Risico's tijdens het rijden met Optische en geluidssignalen (OGS)

Auteur Topic: Risico's tijdens het rijden met Optische en geluidssignalen (OGS)  (gelezen 100194 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #110 Gepost op: 1 juli 2013, 16:55:21
Citaat van: Jerommeke link=msg=1179665 date=1372678866
Ik heb het over bovenstaand filmpje al eens eerder gezegd, die fietser heeft daar normaliter voorrang. Je moet er dus als voorrangsvoertuig vanuit gaan dat fietsers er daar ook vanuit gaan dat ze voorrang hebben... En daar moet je dus op anticiperen  e050

Als je het filmpje bekijkt is de fietser ook al een redelijk eind op de weg op het moment dat de ambu in de remmen moet/gaat.

Normaliter voorrang inderdaad. Dit was echter een bijzondere situatie. En misschien is mijn wens meester van de gedachte, maar ik vind; Wacht nou even 2 seconden, dan zie je waar die ambu heen gaat. Scheelt zowel de fietser als de ambubestuurder de schrik in de benen.


devilfish

  • Moleculair bioloog - geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 109
Reactie #111 Gepost op: 1 juli 2013, 17:20:26
Citaat van: RuudF link=msg=1179704 date=1372688307
[...]
Ik kan me heel goed voorstellen dat deze fietser de ambu niet heeft gehoord vanwege de bekende oordopjes met luide muziek
[...]
Ruud

Dat argument zie ik wel vaker voorbij komen maar daar kan ik me totaal niet in vinden. Ik zit zelf vaak op de fiets met muziek aan (en die staat dan niet zachtjes) maar er blijft van mijn muziek weinig over als er een voertuig met OGS voorbij komt




moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #113 Gepost op: 16 augustus 2013, 01:13:39
Citaat van: Enrique link=msg=1088739 date=1351025736
Absoluut ja, daadkrachtig en zelfverzekerd komt de bestuurder niet over in elk geval.... ::)

Zo is de opleiding tegenwoordig helaas: je dwingt geen voorrang meer af maar je wacht tot je voorrang krijgt  :D

Al met al is het best zinvol dat blauwe licht met die loeiende sirene: dan kunnen de voetgangers en fietsers nog veilig oversteken  O0
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #114 Gepost op: 16 augustus 2013, 12:09:53
Volgens mij komt het vaker voor als een ACH al automatisch stopt als er een bus bij halte stilstaat. Ik vind het vreemder dat twee keer dezelfde voetganger (zwarte zonnebril, zwarte jack met witte strepen, zwarte schoenen en spijkerbroek) "betrokken" is bij een bijna ongeval met de ambulance. Hij is toch geen acteur voor dit soort filmpjes?

En eindelijke durft de eerste ramptoerist zich te openbaren; getuige zijn username voor dit YT-filmpje!


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #115 Gepost op: 16 augustus 2013, 12:21:59
Citaat van: Blauwe-motormuis link=msg=1192494 date=1376647793
(...) Ik vind het vreemder dat twee keer dezelfde voetganger (zwarte zonnebril, zwarte jack met witte strepen, zwarte schoenen en spijkerbroek) "betrokken" is bij een bijna ongeval met de ambulance. Hij is toch geen acteur voor dit soort filmpjes?
(...)
Je hebt hopelijk wel door dat dit twee keer dezelfde situaties is? geflimt vanuit een ander standpunt. op 0:20 zie je de tweede "cameraman" staan op de hoek bij de bushalte. Op 0:32 zie je de eerste staan naast een parkeerautomaat.

Of bedoel je een ander filmpje? en zo ja, welke dan?
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geďnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #116 Gepost op: 16 augustus 2013, 17:53:29
Citaat van: Koekerdt link=msg=1192496 date=1376648519
Je hebt hopelijk wel door dat dit twee keer dezelfde situaties is? geflimt vanuit een ander standpunt. op 0:20 zie je de tweede "cameraman" staan op de hoek bij de bushalte. Op 0:32 zie je de eerste staan naast een parkeerautomaat.

Of bedoel je een ander filmpje? en zo ja, welke dan?

 e050 e050 e050 ehm, volgens mij waren mijn gedachten nog ergens anders, want ik had het inderdaad niet gezien. Ik dacht die ambu's in Amsterdam komen de gehele dag uit die zijstraat gereden. Maar bij het terugkijken inderdaad gezien dat het één en hetzelfde incident is. Bij het terugkijken zag ik ook dat er meerdere cameramensen aan het filmen zijn!

Dus er durven zich al meerdere mensen (minimaal 2 filmers) zich te uiten als ramptoerist!


sylvester1986

  • Gast


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #118 Gepost op: 26 augustus 2013, 08:51:46
Citaat van: Sylvester link=msg=1195014 date=1377382317
http://www.youtube.com/watch?v=pCl8vP9253I
Korrie112
En wat is nu precies volgens jou het risico in dit filmpje? Hij komt misschien iets sneller aanrijden dan de agent verwacht maar veel meer zie ik niet.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #119 Gepost op: 26 augustus 2013, 09:10:07
Citaat van: DvdW link=msg=1195284 date=1377499906
Hij komt misschien iets sneller aanrijden dan de agent verwacht maar veel meer zie ik niet.
Welke agent?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.