AED kast met een codeslot

Auteur Topic: AED kast met een codeslot  (gelezen 24572 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #40 Gepost op: 19 februari 2011, 21:32:05
De NS heeft mede door opmerkingen van politie besloten alle kasten te bestickeren met de tekst (gelijkend)

Nood? geen ns-medewerker? bel voor code 0900-*****

-
Is al mee begonnen tussen haakjes  e050
Op de stations GV en GVC (voor de niet bekenden: Den Haag HS en Den Haag CS) staat sinds het plaatsen van de AED kastjes een naar een meldkamer verwijzend telefoonnummer waar 'de code' opgevraagd kan worden. Aangezien ik dit nog nooit geprobeerd heb kan het zijn dat dit door een 'stem' verkregen kan worden.

Overigens is op deze stations 24/7 NS personeel aanwezig ('s nachts weliswaar in de vorm van beveiligers en 1 koppel van S&V


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #41 Gepost op: 19 februari 2011, 23:26:49
Op de stations GV en GVC (voor de niet bekenden: Den Haag HS en Den Haag CS) staat sinds het plaatsen van de AED kastjes een naar een meldkamer verwijzend telefoonnummer waar 'de code' opgevraagd kan worden. Aangezien ik dit nog nooit geprobeerd heb kan het zijn dat dit door een 'stem' verkregen kan worden.

Overigens is op deze stations 24/7 NS personeel aanwezig ('s nachts weliswaar in de vorm van beveiligers en 1 koppel van S&V

Bij ons (Arnhem/Nijmegen) was Nijmegen het eerste station met de des betreffende stickers (een maand geleden ongeveer).
Arnhem heeft ze nu ook gekregen.

Nijmegen heeft 24 uur per dag een PLP aanwezig en in de nachtelijke uren (van sluiten tot openen station) is er een koppel S&V aanwezig. In Arnhem is er 24 uur per dag een koppel van S&V aanwezig + de PLP.

Er is dus in de meeste gevallen bijna altijd wel iemand op het station, maar als burger kun je deze niet altijd bereiken bij een eventueel noodgeval in de late uren. Mocht door die burger de 112 meldkamer gebeld worden is het maar de vraag of deze de melding ook door speelt naar de VC (veiligheidscentrale - meldkamer van de NS) zodat aanwezige medewerker(s) eerste hulp kunnen verlenen tot de hulpdienst(en) arriveren.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #42 Gepost op: 20 februari 2011, 11:48:39
Een AED schokt niet als er een sinusritme is.

Persoonlijk denk ik dat zelfs Bokito een AED kan bedienen. (wel de elektroden goed plaasten!) Het is een vrij fool-proof systeem
Freude am Fahren


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #43 Gepost op: 20 februari 2011, 11:52:43
Een AED schokt niet als er een sinusritme is.

Persoonlijk denk ik dat zelfs Bokito een AED kan bedienen. (wel de elektroden goed plaasten!) Het is een vrij fool-proof systeem

Dan kan best en dan houdt het op als het apparaat zegt: Start reanimatie...
Want een AED bedienen kan iedereen, een mensenleven ermee redden niet..
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #44 Gepost op: 20 februari 2011, 16:00:39
Als we nou eerst eens gaan regelen dat elke AED ook werkelijk bekent staan bij AED4U dan schieten we in iedere geval al verder op.
Op dit moment is het aan het bedrijf (ben er zelfs achtergekomen dat bv ziekenhuizen, verpleegtehuizen, winkelcentra's en bedrijven waar hij wel hangt niet bekend zijn) of ze hem wel of niet aanmelden, eigenlijk zou het standaard bij de aankoop verplicht vermeld moeten worden door de verkopende partij en ingevoerd moeten worden, bij welk bedrijf, adres, plaats en waar hij hangt, of hij publiekelijk toegankelijk is en op welke uren het bedrijf geopend is.
Je kan het instellen 7 dagen per week en van 00:00 tot 23:59
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #45 Gepost op: 23 september 2011, 12:03:33
Uit nieuwsbrief van Politiet Hollands Midden

“De AED praatte ons er rustig doorheen”
Op de laatste dag van augustus 2009, loopt de nu 46-jarige Jan op het station van Gouda. Zijn werkdag is voorbij en hij is op weg naar zijn huis in Apeldoorn. “En toen stopte alles”, vertelt Jan. “Pas later, in het ziekenhuis, werd me duidelijk wat er gebeurd was. Ik had een hartstilstand gekregen.”
Politieagenten Laurens van Bergen en Jos Laurs kwamen als eerste ter
plaatse. “Laurens is direct begonnen met handmatig reanimeren en beademen, terwijl ik de AED installeerde die we uit de politieauto hadden meegenomen”, begint Jos. “Eigenlijk ging alles heel soepel en vloeiend. We moesten nog wel even een stekkertje van de pads op de AED aansluiten. Dit stekkertje zit er normaal gesproken al in, maar de vrouwenstem die uit de AED komt, leidde ons daar heel rustig doorheen.”

Op station Gouda hangen AED's en zijn medewerkers veiligheid van de NS aanwezig. En de politie als eerste ter plaatse.  :-X


sylvester1986

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 8 januari 2012, 17:33:05
Een tijdje terug vroeg iemand ook aan de EHBO instructeur wat de code was op stations.
Mocht ik ooit hulp moeten bieden, dan hoop ik inderdaad dat de gegeven code werkt.


Webbink

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #47 Gepost op: 9 juni 2012, 18:25:13
7:45 Haal AED APIN:xxxx VN op Hoofdstraat 36.VROOMSHOOP.
Ga dan naar Oranjestraat xx VROOMSHOOP.

Bij AED aangekomen en de code ingevoerd, kreeg ik na 3 pogingen de kast deksel niet open.
Binnen 5 minuten kwamen er nog 3 hulpverleners om de AED kast te openen, maar ook zij kregen de kast niet open.
Na 5 minuten werd hij geopend doordat er iemand er tegen aan drukte en de code invoerde.
Een heel erkwaardige situatie, als je weet dat elke seconde telt en hier onnodig veel tijd verloren is gegaan.
Volgens gebruiksaanwijzing uitgevoerd maar dat men tegen de AED kast moest drukken en daarna de code moet invoeren, stond er niet bij!

Groet, Alberto Webbink   e050


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #48 Gepost op: 9 juni 2012, 19:38:34
Klinkt als groene Aiviakast met doorzichtige kunststof kap? Moet normaal werken hoor, zou het even melden bij degene die beheer doen bij jullie. Kast met vreemde neigingen hoort niet.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #49 Gepost op: 18 juni 2012, 18:21:48
Klinkt als groene Aiviakast met doorzichtige kunststof kap? Moet normaal werken hoor, zou het even melden bij degene die beheer doen bij jullie. Kast met vreemde neigingen hoort niet.

is dat een stalen kast?
hangt hier ook aan de muur
gaat gewoon open
code inkloppen , op het deksel drukken en dan open maken
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl