De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!

Auteur Topic: De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!  (gelezen 215191 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #190 Gepost op: 22 november 2013, 05:40:48
Was er niet om een hele goede reden gekozen dat een wis geen boa is? Een wis is iemand die je goed kan gebruiken om je te helpen en niet bang voor hoeft te zijn. Zou een beetje het zelfde zijn als een ambulanceverpleegkundige welke informatie zou geven over drugsgebruik van een patiënt ofzo;) ( daar trouwens een mooi verhaal van. Volgt wel ff onderaan de post).

Ik snap heel goed dat een wis wat meer te zeggen moet kunnen hebben. Maar dan zou ik het idd zo doen als bij reguliere verkeersregelaars. kenteken doorgeven en klaar.  

/offtopic: collega op een evenement als zijnde in functie als ALS verpleegkundige welke van een geintoxiceerde ghb patiënt een ballon vol ghb krijgt omdat ze er van af wil waarna ze deze in wil leveren in de drugston van de politiepost. Hierna direct wordt aangehouden door de politieagent ivm het hebben van een ruime hoeveelheid GHB en de politie de medische ruimte in komt om te kijken van welke patiënt het ballonnetje af kwam. Daarmee niet zeggende dat de patiënt welke reeds in die ruimte verkeerde misschien helemaal niet de patiënt van het ballonnetje was. Gelukkig na direct contact met de medische staf is alles afgedaan als een sisser...


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #191 Gepost op: 22 november 2013, 07:03:39
Citaat van: TDMdR link=msg=1221933 date=1385071144
Alleen weet ik niet of het opgaat voor het geven van aanwijzing dmv de transparant (R631b). Ik ga er eens achter aan denk ik  >:D

Het enige teken dat men MOET opvolgen van een transparant van RWS is "stop". Oeps, en natuurlijk alle afgebeelde verkeersborden die volgens het BABW geldend zijn voor de wet. Echter de pijl is niet beschreven, de reden dat een TMA altijd een D2 onder de oplichtende pijl heeft en waarom bij vluchtheuvels onder een verlichte D2 ( die ook niet beschreven staat ) een normale D2 is bevestigd.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #192 Gepost op: 22 november 2013, 12:23:10
Het enige teken dat men MOET opvolgen van een transparant van RWS is "stop". Oeps, en natuurlijk alle afgebeelde verkeersborden die volgens het BABW geldend zijn voor de wet. Echter de pijl is niet beschreven...
Inderdaad. Is het dan te kort door de bocht als ik voorstel alle RWS AutoDRIPs om te bouwen zodat ze ook de D2 kunnen tonen? O0
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #193 Gepost op: 23 november 2013, 13:45:39
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1222063 date=1385119390
Inderdaad. Is het dan te kort door de bocht als ik voorstel alle RWS AutoDRIPs om te bouwen zodat ze ook de D2 kunnen tonen? O0

Dus de pijl op de autodrip vervangen voor een D2? dan word het dus gewoon een soort van digitaal verkeersbord.
Ach waarom ook niet we automatiseren alles dus de verkeersborden zijn nu aan de beurt :)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #194 Gepost op: 23 november 2013, 15:06:20
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1222063 date=1385119390
Inderdaad. Is het dan te kort door de bocht als ik voorstel alle RWS AutoDRIPs om te bouwen zodat ze ook de D2 kunnen tonen? O0

Ja, iets met afmetingen voor borden op de snelweg.... die haal je niet met deze DRIP.

Citaat van: thetwin84 link=msg=1222352 date=1385210739
Dus de pijl op de autodrip vervangen voor een D2? dan word het dus gewoon een soort van digitaal verkeersbord.
Ach waarom ook niet we automatiseren alles dus de verkeersborden zijn nu aan de beurt :)

Zo vreemd is dat niet hoor. Ik heb het in het topic over zichtbaarheid afzetmaterialen al laten zien. RAIN gaat opgenomen worden in de BABW en dan is het totzelfs toegestaan om via LED schermen verkeersborden en/of aanwijzingen te geven welke ook dienen te worden opgevolgd.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #195 Gepost op: 7 maart 2014, 13:06:41
Mijn dienstauto knalde tegen de vangrail

In mijn werk lopen de dingen soms behoorlijk anders dan je verwacht. Het is een winteravond en mijn dienst op de A2 in Limburg zit er bijna op. Ik verheug me al op de voetbaltraining van vanavond. 'Als ik nu niks meer tegenkom, ben ik op tijd thuis om nog een potje te ballen', hoor ik mezelf nog denken. Op dat moment gaat de telefoon.

Het is een melding van de verkeerscentrale: een vrachtauto met een klapband. 'Daar gaat mijn training', denk ik. Maar ja, werk gaat voor de hobby, en gelukkig doe ik mijn werk altijd met veel plezier.

