdR.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1016 Gepost op: 9 oktober 2012, 04:08:31
Duidelijk en helder, thanks TDMdR. Dacht alleen dat het gevangeniswezen hierin getraind was O0
in bepaalde regio's iedereen, in andere alleen speciale groepen. amsterdamse hondengeleiders hebben complete protectie aan boord.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #1017 Gepost op: 9 oktober 2012, 19:03:10
Ik heb de artikels bekeken en er staat niks in hoor, alleen wat algemene praat.

Dus ik snap de keuze van de collega wel om het voor zich te houden.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1018 Gepost op: 10 oktober 2012, 00:40:34
Vandaag de nieuwe broek live gezien en die zag er niet slecht uit. Ook de draagster was zeer te spreken over de broek, dus ik zeg doen  0098
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


juanneele

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
Reactie #1019 Gepost op: 10 oktober 2012, 11:38:13
Maandag de nieuwe broek ook mogen aanschouwen.
Werkbaar, en dus hopen dat hij er snel gaat komen.
Alleen de blouse erop is gewoon nog steeds jammer, schijnt dat polo nog wel even op zich laat wachten.
Jammer weer.