Giro d'Italia - Nederland 8-10 mei 2010

Auteur Topic: Giro d'Italia - Nederland 8-10 mei 2010  (gelezen 22558 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

whyllum

  • BM, OW, BOT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 211
Reactie #20 Gepost op: 8 mei 2010, 20:05:33
In Hollands-Midden worden in sommige plaatsen/plekken tactisch een TS stand-by gezet. Daarnaast zijn er op enkele plekken op de routen doorsteken voor hulpdiensten
Jups. Wij staan met onze drie voertuigen (2*TS en 1*HV) op twee strategische plaatsen langs de route. We mogen het traject op, alleen bij Prio1-meldingen en na toestemming van de RAC. En dan natuurlijk alleen met de route mee. Tussen 9:30 en 14:00uur dus in bluspak en camera's in de aanslag ;)


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #21 Gepost op: 8 mei 2010, 20:07:21
Jups. Wij staan met onze drie voertuigen (2*TS en 1*HV) op twee strategische plaatsen langs de route. We mogen het traject op, alleen bij Prio1-meldingen en na toestemming van de RAC. En dan natuurlijk alleen met de route mee. Tussen 9:30 en 14:00uur dus in bluspak en camera's in de aanslag ;)

Welk korps betreft dit, als ik vragen mag?


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #22 Gepost op: 8 mei 2010, 23:03:40
Hoezo? I.v.m. Giro wordt de OvDG bij meldingen rondom het Giro-gebied in kennis gesteld. Je ziet op de TV ook ambu's langs de route staan... ;)

De ambulances bij de giro zijn van een partuculiere ambulance bedrijf(of hoe het ook mag heten). En de melding op het stadionplein was niet noemenswaardig(brond: was aan het werk daar).

Ambu's staan her en der langs de route maar das vooral om de aan rij route te garanderen omdat veel plekken zijn afgesloten.

gr
Mike


whyllum

  • BM, OW, BOT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 211
Reactie #23 Gepost op: 8 mei 2010, 23:09:36
Welk korps betreft dit, als ik vragen mag?
Bram toch!!! Met twee tankautospuiten en een HV... Welk korps anders dan Sassem verwacht je dan  ;D

De 643 en de 684 worden bij Bakker Pallets en Kisten gestationneerd (Is net nog Lisse maar ligt ook in ons noordelijke deel van het verzorgingsgebied. Met de route mee kunnen we dus de noord- en westkant van Sassem bedienen en de HV kan daarvandaan achterlangs richting Voorhout, Lisse en Hillegom)

De 644 komt op de Parklaan, t.h.v. de Hoofdstraat te staan. Bij de Katholieke kerk. Zij nemen het zuidelijke en oostelijke deel van Sassem voor hun rekening.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #24 Gepost op: 8 mei 2010, 23:12:53
Als iemand auto's van het KLPD voor de stoet ziet rijden en wat foto's kan/wil maken, dan hou ik me aanbevolen!

Zal mijn best doen. Heb voor mezelf vijf punten in gedachten door de regio waar ik foto's wil maken. Dit is onder voorbehoud aangezien de baas vind dat ik piket heb die dag.  :D


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #25 Gepost op: 8 mei 2010, 23:33:01
Zal mijn best doen. Heb voor mezelf vijf punten in gedachten door de regio waar ik foto's wil maken. Dit is onder voorbehoud aangezien de baas vind dat ik piket heb die dag.  :D

Vijf...je bent aardig wat van plan :P

Ik ga naar Paleis Soestdijk en misschien daarna nog even naar Utrecht. Wilde eerst proberen om naar Lage Vuursche te gaan en vervolgens naar Soestdijk, maar er zit maar 9 minuten tussen beide doorkomsten en dat red ik -zelfs met een gemotoriseerd voertuig-  niet t.o.v. die snelfietsertjes ;D

Trouwens denk ik eerst morgenochtend nog even naar de Zuidpromenade (Winkelcentrum Soest-Zuid), waar allerlei activiteiten (waaronder brandweergerelateerd) zijn...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


ambulance 16103

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 188
Reactie #26 Gepost op: 8 mei 2010, 23:56:30
De meidsche-tak heeft ook diverse uitgangspositie in de regio,zo dat de zorg gewaarborgd blijft in het gebied!!!


Markoio

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #27 Gepost op: 9 mei 2010, 12:10:44
Gister hebben we in amsterdam alleen tijdens de tijdrit de autospuiten Willem en Nico strategische gezet voor de Giro(respectievelijk apollolaan/stadionweg en Rhijnspoorplein). Verder is enige tijd de duikwagen van Willem strategisch gezet ivm mogelijke drukte en als gevolg daarvan mensen te water, bij de Munt. Voor vandaag en morgen gelden er in principe geen beperkingen voor de hulpdiensten in Amsterdam-amstelland, als we het parcours op moeten dan kan dat gewoon.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #28 Gepost op: 9 mei 2010, 14:58:19
Ik kom net bij de Giro vandaan. Was erg leuk,wij stonden op de kruissing Hilversumsestraatweg- Amsterdamsestraatweg. En daar stond ook de brw Baarn met 1TS-HV en RV.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #29 Gepost op: 9 mei 2010, 15:12:08
Ik kom net bij de Giro vandaan. Was erg leuk,wij stonden op de kruissing Hilversumsestraatweg- Amsterdamsestraatweg. En daar stond ook de brw Baarn met 1TS-HV en RV.

Ik stond een paar meter verderop, bij paleis Soestdijk, waar ambu 120 paraat stond...druk dat het was :o

Maar bijzonder om te zien, dat dan weer wel :)

Je ziet op de live-beelden ook steeds brandweervoertuigen staan, soms met wat manschappen op het dak. Wat een mooi landje hebben we toch :P
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding