KNRM zoekt Lifeguards voor Terschelling

Auteur Topic: KNRM zoekt Lifeguards voor Terschelling  (gelezen 16298 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #20 Gepost op: 14 april 2010, 11:33:19
Inderdaad een prachtige oplossing, overname door de KNRM, geen vereniging meer behalve voor zwembadwerk en overdracht van jeugd aan de KNRM als die ze voor hun professionele taak kan gebruiken. Zijn we ook eindelijk verlost van al die 30 plussers als hulpverlener op het strand want net zoals bij snelle boten komt er onherroepelijk een leeftijdslimiet aan de actieve strandwachtfunctie te hangen.  O0

Kees  8)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #21 Gepost op: 14 april 2010, 12:11:09
Zijn we ook eindelijk verlost van al die 30 plussers als hulpverlener op het strand want

30 plussers ?,  zolang die 30 plussers een betere conditie hebben dan de gemiddelde 20 plusser ?, Ik ken 50plussers, die er gemiddelde 20-er uitzwemmen, en een betere conditie en een betere uithoudingsvermogen hebben dan een gemiddelde 18 jarige..

Iets voor een aparte topic.. 'Conditie eisen aan hulpverleners ? "


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #22 Gepost op: 14 april 2010, 12:44:21
Ah conditie-eisen, een ander leuk punt, zouden ze die ook over gaan nemen van de RNLI?

200m pool swim in under 3.5 minutes
400m pool swim in under 7.5 minutes
25m pool swim underwater and 25m surface swim consecutively in under 50 seconds.
200m beach run in under 40 seconds

Paar video's in deze
Lifeguard Competency Test
Lifeguard Fitness Test
Lifeguard IRB & RWC Tests

Ik ben trouwens benieuwd hoe of de gemiddelde bemanning van de KNRM vloot hierin scoort?
Overigens hoorde ik dat KNRM bemanningsleden (overal?) gratis naar de sportschool mogen en ik zag in een rapport ergens ook iets opduiken over sport....
Zal mogelijk op diverse stations nog een harde strijd worden om jonge fitte vrijwilligers binnen de organisatie te trekken.

Maar nog even over die leeftijden, ik zie minimum leeftijden en salariëring tot een bepaalde leeftijd bij de diverse functies van de KNRM Lifeguards .........

Kees  8)


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #23 Gepost op: 14 april 2010, 12:59:17
En voor de sukkelaar die niet zoveel tijd vrij kan maken dat hij voor een paar weken ingeroosterd kan worden is er natuurlijk altijd nog de mogelijkheid om als vrijwilliger te worden ingezet.

There are 2 different operational lifeguarding roles that a volunteer can undertake, they are:

Volunteer Lifeguard – This role is for anyone that holds a current and recognised Beach Lifeguard qualification and can meet the RNLI fitness standards. You will undertake full lifeguarding duties including water based rescue and patrolling.

Lifeguard Support Volunteer – This role is for anyone that holds a current and recognised Lifeguard Support award or someone holding a current and recognised lifeguard qualification that can not meet the RNLI Lifeguard fitness standards. You will undertake land-based duties such as providing observational support, radio communications and dealing with first aid incidents.

Het herinnert me aan uitspraken van een vroegere KNRM bobo naar een schipper en kwam er op neer dat er best wel vrijwilligers te vinden waren die als vergoeding voor klusjes wel genoegen namen met een keertje meevaren en een KNRM-trui zodat ze konden laten zien dat ze er ook bijhoren. Zoiets geeft mij altijd weer wat onderbuikgevoelens.

Kees  8)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #24 Gepost op: 14 april 2010, 13:39:22
Kees, ik zou je aanraden toch een disclaimer op te nemen in je tekst, als:

Deze mening houdt geen veroordeling van de KNRM als geheel in. Het werk dat de KNRM vericht is prachtig en ik juich dat goede werk dat al deze vrijwilligers verzetten dan ook van harte toe.

Henk ( ;) )


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #25 Gepost op: 14 april 2010, 14:48:07
Ik vind alle vrijwillige inzet fantastisch Henk, verbeteringen en minimum eisen juich ik ook van harte toe, alleen hoe ouder ik wordt hoe groter de aversie tegen instituten en big business ten koste van vrijwilligers. Als ik het heb over KNRM bedoel ik "het instituut" en zeker niet de vrijwilliger!
Ook als alle stranden worden bewaakt door beroepskrachten ben ik bang dat i.v.m. tekort aan financiën bij de gemeenten veel werk gedaan zal moeten worden door vrijwilligers die gratis de enkele beroepskrachten aanvullen. Mijn idee van strandwacht is nog steeds dat het meeste werk in de preventieve sfeer ligt en dat "de KNRM" daar weinig ervaring mee heeft.
Het is mij bijv. een doorn in het oog dat "de KNRM" afgelopen jaren met waarschuwingen kwam m.b.t. gevaarlijke omstandigheden aan het strand terwijl dit absoluut niet voor de hele kust gold. Er ligt hier denk ik een mooie taak voor de locale strandwachtorganisatie en Redned.

Kees  8)


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #26 Gepost op: 14 april 2010, 16:58:17
Er ligt hier denk ik een mooie taak voor de locale strandwachtorganisatie en Redned.
Kees  8)

Helemaal mee eens maar ik denk dat de REDNED de hand in eigen boezem moet steken:
Als REDNED de zaken structureel beter had geregeld de afgelopen jaren waren al deze discussies helemaal niet nodig geweest en was de KNRM uberhaupt niet in beeld gekomen bij strandbewaking etc.
Omdat REDNED structureel in gebreke blijft komt de KNRM pas in beeld. ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #27 Gepost op: 14 april 2010, 17:35:35
Doruz, de democratische weg is een mooie en eerlijke weg, maar wel een lange...

Henk


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #28 Gepost op: 14 april 2010, 18:59:18
Omdat REDNED structureel in gebreke blijft komt de KNRM pas in beeld. ;)

Hmmm, kan ik me niet helemaal in vinden, het is nu eenmaal voor een rijke stichting iets simpeler als voor verenigingen die erg op hun centjes moeten passen om iets voor elkaar te krijgen. Maar die discussie hadden we al een keer gehad.
Kom op mensen, niet alleen lezen maar lekker mee praten.  ^-^

Kees  8)


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #29 Gepost op: 14 april 2010, 19:37:18
Hmmm, kan ik me niet helemaal in vinden, het is nu eenmaal voor een rijke stichting iets simpeler als voor verenigingen die erg op hun centjes moeten passen om iets voor elkaar te krijgen. Maar die discussie hadden we al een keer gehad.
Kom op mensen, niet alleen lezen maar lekker mee praten.  ^-^
Kees  8)

Dat lijkt mij als buitenstaander(geen RN ervaring)  een vreemde vergelijking: de RN strandwachten worden toch betaald door de gemeente inclusief materiaal?
Dat zal dus ook zo zijn als ze onder de vlag van de KNRM werken maar materiaal etc door diezelfde gemeente wordt betaald?
Of zit ik er nu helemaal naast? ::)