door rood licht?

Auteur Topic: door rood licht?  (gelezen 14365 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #40 Gepost op: 28 februari 2015, 19:31:13
Zonder een veelvoud van bezwaren te willen starten, kijk wel goed of je op een bepaalde plek aanwezig was. (Dit is even een snelheidsbon, maar principe is hetzelfde). een collega van mij kreeg een bon omdat hij te snel gereden zou hebben ergens in de buurt van Hengelo. Dit hebben wij nagekeken met de planningen, mede op verzoek van de chauffeur, en volgens de planning zat hij die dag in Groningen. Ook de track en trace in de vrachtwagen gaf aan dat hij op het tijdstip in de buurt van Groningen reed. Onze manager heeft toen contact opgenomen met ??? (denk CJIB) en na controle van de foto bleek dat de laatste 2 cijfers waren omgedraaid!

Fouten maken is menselijk, zo blijkt maar weer. Je moet alleen wel kunnen aantonen dat jij die overtreding niet hebt kunnen begaan!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #41 Gepost op: 28 februari 2015, 20:40:26
Dit topic is uit 2011. De bezwaartermijn is nu wel voorbij.
Citaat van: batoutofhell link=msg=1333980 date=1425148273
Zonder een veelvoud van bezwaren te willen starten, kijk wel goed of je op een bepaalde plek aanwezig was.
Fouten maken is menselijk, zo blijkt maar weer. Je moet alleen wel kunnen aantonen dat jij die overtreding niet hebt kunnen begaan!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #42 Gepost op: 20 maart 2015, 14:37:17
Ten aanzien van het verschil in het door rood rijden en niet stoppen voor de streep vind ik een bekeuring op kenteken voor het rijden door rood terwijl je wel gestopt bent (zij het te laat) regelrechte onzin, ik heb een aantal dienders niet heel hoog zitten en kan ze best wel affakkelen maar een dergelijke "foute" bekeuring daar geloof ik zelfs niet in   :-X

Ook ten aanzien van verkeerd genoteerde kentekens heb ik de ervaring (zelfs van exact gelijk kenteken) dat men je behulpzaam is als je even twijfelt of je het wel kan zijn geweest.
Eens in Lelystad op de kodak gegaan met aardig te snel maar kon me niet voor de geest halen of ik die bewuste dag op de bewuste plek was geweest, eenvoudig belletje en achter de andere telefoon werd de foto op een scherm "getoverd" keurig mijn achterkant maar twijfel niet weggenomen vanwege ervaring van zelfde auto met zelfde kenteken, toen beschreef de dame hetgeen zij aan opmerkelijke kenmerken zag op de achterklep..... twijfel weggenomen en helaas bekeuring mogen voldoen.

Nu zat ik in het verleden veel langs de weg ivm mijn werkzaamheden op de kermis. Dat resulteerde op een zeker ogenblik in een aantal bekeuringen uit de omgeving maastricht in een periode dat wij alleen kermissen draaiden boven de lijn Amsterdam Arnhem. Hier heb ik toch wel wat meer moeilijkheden gehad om mijn gelijk te krijgen, auto op de foto's was exact gelijk (witte starlet 1.3 XLI) en zo ook het kenteken..... bekeuringen in eerste instantie ook betaald maar, wel verder met het uitzoeken van het hoe en waarom.
Ook hier de volle medewerking van OM en de RDW en nieuwe platen op de auto (met duplicaatcode) "gelukkig" bleef de fanmail binnen komen en is men actief gaan jagen op de dubbelganger. Deze is uiteindelijk gevonden en ik heb alle M-metjes terugbetaald gekregen.

Zo ook een collega met een mazda 323 en bij de zelfde garage een zelfde auto van een andere klant en opvolgende nummers. Collega kreeg fanmail waar hij niets van begreep tot bezwaar bij de rechter aan toe. Pas na 3 jaar kwam de aap uit de mouw en bleek dat hij het kenteken van de andere 323 op zijn auto had maar daar was een goeie APK keurmeester voor nodig die het detail tijdens de controle van het kenteken bewijs ontdekte, uit eindelijk heeft de garage de bekeuringen vergoed (dus zo kan het ook)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend