Politie striping veranderingen/tests/verschillen

Auteur Topic: Politie striping veranderingen/tests/verschillen  (gelezen 28280 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Gepost op: 17 oktober 2009, 16:30:54




Dienst : Politie zuid-holland-zuid
Afdeling/Buro : papendrecht
Soort voertuig : surveillancevoertuig
Merk en  : volkwagen touran
roepnummer: 18-0104
in dienst sinds 30-07-09
En ook deze auto hoort thuis in Dordrecht en was tevens de eerste Touran van ZHZ met deze zwaailichten/striping.




Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #1 Gepost op: 17 oktober 2009, 20:09:22
En ook deze auto hoort thuis in Dordrecht en was tevens de eerste Touran van ZHZ met deze zwaailichten/striping.
Wat is er anders aan de striping dan??
Brandweer Papendrecht


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #2 Gepost op: 17 oktober 2009, 21:22:16
De striping op de achterzijde van de auto is anders dan bij de andere tourans in onze regio. De striping van de andere tourans loopt door tot boven de kentekenplaat.

En inderdaad, aan het 01, 02 of 03 nummer kun je zien uit welk district het voertuig komt.
Uitzondering zijn de voertuigen in de 40, 50, 60 serie: dit zijn regionale voertuigen van o.a. de VOA, DHG, UFO e.d.

Vwb de golf met roepnummer 1339: deze is bij het wijkteam Zwijndrechtsewaard in gebruik.

De lichtbalk en nieuwe sirene van de touran '104'  bevallen trouwens erg goed, vooral de knipperende koplampen ( kk-toets op het bedieningspaneel ) en de luide sirene vallen tijdens prio1 ritten zeer goed op. Veel beter dan de ' oude ' sirene en 'pitten'.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #3 Gepost op: 19 oktober 2009, 17:38:52
De striping op de achterzijde van de auto is anders dan bij de andere tourans in onze regio. De striping van de andere tourans loopt door tot boven de kentekenplaat.

En inderdaad, aan het 01, 02 of 03 nummer kun je zien uit welk district het voertuig komt.
Uitzondering zijn de voertuigen in de 40, 50, 60 serie: dit zijn regionale voertuigen van o.a. de VOA, DHG, UFO e.d.

Vwb de golf met roepnummer 1339: deze is bij het wijkteam Zwijndrechtsewaard in gebruik.

De lichtbalk en nieuwe sirene van de touran '104'  bevallen trouwens erg goed, vooral de knipperende koplampen ( kk-toets op het bedieningspaneel ) en de luide sirene vallen tijdens prio1 ritten zeer goed op. Veel beter dan de ' oude ' sirene en 'pitten'.

Dat is zeker een ander gezicht die striping. Waarom is dat gedaan of is daar geen reden voor? Ik vind het nieuwe persoonlijk wel wat mooier.
Brandweer Papendrecht


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #4 Gepost op: 20 oktober 2009, 09:39:33

Dat is zeker een ander gezicht die striping. Waarom is dat gedaan of is daar geen reden voor? Ik vind het nieuwe persoonlijk wel wat mooier.

geen idee, dat heeft men niet verteld.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #5 Gepost op: 20 oktober 2009, 09:54:44

Dat is zeker een ander gezicht die striping. Waarom is dat gedaan of is daar geen reden voor? Ik vind het nieuwe persoonlijk wel wat mooier.

Ik heb mij laten vertellen dat dit de enige officieële Biza striping is. Zo rijden er in districht "Hoekse Waard" van ZHZ op dit moment 3 Tourans met álle drie een andere achterkant.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 20 oktober 2009, 11:15:35
Ik heb mij laten vertellen dat dit de enige officieële Biza striping is. Zo rijden er in districht "Hoekse Waard" van ZHZ op dit moment 3 Tourans met álle drie een andere achterkant.

Vanuit BiZa word er momenteel onderzoek gedaan naar de functionaliteit en opvallendheid van de (politie)striping. Deze schijnt namelijk slechter zichtbaar te zijn dan die van de brandweer en/of ambulance.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #7 Gepost op: 20 oktober 2009, 11:25:14
Vanuit BiZa word er momenteel onderzoek gedaan naar de functionaliteit en opvallendheid van de (politie)striping. Deze schijnt namelijk slechter zichtbaar te zijn dan die van de brandweer en/of ambulance.

Dat fel oranje vind *ik* anders prima afsteken tegen dat blauw en wit. Maar als oranje nou eens ging reflecteren, da's nog beter.
Maar er moet natuurlijk altijd wel wat te klagen zijn.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #8 Gepost op: 20 oktober 2009, 16:31:24
Vanuit BiZa word er momenteel onderzoek gedaan naar de functionaliteit en opvallendheid van de (politie)striping. Deze schijnt namelijk slechter zichtbaar te zijn dan die van de brandweer en/of ambulance.

Als je de "voorzien" leest, staat erin dat het niet om de layout van de striping gaat, maar (voornamelijk) om het gebruikte stickermateriaal en de retroreflecterende eigenschappen daarvan,...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 20 oktober 2009, 16:45:13
Als je de "voorzien" leest, staat erin dat het niet om de layout van de striping gaat, maar (voornamelijk) om het gebruikte stickermateriaal en de retroreflecterende eigenschappen daarvan,...

En in de vice-versa staat dat het óók om de zichtbaarheid van de achterzijde gaat  ;)
Maar goed, we gaan het zien
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !