Blauwblauw signalering in voertuig bij nadering van hulpverleningsvoertuig met ogs

Auteur Topic: Blauwblauw signalering in voertuig bij nadering van hulpverleningsvoertuig met ogs  (gelezen 19529 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
BlauwBlauw waarschuwt voor ambulance

ELBURG/ERMELO -  Veel automobilisten in Noord- en Oost-Gelderland hebben binnenkort vijf blauwe ledlampjes in hun auto voor een proef met BlauwBlauw, dat hen waarschuwt als er een ambulance met sirene en zwaailicht in de buurt komt. Vanaf februari 2012 vindt de eerste praktijkproef plaats, zo maakten Connexxion Ambulancezorg en Made For Traffic, eigenaar van het waarschuwingssysteem, maandag bekend.

Tijdens de proef krijgen 20.000 tot 30.000 privévoertuigen een gratis ontvanger.

Bron: telegraaf




skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
WAT???? Beginnen ze nu al met de voorbereiding van 1 april 2012?   ;D  ;D ;D
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
Zolang het IN hun auto is, vind ik het geen probleem.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Nou ik wacht met spanning af.. Zal wel weer op niks uitdraaien..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Zolang het IN hun auto is, vind ik het geen probleem.

Jij bedoeld "niet in het zicht van andere weggebruikers"?
Ben blij dat ik die lampjes dan niet in me auto krijg. Ik heb al genoeg disco-verlichting in me autoradio... en ja, ook een blauwe illuminator rond mijn autoradio (standaard ingebouwd in het type radio wat ik heb).
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
Jij bedoeld "niet in het zicht van andere weggebruikers"?
Ja ;)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Ja ;)

Ok  :)

Ik snap niet dat het met blauwe ledjes moet. Wat denk je dat er s'avonds gebeurd met dat blauwe licht.
Waarom nou niet gewoon uitschakelen van alle geluidsbronnen in de auto (inclusief telefoon) en dan eventueel een geluidssignaal laten horen. (kort, bv. 2 á 3 seconden) en dan de geluidsbronnen weer aan. (incl. telefoon, als je in gesprek bent)
Dat is toch veel beter?

Lijkt een beetje op de proef van de flister maar dan een ander principe.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
Of ze moeten zorgen dat hulpverleningsvoertuigen gewoon goed zichtbaar/hoorbaar zijn.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Of ze moeten zorgen dat hulpverleningsvoertuigen gewoon goed zichtbaar/hoorbaar zijn.
Spijt me zeer, maar als je spiegelt zoals je leert bij je rijopleiding en je radio niet op 20 zet moet je voorrangs voertuigen altijd zien en of horen aankomen. Heb nog nooit problemen gehad, hoe klein de blauwe flitsers en pit op een onopvallend voertuig ook zijn. Gewoon bezig zijn met het verkeer ipv andere dingen.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


sylvester1986

  • Gast
Ik spiegel vaak en heb wel eens gehad dat ik dacht: "Heeft dat voertuig nou blauw/blauw en sirene aan of ....?"