Flinke klapband
Bij de locatie die de verkeerscentrale me heeft doorgegeven, staat een Luxemburgse vrachtauto op de vluchtstrook. Het ziet er slecht uit: een klapband op de voorste as aan de linkerkant, dus aan de kant waar het verkeer passeert. De truck staat op de witte lijn tussen de vluchtstrook en de rijbaan. Best link dus. Ik vraag direct bij de verkeerscentrale een rood kruis aan om de naastgelegen rijbaan voor het verkeer af te sluiten.

Door de klap is bij de vrachtwagen niet alleen de band kapot, maar ook een remleiding is gesprongen. Gelukkig is de monteur er snel bij. Ik besluit mijn auto schuin op de weg te zetten, zo’n 100 meter voor de vrachtauto, om zo de monteur een veilige werkruimte te verschaffen. 'Dat wordt een fikse klus. Ik schat dat ik een uurtje nodig heb', zegt de monteur. 'Tsja, het is niet anders', denk ik bij mezelf, en trek de kraag van mijn jas wat omhoog om me zo te wapenen tegen de snijdende wind.

Schrik
Dan opeens slaat de schrik me om het hart. Een enorme doffe knal klinkt achter me. Verschrikt draai ik me om en ik zie nog net hoe mijn mooie gele dienstauto met een knal tegen de vangrail klapt. Tegelijkertijd zie ik een kleine blauwe auto op zijn kant gaan en wonderwel weer terug op z’n wielen belanden. Direct grijp ik mijn telefoon en bel de verkeerscentrale. 'Robert, mijn auto is zojuist aangereden!', roep ik in het toestel. 'Stuur snel een ambulance en de politie!'

Ik trek een sprint naar de blauwe auto, waar de bestuurder gelukkig ongeschonden uit kruipt. Verdwaasd kijkt hij om zich heen. Hij heeft totaal geen idee wat hem zojuist gebeurd is. Om hem bekommer ik me het eerst. Ik probeer zo rustig mogelijk over te komen, maar vanbinnen gaat mijn hart als een dolle tekeer. 'Meneer, is alles goed met u?', is het eerste wat ik vraag. 'Uhhhh... Volgens mij wel', stamelt de man. Zijn auto is helemaal in de prak, en ook de mijne is niet ongeschonden uit de strijd gekomen.

Adrenaline
Ik stel de man gerust, maar mijn adrenaline is nog niet uitgewerkt. Nog een aantal keer heb ik contact met de verkeerscentrale, die inmiddels een collega heeft gestuurd om mij te ondersteunen. In de tussentijd bel ik met mijn vrouw om haar te vertellen wat er gebeurd is. Gelukkig ben ikzelf ongedeerd en de bestuurder van de kleine blauwe auto ook.

We zijn zo druk bezig met het ongeval dat ik de vrachtwagen helemaal vergeten ben. Op het moment dat ik daarnaar kijk, zie ik nog net zijn achterlichten aan de horizon verdwijnen. Gelukkig, zijn probleem is opgelost.

Beroepsrisico
Als alle ravage is opgeruimd, brengt mijn collega me naar huis. Inmiddels is het half 10 en we rijden nog langs mijn voetbalclub. Daar zie ik ‘mijn jongens’ nog bezig met een wedstrijdje, maar het doel waar ik normaal in sta, is leeg. 'Gelukkig mag ik overmorgen weer', denk ik dan maar. Eenmaal thuis zit ik nog lange tijd met mijn vrouw op de bank om na te praten. Ik heb een fantastisch beroep, maar vol met risico’s. Toch weerhoudt me dat er niet van mijn werk met veel plezier te doen. Ik hoop nog vele weggebruikers in de toekomst van dienst te zijn!

Reageren?
Reacties op mijn blog zijn welkom via de Rijkswaterstaat Facebookpagina of u kunt uw reactie sturen naar onze Rijkswaterstaat Twitteraccount.


Een gele auto van Rijkswaterstaat staat met een deuk erin voor de vangrail.
Foto Rijkswaterstaat
Samen sterk in de hulpverlening!


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #196 Gepost op: 8 april 2014, 10:26:08
Deze agenten in Roermond snappen hoe fend-off werkt:




Later is de buffer overgenomen door een voertuig van de provincie en deze stond ook goed in fend-off (Hier helaas geen foto's van).
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #197 Gepost op: 8 april 2014, 10:35:11
Keurig! Ik merk het bij mij in de eenheid helaas veel te weinig, die auto wordt maar ergens neergedonderd met blauw aan.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #198 Gepost op: 8 april 2014, 10:45:54
Als je het helemaal goed wil doen, zet er dan meteen een paar pionnen tussen  :D


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #199 Gepost op: 8 april 2014, 10:48:26
Citaat van: Dion link=msg=1256955 date=1396946754
Als je het helemaal goed wil doen, zet er dan meteen een paar pionnen tussen  :D

Dat is inderdaad, al hoorde ik dat hier niet meer alle Tourans zijn uitgerust met pilonnen?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel