SBS6 - Overtreders

Auteur Topic: SBS6 - Overtreders  (gelezen 69694 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 10 juli 2011, 21:15:21
KJS jij bent me net voor en daardoor zap ik elke keer weg.
Het doet me nog niks.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #31 Gepost op: 10 juli 2011, 21:27:55
Ik vind het wel jammer dat het voor een groot deel controles zijn door toezichthouders etc. Wat een heen en weer getrek met dat legitimatiebewijs voor die waarschuwing trouwens.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #32 Gepost op: 10 juli 2011, 21:29:36
Dat laatste gedoe kwam in eerste instantie op mij over als een trainingscasus. Ik zat te wachten tot die vent zou zeggen: einde casus....
Maar sinds wanneer is het kinbandje verplicht bij een helm voor fietsers???  :P
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #33 Gepost op: 10 juli 2011, 21:32:43
Vandaag ook maar eens gekeken. In ieder geval leuker dan wegmisbruikers. Verhaal van de toezichthouders en het ID bewijs van de hondenbezitter vond ik schitterend. Ik geloof dat als ik zelf toezichthouder was geweest de betreffende man een hand had gegeven en met een grote smile was doorgelopen. Wat mij betreft had hij het verdient. (Maja ben dan ook geen toezichthouder  ;D )
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #34 Gepost op: 10 juli 2011, 21:38:50
Ik vond dat die toezichthouders zich maar belachelijk maakte met die hondenbezitter. Ik vond dat echt een afgang ;)
Met Vriendelijke Groet.....


sylvester1986

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 10 juli 2011, 21:40:39
Wat een gedoe met die man op het laatst, die toezichthouders uit Dordrecht hebben ook geen uitstraling, die man hoorde ik vaak moeilijk ademen en die vrouw ziet er ook niet uit als handhaver, die 2 in Arnhem daarentegen waren veel beter vond ik.
Wat ik me wel afvroeg, die 2 Belgen die aan de kant waren gezet en waarvan de vrouw nog een boete open had staan, kunnen ze zomaar de auto in beslag nemen als het voertuig van de man is, maar de boete voor de vrouw?


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #36 Gepost op: 10 juli 2011, 21:47:44
Ik vond dat die toezichthouders zich maar belachelijk maakte met die hondenbezitter. Ik vond dat echt een afgang ;)
Maar als puntje bij paaltje komt is het wel een terechte aanhouding, toch..? Het leek echt net een casus zoals Red ook al aangaf.

Het enigste wat ik wel vreemd vond is dat het een 'spoed/voorrangs' melding was, als je dit een paar keer doet neemt de politie je niet meer serieus, toch?
En moet je als agent zijnde de man meenemen naar het bureau, in deze situatie? of zijn er meerdere/andere mogelijkheden?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #37 Gepost op: 10 juli 2011, 22:08:24
Spoed is een term die in portofoon verkeer wordt gebruikt om eventjes te mogen inbreken op het normale verkeer. Zelfde als met een urgente aanvraag. Hoe dan ook hadden zij deze situatie niet helemaal niet onder controle dus een beetje haast mag wel. Als er met spoed een auto was bijgevraagd was dat wel anders gegaan (iets met toeters en bellen).

Was leuk voor een keer maar SBS blijft de campingzender en ik vond het ook niet heel erg boeiend. Het is leuk voor de toezichthouders dat ze zo uitgebreid in beeld komen en dat zal hun gezag ook ten goede komen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #38 Gepost op: 10 juli 2011, 22:40:18
Het is leuk voor de toezichthouders dat ze zo uitgebreid in beeld komen en dat zal hun gezag ook ten goede komen.

Nou, dat betwijfel ik helaas. Ik denk dat veel mensen niet bepaald onder de indruk zijn van het optreden dat we nu gezien hebben. De BOA's bij de scooterrijder in het voetgangersgebied deden het wel aardig, maar verder zie ik vooral een ontzettend groot verschil in professionaliteit met de politie en andere controlerende instanties. Op zich is dat ook wel begrijpelijk (qua opleidingen, selectie e.d.), maar het publiek verwacht toch meer qua daadkracht en communicatieve vaardigheden. De laatste casus had met wat meer (betere) communicatie denk ik best anders kunnen aflopen. Maar goed, dat is natuurlijk iets waar iedereen een mening over heeft en waar topics vol over geschreven kunnen worden.

Verder viel het me ook een beetje tegen. Handhavers van Leo de Haas is hier al eerder genoemd, dat straalde toch wat meer uit en had een grotere educatieve waarde.
Senior GGP / Oost-Brabant


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #39 Gepost op: 10 juli 2011, 23:16:32
Voor wat betreft de toezichthouders uit Dordrecht, bij de hondenbezitter, konden bij mij thuis ook op negatief commentaar rekenen. De waarschuwing was voldoende geweest. Ik heb altijd de indruk dat toezichthouders persé hun gelijk moeten halen, ómdat ze toezichthouder zijn. Alsof dat ervoor zorgt dat hun gezag meer telt. Goed kunnen communiceren is een must in hun vak. Een stapje terug kunnen doen, zonder gelijk op je tenen getrapt te voelen een kunst.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV