A1 meldingen

Auteur Topic: A1 meldingen  (gelezen 8332 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Gepost op: 21 juni 2010, 12:49:10
Het valt op dat in de regio Amsterdam-Amstelland veel meer A1 meldingen te zien zijn in vergelijking tot de andere regio's. In andere regio's zie je veel meer B en A2 meldingen. Hoe is dit te verklaren?

Heeft elke regio andere criteria wanneer er onder A1, A2 of B gereden wordt? Het lijkt toch logischer dat dit voor heel Nederland hetzelfde zou zijn, zou je op voorhand denken.




Gast

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2010, 12:52:31
Misschien heeft het wat te maken met bevolkingsdichtheid per vierkante kilometer......  ;)


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2010, 13:15:00
Misschien heeft het wat te maken met bevolkingsdichtheid per vierkante kilometer......  ;)
Dat bedoelde ik ook niet, dat snap ik ook wel dat er zo wie zo veel meer meldingen zijn in Amsterdam. Ik bedoelde juist waarom het aandeel A1 meldingen groter is dan het aandeel A1 meldingen bij andere regio's. Met andere woorden waarom rijden ze in Amsterdam en omgeving sneller met A1.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #3 Gepost op: 21 juni 2010, 13:20:34
Op basis waarvan heb je die constatering gedaan?
Statistische berekeningen over archief van P2000 alarmeringen? P2000 is echter een uiterst onbetrouwbare bron.
Als je daar iets zinnigs over wil zeggen zul je moeten beginnen met de triagecriteria van de MKA AA. Kijken of die afwijken van andere regios.
Vervolgens kun je de ritarchieven van de MKA of RAD induiken.
Goeie tip is om eens (openbare) jaarverslagen uit te spitten.


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #4 Gepost op: 1 juli 2010, 01:42:16
Sluit hier wel aan denk ik:

vrijdag 25 juni 2010 16:28 uur
Ambulances trekken één lijn in gebruik sirene
 
REGIO - Ambulances rijden vanaf vandaag in alle spoedgevallen met sirenes.
Tot nu waren ambulances slechts verplicht de sirene te gebruiken in gevallen waar ze binnen een kwartier moesten zijn.

In gevallen die minder spoedeisend zijn geldt een aanrijtijd van een half uur. Daarbij was het gebruik van de sirene niet verplicht.
Maar omdat het daardoor wel eens voorkwam dat ook het half uur niet werd gehaald is de verplichting aangescherpt.
Het gevolg is dat vanaf vandaag op straat meer sirenes te horen zijn.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/244401
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #5 Gepost op: 1 juli 2010, 08:01:58
Nee, dat sluit niet aan want de topic titel is A1 meldingen. De meldingen binnen 30 minuten ter plaatse zijn A2 meldingen. Maar we kunnen de topic titel altijd aanpassen  ;D
Gaat de Ravu alle A2 meldingen met ogs rijden?
Lijkt me geen vooruitgang voor de verkeersveiligheid.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #6 Gepost op: 1 juli 2010, 16:09:13
Nee, dat sluit niet aan want de topic titel is A1 meldingen. De meldingen binnen 30 minuten ter plaatse zijn A2 meldingen. Maar we kunnen de topic titel altijd aanpassen  ;D
Gaat de Ravu alle A2 meldingen met ogs rijden?
Lijkt me geen vooruitgang voor de verkeersveiligheid.

Het is op zich niet zo raar, dat als een A2 melding niet binnen 30 minuten wordt gehaald, dat er dan met A1 door wordt gereden. Of wordt hier bedoeld dat bij aanvang van de rit met OGS wordt gereden?


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #7 Gepost op: 1 juli 2010, 16:12:44

Gaat de Ravu alle A2 meldingen met ogs rijden?
Lijkt me geen vooruitgang voor de verkeersveiligheid.

Ik denk dat er bedoeld wordt dat er met A1 gereden wordt op het moment dat de 30-minutengrens niet gehaald gaat worden. In veruit de meeste gevallen zal je dat wel redden, maar misschien dat er nu sneller overgeschakeld wordt op A1 wanneer een ambulance in de file vaststaat of iets dergelijks.

Gisteren gevalletje fractuur in het zwembad (enkel bij iemand die was uitgegleden stond twee kanten op), ambu kwam gewoon A2 ter plaatse ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #8 Gepost op: 1 juli 2010, 19:17:13
Het is een mooi onderzoek om op te zetten Roare ;)
meten is weten, klopt het wat je meet en denkt te weten?

en wat caprice aangeeft lijkt me een interessant criterium

het enkel gevalletje wat fotojbz beschrijft is niet levensbedreigend, wel knap vervelend

enne...we moeten niet gaan invullen voor we de achtergronden kennen van een omstandigheid 8)
blind varen op een p2000 monitor geeft absoluut niet de feitelijke weergave van een melding (omdat andere communicatie t.p. er niet bij staat ;))


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #9 Gepost op: 2 juli 2010, 00:44:51
Het valt op dat in de regio Amsterdam-Amstelland veel meer A1 meldingen te zien zijn in vergelijking tot de andere regio's. In andere regio's zie je veel meer B en A2 meldingen. Hoe is dit te verklaren?

Heeft elke regio andere criteria wanneer er onder A1, A2 of B gereden wordt? Het lijkt toch logischer dat dit voor heel Nederland hetzelfde zou zijn, zou je op voorhand denken.
De gemiddelde Amsterdammer heeft een vrij lage drempel om 112 te bellen.... dat gecombineerd met de spreekwoordelijke bijdehante amsterdammer sta je dus regelmatig met rokende banden bij iemand die een hechtwondje op de linkerpink heeft, maar dat heeft doorgegeven op een manier die je niet zou herkennen....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-