Mobiel 112 bellen; welke meldkamer?

Auteur Topic: Mobiel 112 bellen; welke meldkamer?  (gelezen 50445 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

webster

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 28 december 2004, 09:36:24
ik heb niet vaak 112 hoeven bellen met mijn gsm...
heb wel een redelijk uitgebreide ervaring met 0900-tuig (8844)

bel ik deze met mijn gsm, kom ik direct bij het callcentre uit van de plaats waar ik ben. bel ik echter met mijn "vaste" lijn, dan krijg ik beslist het landelijke nummer aan de lijn. ik schrijf "vaste" omdat ik bel via de kabel...
wij hebben standaard geen nummerweergave, en ik heb al een paar maal gehoord van het callcentre of ze mijn nr mochten, want er was iets mis met hun systeem.. mijn nr verscheen niet :-P

web*


firemanr

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 28 december 2004, 09:44:30
Als je, net als bij ons in de grensstreek, overga op een Belgische provider, krijg je dus mobiel een alarmcentrale in België. ;)


ambudennis

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 28 december 2004, 11:59:37
dat is toch ook wel niet handig?  :o


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #33 Gepost op: 28 december 2004, 12:56:17
;D  krijg je van:  Alee  wat motte ge van ons? ;D ;D ;D
komt er dan een belgische rode wagen voor de deur? ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #34 Gepost op: 13 augustus 2005, 13:52:10
Ik hoorde laatst het volgende, en ik hoop dat er centralisten zijn die dit kunnen bevestigingen: bij het mobiel bellen van 112 (zie ook die andere thread over 112 moeilijk bereikbaar) krijg je eerst de meldkamer in Driebergen aan de lijn. Maar nu schijnt het (volgens een BHV-instructeur) dat als je eerst het netnummer belt van waar je zit en dan 112 (bijvoorbeeld in Utrecht bel je 030 - 112) je direct de meldkamer Utrecht krijgt en dus niet via Driebergen belt. Wie weet hoe dat zit?

groet,

Michel


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #35 Gepost op: 13 augustus 2005, 15:26:52
Ik hoorde laatst het volgende, en ik hoop dat er centralisten zijn die dit kunnen bevestigingen: bij het mobiel bellen van 112 (zie ook die andere thread over 112 moeilijk bereikbaar) krijg je eerst de meldkamer in Driebergen aan de lijn. Maar nu schijnt het (volgens een BHV-instructeur) dat als je eerst het netnummer belt van waar je zit en dan 112 (bijvoorbeeld in Utrecht bel je 030 - 112) je direct de meldkamer Utrecht krijgt en dus niet via Driebergen belt. Wie weet hoe dat zit?

groet,

Michel

Je krijgt dan de KPN dame aan de lijn die je vrolijk meld dat het nummer niet in gebruik is.... Want het nummer bestaat gewoonweg niet. 112 is en blijft 112.


harold

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 13 augustus 2005, 15:41:14
Ik heb dat vaker gehoord. En het klopt niet.
Om dat te bewijzen hoef je dat simpelweg te proberen...het leidt nergens toe.


Lukas074

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 13 augustus 2005, 16:12:01
is het niet zo dat het netnummer met het telefoonnummer wordt meegezonden en zo de dichstbijzijnde alarmcentrale krijg?? er is volgens mij hier ergens ook een discussie over geweest.


Scherp

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 13 augustus 2005, 23:48:18
Beste mensen:
als je met je G.S.M. 112 belt kom je altijd uit in Driebergen!
Deze mensen vragen je wie je wilt spreken in welke plaats. Wees dus altijd duidelijk bij welke grote plaats je zit.
Als je met je vaste telefoon 112 belt, dan kom je in je eigen regio uit.
Misschien dat het in de toekomst anders wordt, maar NU dus nog niet.


Gerrit J.

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 14 augustus 2005, 03:56:48
Beste mensen,

Het gaat hier om geruchten,.....
Men heeft geopperd om deze optie te onderzoeken.
Vooralsnog is het principe gebaseerd op het feit dat de telefoonmasten in een bepaald netnummergebied staan en dus deze mogelijkheid een simpele zou zijn. Maar helaas zo werkt het niet eerst moet er degelijk onderzoek gedaan worden naar de beperkingen. Voorbeeld, weet jij waar je rijdt als je op de A58 zit bij hectopaaltje 34.8 welk netnummer erbij hoort???
Het zit dus nog ergens in de pen.
En een opmerking voor de BHV instructeur alleen informatie verstrekken waar je zeker van bent.