Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg

Auteur Topic: Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg  (gelezen 64759 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

EdM0

  • Gast
Reactie #290 Gepost op: 30 juli 2010, 20:27:46
Weet ik niet. Mogelijk dat dit soort dicussies toch invloed hebben (hoop ik)

Deze discussies kunnen een goede bijdrage leveren inderdaad. Echter blijven er een hoop mensen (voornamelijk jongeren) die nooit op dit soort fora komen en die wel vaak genoeg bij incidenten aanwezig zijn om foto's te maken. We bereiken dus lang niet iedereen.

Op het moment dat er tijdens een incident zoiets gebeurt, moet die persoon direct geinstrueerd worden over hoe het wel moet. Hetzij door de politie of een aanwezige fotograaf die wel weet hoe het moet.

Het fotograferen/filmen bij A2 en B meldingen heb ik ook niet begrepen. Al zijn veel van de mensen die foto's maken toevallige voorbijgangers die het leuk vinden om de auto op de foto te zetten. Ik heb nog niet meegemaakt dat hier de (pro) fotografen tussenzitten (met de pieper zeg maar)  :P


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #291 Gepost op: 30 juli 2010, 20:29:14
Wat zijn de regio's waar er erg veel overlast is van lastige hobbyfotografen? Heb het idee dat het hier (ZHZ eilanden/Rijnmond) over het algemeen best goed gaat.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #292 Gepost op: 30 juli 2010, 20:29:21
Iets wat iedereen doet...daar komt overheidsbemoeienis bij.... O0


ambukampen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
Reactie #293 Gepost op: 30 juli 2010, 23:25:53
Wat zijn de regio's waar er erg veel overlast is van lastige hobbyfotografen? Heb het idee dat het hier (ZHZ eilanden/Rijnmond) over het algemeen best goed gaat.
Er is iets wat ik totaal niet snap van alle fotograven, namelijk het volgende; bij ongevallen op de snelweg zie ik dat de heren rustig hun auto op de vluchtstrook parkeren en de foto en tv camera's uit de kofferbak pakken en hun plaatjes maken. Ik heb bij het laatste ongeval waar ik heen moest op de snelweg,  een agent naar gevraag of dit zomaar mag, en hij gaf ruiterlijk toe dat het inderdaad strafbaar is wat deze heren doen. Echter de politie doet hier niets mee, ik heb deze agent vol verbazing aangekeken. Als ik op de vluchtstrook ga staan omdat ik gebeld wordt , weet ik zeker dat ik op een forse prent wordt getrakteerd. Als je op de snelweg staat te klussen is het vaak al verre van ideaal, zoniet gevaarlijk, en dan gaat de pers ook nog eens op de vluchtstrook parkeren. En ik weet zeker dat ze daar geen ontheffing voor hebben. Ik vind het van de zotte dat de nederlandse politie hier niets aan doet. O0
Ambulancechauffeur,  Verpleegkundige B ambulance, PHTLS, TECC


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #294 Gepost op: 30 juli 2010, 23:43:21
Er is iets wat ik totaal niet snap van alle fotograven, namelijk het volgende; bij ongevallen op de snelweg zie ik dat de heren rustig hun auto op de vluchtstrook parkeren en de foto en tv camera's uit de kofferbak pakken en hun plaatjes maken. Ik heb bij het laatste ongeval waar ik heen moest op de snelweg,  een agent naar gevraag of dit zomaar mag, en hij gaf ruiterlijk toe dat het inderdaad strafbaar is wat deze heren doen. Echter de politie doet hier niets mee, ik heb deze agent vol verbazing aangekeken. Als ik op de vluchtstrook ga staan omdat ik gebeld wordt , weet ik zeker dat ik op een forse prent wordt getrakteerd. Als je op de snelweg staat te klussen is het vaak al verre van ideaal, zoniet gevaarlijk, en dan gaat de pers ook nog eens op de vluchtstrook parkeren. En ik weet zeker dat ze daar geen ontheffing voor hebben. Ik vind het van de zotte dat de nederlandse politie hier niets aan doet. O0
Vóór of na het ongeval? Als het gaat volgens de regels van Incident Management wordt het in een aantal regio's toegestaan. Ook hier zal het aantal wagens bepalend zijn. Komen er twee fotografen dan kan het misschien, komen er tien dan wordt het anders.
Een heel ander geval is al ze de vluchtstrook gebruiken om de file te passeren. Dat zal in veel gevallen niet getolereerd worden.
In mijn eigen regio kan ik veel snelwegen via de polderweg benaderen zodat ik zonder file heen en terug kan ;-)


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #295 Gepost op: 31 juli 2010, 00:01:46
>:(
Citaat
zoals onze beroepsmopperkont Towerladder

Waarheid kan soms vervelend zijn Peentje. Omdat jij als vrijwilliger zelf vooraan staat bij klusjes, zelfs tijdens het uitrukken nog video opnames (hebt ge)maakt en daarnaast ook bij ieder melding weer komt kijken maakt je niet bepaalt een onbevooroordeeld persoon.
En dat wil dus ook niet zeggen dat andere hulpverleners wel degelijk last kunnen hebben van alle beroeps, amateur, hobby, sensatie, of toevallig voorbijkomende fotografen, of filmmakers.
En dat de site van jullie goed bekeken wordt, fijn voor jullie, hoop dat je er een paar €'s aan over houdt.   0021

