ervaringen met nieuwe monitor.livep2000.nl (PD5HW)

Auteur Topic: ervaringen met nieuwe monitor.livep2000.nl (PD5HW)  (gelezen 25481 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 14 januari 2009, 08:57:03
Ik ben eigenlijk al jaren een tevreden gebruiker van de monitor.livep2000.nl .(PD5HW)

Echter, de recente vernieuwing van deze monitor vind ik jammer genoeg op veel punten een verslechtering.
De (menu-)structuur en berichten zijn onduidelijker en een stuk omslachtiger.
Verder is het een drama om een bericht even snel en goed te copieeren, en meerdere berichten lukt al helemaal niet meer.

Nu weet ik dat er ook een betaalde versie van deze monitor is, maar dit lost deze problemen niet op.
Het is wel jammer aangezien livep2000 altijd op eenzame hoogte stond wat betreft duidelijkheid van meldingen en gebruik etc.  
Die voorsprong hebben ze nu helaas definitief verloren lijkt wel.

Zijn er meer die dit inmiddels ervaren hebben, en/of tips hiervoor hebben?
Tips voor andere monitors die vergelijkbaar zijn met de oude livep2000 en die nog wel goed werken?


Samen sterk in de hulpverlening!


Glenn2

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 14 januari 2009, 11:24:48
Ik vond de oude monitor inderdaad veel duidelijker. Het adres wordt nu automatisch uit het bericht gehaald, maar ik vind dat alleen maar verwarrend. Geef mij de oude stijl maar weer terug.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2 Gepost op: 14 januari 2009, 11:33:24
Het kopieëren is een ramp geworden... Hoe krijg je nu direct het gehele bericht gekopieerd zonder dat je tig keer moet klikken..?  ???


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #3 Gepost op: 14 januari 2009, 11:50:59
Het is gewoon 3x niks, als ik een monitor gebruik, gebruik ik nu 112meldingen.nl...


nick1107

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 626
Reactie #4 Gepost op: 14 januari 2009, 12:13:53
Het is inderdaad 3 keer niks, Zo zie je maar weer dan niet elke stap een stap in de goeden richting is.
Niet wetende hoe het er voor de betalende gebruiker er uit ziet. :)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #5 Gepost op: 14 januari 2009, 15:20:04
Net even gekeken en moet toegeven dat het er niet beter op geworden is. Gelukkig zijn er zat andere monitors!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Reactie #6 Gepost op: 14 januari 2009, 15:51:41
Ik vind het ook geen verbering, ben overgestapt op een andere monitor.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #7 Gepost op: 14 januari 2009, 16:00:39
Tips voor andere monitors die vergelijkbaar zijn met de oude livep2000 en die nog wel goed werken?


Net even gekeken en moet toegeven dat het er niet beter op geworden is. Gelukkig zijn er zat andere monitors!

Ik vind het ook geen verbering, ben overgestapt op een andere monitor.

 ??? :-\ ::)
Samen sterk in de hulpverlening!


Twentsgeluk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,987
Reactie #8 Gepost op: 14 januari 2009, 16:23:17
Ik gebruik veel deze monitor: http://www.xs4all.nl/~nsvtv/p2Kflex/ kopieren van berichten is makkelijk.

Verder gebruik ik het programma p2000mm met de monitor http://www.invidium.nl/p2000mm/index.php en gebruik daarbij de spraakbestanden van livep2000 (stemnaam: sylvia) je kunt bij dit programma instellen dat hij de meldingen gaat uitspreken als er een bepaald woord in de melding voorkomt, ideaal als je alleen meldingen wilt laten uitspreken vanaf bv een middelbrand.


jabmarijnissen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #9 Gepost op: 14 januari 2009, 20:37:33
ik heb ook zitten puzzelen maar ik kom er niet uit om bij een alarm gesproken woord te krijgen