Wachttijden 0900-8844

Auteur Topic: Wachttijden 0900-8844  (gelezen 7928 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Gepost op: 18 september 2009, 14:39:54
Toen er nog gemeentepolitie bestond kon je het buro van je woonplaats bellen om een vraag te stellen, doorverbonden te worden met een bepaalde agent, hoofdagent, chef van dienst e.d. Nu moet je via 0900-8844 bellen en dan geregeld 5 tot 10 minuten wachten voordat je uberhaubt te woord gestaan wordt.
Vervolgens leg je haarfijn uit wie je speken wilt, waarover het gaat en dan eindelijk wordt je doorverbonden met de persoon die je wilt spreken.
Kortom, per gesprek tegen lokaal tarief wordt je volgens mij zonder meer in de wacht gezet.
Is dit een tendens die sinds de komst van het 0900 nummer normaal is of worden de wachttijden alsmaar langer?
Tijdens het gesprek met de 0900 centralist werd mij verteld dat door bezuinigingen er geen personeel bij komt en dat dit een probleem was wat landelijk bekend is.
Mijn vraag is nu: Loop je hierdoor ook niet de kans dat mensen afhaken en het gewenste gesprek, melding of wat dan ook maar achterwege laten?
Het lijkt mij geen goede zaak als dit een nog groter probleem gaat worden.

Ben benieuwd naar de reacties en ervaringen van anderen.


Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1 Gepost op: 18 september 2009, 16:24:51
Ja, je hebt helemaal gelijk. Mijn ervaring:
Eens had ik telefonisch (via vaste telefoon) een afspraak geregeld met mijn wijkagent. Een datum/tijd geregeld, en wanneer ik bij zijn kantoor was, moest ik bellen naar 0900-8844 en dan zou hij de deur open komen doen (hij zit niet meer op een bureau, dat is namelijk gesloten wegens bezuinigingen). Maarja, ik moest wel mobiel bellen, en er waren 'maar' 9 wachtenden voor mij. En 0900-8844 kost veel meer dan 'lokaal' als je mobiel belt. Met het vaste netwerk had ik nog nooit hoeven te wachten. Gelukkig zag hij me vanuit zijn kamer en deed hij open, wat mij weer beltegoed spaarde!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #2 Gepost op: 18 september 2009, 17:20:40
Als ik dit nummer bel is er al naar gelang het moment wel eens een wachttijd. Maar over het algemeen is de wachttijd niet echt super lang. Heb bij andere bedrijven weleens veel langer gewacht. De belastingdienst heeft mij ooit eens een half uur aan het lijntje gehouden. dan is een speaker op je telefoon wel heel handig.

Dus ik heb geen klachten.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #3 Gepost op: 18 september 2009, 19:03:56
Wat is zeg, alleen met mobiel. MAAR, dat heb ik maar één keer gedaan, dus misschien is dat niet meer van deze tijd.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 19 september 2009, 02:27:36
Drie keer gebeld, drie keer binnen 2 minuten te woord gestaan. Geen problemen vanaf mijn kant
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #5 Gepost op: 19 september 2009, 02:33:09
0900 8844, hmm 2x gebeld een keer binnen 3 minuten te woord gestaan, 2e keer duurde het zeker 10 minuten.
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #6 Gepost op: 19 september 2009, 08:56:16
Niet nodig als je de rechtstreekse nummers in je telefooon hebt staan  ;D
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #7 Gepost op: 20 september 2009, 14:41:33
Bij de KMAR hebben ze nagenoeg ook geen wachttijd. Maar die werken alleen met rechtstreekse nummers en geen moeilijk gedoe met 10 keer doorverbinden. ;)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #8 Gepost op: 3 mei 2012, 14:49:05
Is dit een tendens die sinds de komst van het 0900 nummer normaal is of worden de wachttijden alsmaar langer?
Mijn vraag is nu: Loop je hierdoor ook niet de kans dat mensen afhaken en het gewenste gesprek, melding of wat dan ook maar achterwege laten?
Het lijkt mij geen goede zaak als dit een nog groter probleem gaat worden.

Ben benieuwd naar de reacties en ervaringen van anderen.

Kom via de zoekfunctie dit onderwerp tegen en het is helaas nog steeds in een aantal gevallen actueel.
Tijdje geleden nog 0900-8844 gebeld om meer info over vermist meisje te vragen n.a.v. Burgernet oproep.
Nadat ik bij Burgernet al 10 minuten had gewacht om mijn vraag te stellen maar 0900-8844 gebeld en na 5 minuten wachten
maar opgehangen omdat er niet opgenomen werd. Hierdoor de Burgernet oproep ook maar gelaten voor wat het was.
Meisje is uiteindelijk wel terug gevonden overigens.

Mijn ervaring is in de wacht hangen tussen de 30 seconden en max 2 minuten normaal gesproken maar om te zeggen dat het
altijd soepel verloopt nee helaas niet.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #9 Gepost op: 3 mei 2012, 15:36:28
Ik moet zeggen, van alle reacties die ik hier lees kan ik mezelf het beste vinden in die van Jerommeke.
8844 bel ik minimaal 2x per maand, en dan met name over dealers, zakkenrollers en ander gespuis. Ik heb nooit langer dan 2 a 3 min hoeven te wachten, dus zoals ik het meemaak is het perfect.
Daarnaast heb ik ook nog het mobiele nummer van de wijkagent, deze gebruik ik als er iets gebeurd wat langer speelt, en ik het hele verhaal niet opnieuw aan de meldkamer hoef uit te leggen.

Kortom, ik heb 0,0 te klagen  :)