wat is goede marifoon?

Auteur Topic: wat is goede marifoon?  (gelezen 11176 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn van Mourik

  • Gast
Gepost op: 18 oktober 2004, 15:38:59
Ik ben op zoek naar een betaalbare, makkelijke bedienbare voor op een RIB en een andere open motorboot. Wat voor marifoon hebben jullie bij je Reddingsbrigade/KNRM/HOGE (ja Henk, ik denk ook aan jou) of andere organisatie?

Ik hoor het graag!




Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1 Gepost op: 20 oktober 2004, 10:42:54
De marifoon die wij hebben is deze:



Helemaal programmeerbaar (desnoods met RB kanalen) Dual watch, roepletters uitleesbaar (als nummer herkenning op je mobieltje) waterdicht (bij ons altijd in de regen gewoon op de buitenkant van de console gemonteerd) We kunnen je hem werkend laten zien. We hebben hier op de randmeren altijd verbinding met de Kustwacht.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #2 Gepost op: 20 oktober 2004, 10:53:54
merk en type maakt niet zo gek veel uit de meese marifoons hebben een goed verbinding het gene waar je goed op moet letten is of ze goed waterdicht zijn. Programeerbaar is leuk maar je mag er niets mee doen omdat je ook een zendmachtiging moet hebben voor de kanalen welke je erbij laat programeren.

9910001
9910001


Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 20 oktober 2004, 11:55:42
met die zendmachtiging zit wel goed, voor de KNBRD kanalen hebben we al een mobilofoon op de boot.

Maar bevalt hij goed Henk?
En bedoel je dat je de ATIS roepletters van de ander ziet?
Welk merk en type is het? En niet onbelangrijk voor onze arme reddingsbrigade: de prijs  ;D

Gr. Martijn


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #4 Gepost op: 20 oktober 2004, 11:55:54
merk en type maakt niet zo gek veel uit de meese marifoons hebben een goed verbinding het gene waar je goed op moet letten is of ze goed waterdicht zijn. Programeerbaar is leuk maar je mag er niets mee doen omdat je ook een zendmachtiging moet hebben voor de kanalen welke je erbij laat programeren.

9910001

en al heb je een zendmachtiging, zelfs dan mogen ze niet in je marifoon zitten. Het lijkt wel of alles wat leuk is en handig verboden is. (zucht!  :-\ )

Henk


Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 20 oktober 2004, 11:59:40
en al heb je een zendmachtiging, zelfs dan mogen ze niet in je marifoon zitten. Het lijkt wel of alles wat leuk is en handig verboden is. (zucht!  :-\ )

Henk

Ja, de meeste discussies op dit forum gaat over de interpretatie van die regeltjes :P


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #6 Gepost op: 20 oktober 2004, 12:02:32

met die zendmachtiging zit wel goed, voor de KNBRD kanalen hebben we al een mobilofoon op de boot.

Maar bevalt hij goed Henk?
En bedoel je dat je de ATIS roepletters van de ander ziet?
Welk merk en type is het? En niet onbelangrijk voor onze arme reddingsbrigade: de prijs  ;D

Gr. Martijn

Je mag op het plaatje klikken, dan krijg je een site met alle bijzonderheden.

Een beetje shoppen en je krijgt 'm voor weinig. Peter Adema heeft een goede ingang bijvoorbeeld. En ik bedoel inderdaad dat de ATIS van de boot die ontvangen wordt vertaalt in roepletters op het display verschijnt.

Henk


Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 20 oktober 2004, 12:24:48
Je mag op het plaatje klikken, dan krijg je een site met alle bijzonderheden.

Henk

OEPS :-[ daar was ik nog niet achter  :P.

Hartelijk dank voor je informatie!
Weet je toevallig ook nog niet al te dure types met een hoorn ipv handmike? Je kunt dan namelijk de marifoon zelf inbouwen/wegstoppen en de hoorn afkoppelen. Ik denk dat ze dan minder jatgevoelig zijn.


Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 20 oktober 2004, 15:00:21
Ook heb ik nog een vraag: hebben jullie ook marifoonkanaal: 00 ingeprogrammeerd?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #9 Gepost op: 20 oktober 2004, 23:46:39
Jazeker, kanaal 00 gebruiken we voor communicatie met boten van de KNRM. Met één telefoontje is dat zo geregeld.


Henk