KNRM test kleine reddingsmiddelen

Auteur Topic: KNRM test kleine reddingsmiddelen  (gelezen 8153 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Gepost op: 4 februari 2010, 18:12:41
Citaat
KNRM schaft RS5 aan
De Koninklijke Nederlandse Reddingsmaatschappij heeft samen met Rescue 3000 de gemotoriseerde Rescue Sled (RS10T) in Westerlingerwerf (Zeeland) uitgetest. Een impressie van deze test treft u hieronder aan. De contacten met de KNRM hebben geleid tot een eerste verkoop van een RS5 (zie hierboven) voor de redding van slachtoffers op het Wad.

Rescuesled word in Nederland verkocht door Rescue3000
Bron : Nieuwsbrief Februari 2010 rescue3000




uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #1 Gepost op: 4 februari 2010, 20:14:30
Hoe ziet zoiets er uit:

 

en de GEGEVENS in pdf.

Kees  8)


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #2 Gepost op: 4 februari 2010, 21:58:33
Cool ding :)

Alleen wat gaat de KNRM ermee doen... in de branding spelen ofzo? Het lijkt me meer wat voor overstromingen e.d. :P

Joost


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #3 Gepost op: 4 februari 2010, 23:23:37
Cool ding :)

Alleen wat gaat de KNRM ermee doen... in de branding spelen ofzo? Het lijkt me meer wat voor overstromingen e.d. :P

Joost

En dat verbaast me niets....

Groeten,
Mark


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #4 Gepost op: 4 februari 2010, 23:52:58
Na alle berichten, brieven enz. zie ik de KNRM steeds meer de zustermaatschappij RNLI achterop gaan, iets wat enige jaren geleden nog glashard werd tegengesproken.

Kees  8)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #5 Gepost op: 5 februari 2010, 09:21:28
Ik ken de RescueSled al een paar jaartjes..  

Volgens de nieuwsbrief waar in ik dit berichtje vond zal de rescuesled zal door de KNRM gebruikt worden in eerste instantie voor op het wad. om mensen te evacueren van zandbanken etc..    Zover ik heb begrepen gaat mee op een valentijn klasse of groter, om ter plaatse voor moeilijk bereikbare plekken ingezet te worden..

De rescuesled is ook geschikt voor wildwater, overstromingsgebieden, kleine plassen, als rapid response platform of als ijsreddingsplatform..

En ik ben het met UITKIJK eens, dat de KNRM haar broertje de RNLI achter na gaat..   de KNRM presenteert zich ook bij diverse organisaties als een club die er is voor overstromingsgebieden..


Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Reactie #6 Gepost op: 12 februari 2010, 15:07:38
KNRM test kleine reddingmiddelen.
Ouddorp, 12 februari 2010.


Op het strand van Ouddorp heeft de KNRM de afgelopen dagen proeven gedaan met twee jetski’s, een rubberboot en kleine terreinvoertuigen. De test werd gedaan met medewerking van de Ouddorpse Reddingsbrigade, de Royal National Lifeboat Institution, Rescue Runner en Yamaha.
Met de test wil de KNRM keuzes kunnen maken voor kleine reddingmiddelen die gebruikt kunnen worden om onder andere aan de hulpvraag van kleine watersport, zoals kitesurfers, te kunnen voldoen. Eventueel kan het materieel gebruikt worden naast de grote reddingboten, zoals de KNRM heeft gestationeerd in Stellendam. De KNRM komt tijdens de zomermaanden, maar ook in voor- en naseizoen, vaak in actie in ondiep water voor de kust. Vaak voor surfers en kanovaarders, waarvoor een grote reddingboot niet altijd noodzakelijk is.
Ook heeft de KNRM een visie ontwikkeld op het gebied van strandbewaking en wil dit kleine reddingmaterieel inzetten en aanbieden ter ondersteuning van reddingsbrigadetaken op plaatsen waar dit tot zijn recht komt. Het geteste reddingmaterieel werd inclusief trainers en instructeurs beschikbaar gesteld door de RNLI, de Britse reddingmaatschappij, Rescue Runner uit Zweden en Yamaha Nederland. De Ouddorpse Reddingsbrigade stelde haar strandpost aan het Flauwewerk beschikbaar als uitvalsbasis en dagverblijf tijdens de ijzig koude testdagen. De KNRM maakte tevens dankbaar gebruik van de ervaring die de reddingsbrigade al heeft opgedaan met het materieel dat nu is getest.

Born: KNRM.nl


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #7 Gepost op: 14 februari 2010, 12:22:59
Ook heeft de KNRM een visie ontwikkeld op het gebied van strandbewaking en wil dit kleine reddingmaterieel inzetten en aanbieden ter ondersteuning van reddingsbrigadetaken op plaatsen waar dit tot zijn recht komt.

Wil de KNRM dit nu aanbieden (ter beschikking stellen) of gaat de KNRM nu een deel van de strandbewaking overnemen ?


Delta 00


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #8 Gepost op: 14 februari 2010, 21:22:45
inderdaad Henk, ook ik stel vast dat er een steeds grotere machtsstrijd aan de gang is tussen de giganten in maritiem hulpverleningsland. Als giganten ergens een klein stukje in moeten leveren dan proberen ze dat elders dubbel en dwars terug te pakken. Jammer maar helaas, ik denk niet dat vrijwilligersorganisaties en de maatschappij in het geheel hiermee is gediend. Het "samen staan we sterk" is dan wel heel erg naar binnen gericht en geeft hier mijns inziens geen pas. Succes Peter, al vrees ik dat je gewoon voor de gek wordt gehouden.

Kees  8)

Kees,

Met dank aan dit forum zag ik plaatjes van enthousiaste RNLI mensen met RNLI spullen bij jou op het strand.
Is het al aan de orde om een topic Strandwachtstation op Goeree te starten of ben ik te voorbarig?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #9 Gepost op: 14 februari 2010, 22:07:15
Kees,

Met dank aan dit forum zag ik plaatjes van enthousiaste RNLI mensen met RNLI spullen bij jou op het strand.
Is het al aan de orde om een topic Strandwachtstation op Goeree te starten of ben ik te voorbarig?

Ik volg ook totaal niet waarom de KNRM zonodig de RNLI wil/probeert na te apen... het schijnt dat ze zich ookal profileren als overstroming-reddingsdienst ??? ::)

Ik heb het volgende gevoel bij de 2 'grote' organisaties:
- Reddingsbrigade (Nederland) wil samenwerken met verschillende organisaties (oa de KNRM) om tot een zo goed mogelijk lopende hulpverlening en takenverdeling te komen.
- KNRM doet landjepik en kijk vooral met open mond naar de RNLI... en dan doel ik op het bestuurlijke gebeuren. Met de vrijwilligers is het heel prettig samenwerken ;)


Joost (Die ook met open mond stond bij de HQ van de RNLI 8) ;D )