Wordt tijd dat P2000 afgeschermd wordt, zijn lle vervelende randverschijnselen waar we nu al 14 pagina's over praten in één klap opgelost. En voor de mensen die er hun brood mee verdienen, die kunnen via een PPK en afspraken met de korpsen een pager huren/leasen/krijgen die wel de meldingen laat zien.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #296 Gepost op: 31 juli 2010, 00:05:09
Vóór of na het ongeval?
"Voor" of "voorbij" het ongeval in IM-termen  O0


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #297 Gepost op: 31 juli 2010, 14:30:38
Waarheid kan soms vervelend zijn Peentje. Omdat jij als vrijwilliger zelf vooraan staat bij klusjes, zelfs tijdens het uitrukken nog video opnames (hebt ge)maakt en daarnaast ook bij ieder melding weer komt kijken maakt je niet bepaalt een onbevooroordeeld persoon.
Klopt. Ik heb ook een mening, net zoals jij en iedere andere Nederlander. Alleen is die niet dezelfde als de jouwe.

En als je terugleest zie je dat ik ook collega's heb uit beide kampen (voor en tegen); en ik ken dus collega's die aangeven het hinderlijk te vinden als ook collega's die het prachtig vinden. Zoals met zoveel zaken kan je het niet iedereen naar de zin maken.

Maar ik kan jou dan met hetzelfde gemak aanduiden als 'niet onbevooroordeeld'. Eerlijk gezegd lijkt 'met een duidelijke mening' me dan een betere term; net zoals ik ook een 'duidelijke mening' heb. Welkom in Nederland. Volgens mij gaan we het op dit punt niet eens worden. Dat is dan maar zo.

Wordt tijd dat P2000 afgeschermd wordt, zijn lle vervelende randverschijnselen waar we nu al 14 pagina's over praten in één klap opgelost. En voor de mensen die er hun brood mee verdienen, die kunnen via een PPK en afspraken met de korpsen een pager huren/leasen/krijgen die wel de meldingen laat zien.
Tja... Ik kan je verklappen: zeer binnenkort gaat Haaglanden op gelijke wijze als Rotterdam-Rijnmond ook bepaalde politie incidenten over P2000 uitzenden (net zoals dat nu al gebeurt voor brandweer meldingen); afhankelijk van de GMS incidentklassificatie. Dit wordt een vervanging van het huidige systeem via http://www.persalarm.nl/ (dat op basis van GSM/SMS berichten werkt). De hoeveelheid informatie die over P2000 uitgezonden wordt (en het aantal mensen wat het kan ontvangen), zal dus op korte termijn alleen maar toenemen.

En ja: P2000 staat op de nominatie om vervangen te worden (2014 dacht ik); en de pers zal dan via een ander systeem van informatie moeten worden voorzien. Helaas voor jou Fred zullen wij daar zeer waarschijnlijk dan ook toegang toe krijgen.....

Peen
Redacteur van


Bart S

  • Gast
Reactie #298 Gepost op: 31 juli 2010, 16:06:52
En ja: P2000 staat op de nominatie om vervangen te worden (2014 dacht ik); en de pers zal dan via een ander systeem van informatie moeten worden voorzien. Helaas voor jou Fred zullen wij daar zeer waarschijnlijk dan ook toegang toe krijgen.....

Peen

Ik denk dat 'Tower Ladder' (ik gebruik maar even de forumnaam, die staat er niet voor niets )ook niet zozeer wil dat jullie niet meer meelezen, maar meer de 'grote meute'. Als het nieuwe alarmeringssysteem alleen nog voor een geselecteerde groep pers toegankelijk is zal dat vast al heel veel schelen. Maar het is denk ik niet de oplossing voor de kampeerders bij de posten en kazernes....


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #299 Gepost op: 31 juli 2010, 17:24:29
Citaat van: Bart
(..)  Maar het is denk ik niet de oplossing voor de kampeerders bij de posten en kazernes....

Daar is toch niet veel mis mee? Hoewel ik het ook niet begrijp dat je na 23 keer tóch de 24e keer wéér dat voertuig op de foto/film wilt hebben.

Ik vind dat het respectloze gedrag naar gewonden/zieken wel opvalt in de filmpjes die af en toe voorbij komen Hoe kom je erbij om bij een huisadres de ambulance op te wachten, of bij een ziekenhuis (het liefst midden op de kruising) op vluchtheuvels en zebrapaden? Vreemd gezicht voor de eventuele familie (die al dan niet voorin zit).
Wat is er zo spannend aan een afhijsing, behalve voor de brancardliggende? Totaal geen nieuwswaarde.

Is het nu gebrek aan opvoeding of niet weten dat je camera kan inzoomen dat veel jongelui zo dichtbij wil staan?

De andere kant: als ik wordt staande gehouden omdat ik een misstapje maak in het verkeer kan er ook een filmer voor mijn neus staan. Wanneer ik vriendelijk vraag aan justitie of ik niet gefilmd kan worden, gaat de camera ook niet uit. Oké, het is wat anders dan in de weg staan, maar het is ook een kwestie van fatsoen.