"Dode momenten" voor een centralist...

Auteur Topic: "Dode momenten" voor een centralist...  (gelezen 5041 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kevke

  • Gast
Gepost op: 11 mei 2004, 08:23:02
Hoi,

Een vraag voor de centralisten onder ons:

Wat doen jullie zoal op rustige tijden. Zeker bij de brandweerdisipline is het vaak rustig. Als centralist heb je dan ook niet altijd wat te doen, zeker niet als je met meerdere op dienst zit.

Dus hoe vullen jullie de "dode"" momenten op?

Greetzzz,
Kev.




Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2004, 11:43:38
patience...... (onder windows) :P

 ;D ;D ;D

Nee,grapje, ik zou  het niet weten Kevke, allicht dat andere het op dit forum wel weten.

Je hebt natuurlijk altijd auto's die in en uit melden, bij oefening/onderhoud en uitrukken....


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #2 Gepost op: 14 mei 2004, 14:26:01
Wat ik wel weet is dat de cpa in Utrecht een klein tv beeldscherm hebben met het geluid heel zacht aan.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 14 mei 2004, 15:37:16
Wat ik wel weet is dat de cpa in Utrecht een klein tv beeldscherm hebben met het geluid heel zacht aan.
op de AC ook,en die zullen ze de laatste week wel veel aan hebben zo rustig is het in de regio :-[ :-\


Smitfire

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2004, 17:19:01
Wat te denken van het "onvolprezen" internet ?? Verder een DVD/video/tv kijken.
Lezen, leren, een babbeltje maken met collega's (brandweer, politie en cpa).


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #5 Gepost op: 14 mei 2004, 17:39:03
AC Alkmaar heeft laatste weken toch wel een paar grote incidenten gehad lijkt mij
Nemo me impune lacessit


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 14 mei 2004, 19:03:12
AC Alkmaar heeft laatste weken toch wel een paar grote incidenten gehad lijkt mij
maar dat zijn incidenten geweest die voor een halve dag ofzo voor drukte zorgen,en bij zo,n zeer grote brand gaat de VC er naar toe.En dan keert de rust ook weer een klein beetje terug op de AC.
Maar je hoort het overal dat het rustig is,wie weet stilte voor de storm ::) ;D


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #7 Gepost op: 15 mei 2004, 00:21:05
ja dat is natuurlijk ook wel weer zo, maar vandaag hadden ze weer een grote brand in een meubelmakerij in middenmeer, en politie had het druk met waarschijnlijk weer een criminele afrekening, twee weken terug een grote boerderij met helaas een slacht offer en deze week het winkelcentrum in H.H.Waard, en nog vele kleine incidenten, al met al redelijk bedrijvig voor deze omgeving.
Nemo me impune lacessit


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #8 Gepost op: 15 mei 2004, 01:25:16
Veel hulpverleners op de werkvloer ( buiten ) hebben ook oefenavonden, zowel theorie als praktijk. Ik kan me voorstellen dat collega centralisten ook hun bezigheden hebben aangaande instructies, (leren) omgaan met P2000 / C2000, cursussen, bijscholing op medisch gebied danwel brandweer- of politiezaken; opmaken van verslagen, het doornemen van rampenbestrijdingsplannen, werkzaamheden in GMS, etc.

Veel centralisten hebben natuurlijk hun neventaken in commissies etc, zodat ook daar weer bepaalde werkzaamheden uit voortvloeien, zoals PV, OR e.d.

Voor de buitenwereld denken veel mensen dat men bijvoorbeeld op een CPA niets doet als er geen meldingen zijn, maar heel veel meldingen die binnen komen via 112 of andere alarmlijnen worden op medisch gebied doorgestuurt naar de HAP of huisarts, zonder dat daar een ambulance op pad gestuurt hoeft te worden. Verder worden tegenwoordig veel functionarissen via andere wegen gealarmeerd dan via de openbare analoge netwerken.

Mocht je dan inderdaad niets meer te doen hebben . . . . ja dan zal vast de magnetron/oven overuren maken.  ;)


René S

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 16 mei 2004, 11:49:17
Het is vaak hollen of stilstaan op de RAC, ook hier in Haaglanden. Maar denk dat de meeluisteraars onder ons dat ook wel weten, ondanks dat bij lange na niet alle werkgeluiden door de ether gaan.

Maar op dit moment is het eventjes rustig. Dus nu even op deze site een blik werpen....

Maar net als met alles... er zijn genoeg dingen te verzinnen om je niet te hoeven vervelen. Het is dus aan een ieder hoe hij/zij met deze "dooie momenten" omgaat.

René S