Misbruik van 112

Auteur Topic: Misbruik van 112  (gelezen 94618 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #80 Gepost op: 22 mei 2012, 12:20:18
Politie houdt 112-beller aan

http://www.politie.nl/drenthe/nieuws/120516politiehoudt112belleraan.asp

Provincie Drenthe, 16-05-2012 • De politie hield in de nacht van dinsdag op woensdag een 49-jarige inwoner van Gieten aan. De man belde meerdere keren 112 met verschillende niet kloppende verhalen en wilde thuis de politie spreken. Omdat hij via 112 de politie lastig bleef vallen werd hij thuis bezocht.


Tijdens dit gesprek begon hij te schelden op de politie, bood zijn excuses aan waarna hij weer begon te schelden en een gesprek onmogelijk was. Nadat hem duidelijk gemaakt was de meldkamer niet meer te bellen vertrok de politie. Toen kort daarna er weer een belletje van hem kwam werd hij aangehouden terzake het opzettelijk gebruik maken van het alarmnummer zonder dat daar de noodzaak voor aanwezig is. Tevens werd zijn telefoon inbeslaggenomen.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #81 Gepost op: 13 juli 2012, 16:51:20
500 euro boete voor valse 112-melding

http://www.politie.nl/noord_en_oost_gelderland/nieuws/120713elburg500euroboetevoorvalse112melding.asp

Elburg , 13-07-2012 • De politie heeft donderdagmiddag 12 juli twee medewerkers van een productiemaatschappij bekeurd nadat zij een valse 112-melding hadden gedaan. Ze zijn op het politiebureau verhoord en bekende hun daad. Na overleg met de officier van justitie hebben zij een bekeuring van 500 euro gekregen.

De politie kreeg rond 15.00 uur een melding van een vrouw, waarbij de komst van de politie zeer gewenst was. Toen agenten op het opgegeven adres in Elburg kwamen, werden zij geconfronteerd met een cameraploeg.
Al snel ontstond het vermoeden, dat deze mensen bij de valse melding betrokken waren. Tijdens het gesprek is dat uiteindelijk toegegeven.

Twee medewerkers bleken daarbij betrokken te zijn. Zij zijn meegenomen naar het politiebureau en hebben een verklaring afgelegd. Het was voor hun werk wenselijk dat er een agent zou komen. Ze kregen beiden een bekeuring van 500 euro.
Samen sterk in de hulpverlening!


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #82 Gepost op: 13 juli 2012, 20:19:43
500 euro boete voor valse 112-melding

http://www.politie.nl/noord_en_oost_gelderland/nieuws/120713elburg500euroboetevoorvalse112melding.asp

Elburg , 13-07-2012 • De politie heeft donderdagmiddag 12 juli twee medewerkers van een productiemaatschappij bekeurd nadat zij een valse 112-melding hadden gedaan. Ze zijn op het politiebureau verhoord en bekende hun daad. Na overleg met de officier van justitie hebben zij een bekeuring van 500 euro gekregen.

De politie kreeg rond 15.00 uur een melding van een vrouw, waarbij de komst van de politie zeer gewenst was. Toen agenten op het opgegeven adres in Elburg kwamen, werden zij geconfronteerd met een cameraploeg.
Al snel ontstond het vermoeden, dat deze mensen bij de valse melding betrokken waren. Tijdens het gesprek is dat uiteindelijk toegegeven.

Twee medewerkers bleken daarbij betrokken te zijn. Zij zijn meegenomen naar het politiebureau en hebben een verklaring afgelegd. Het was voor hun werk wenselijk dat er een agent zou komen. Ze kregen beiden een bekeuring van 500 euro.

Goed om te lezen. Misbruik blijven aanpakken, gebeurd nog té vaak.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #83 Gepost op: 13 juli 2012, 21:29:47
Goed om te lezen. Misbruik blijven aanpakken, gebeurd nog té vaak.

Boete bedrag mag van mij hiervoor vele malen hoger als het om commerciële redenen/beroepsmatig gaat.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #84 Gepost op: 15 juli 2012, 20:41:08
Boete bedrag mag van mij hiervoor vele malen hoger als het om commerciële redenen/beroepsmatig gaat.

Ben ik geheel met je eens.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #85 Gepost op: 15 juli 2012, 21:11:28
Ik las vandaag op facebook een berichtje over misbruik van 112, dit bericht was geschreven door een centralist.

Hij had een jongen, die 112 had misbruikt, uitgenodigd, om langs te komen samen met een of beide ouders.
De jongen kreeg een 'rondleiding' door de verhoorkamer en het cellencomplex en had een stevig gesprek met de centralist en zijn ouders.

Na overleg met de ouders kreeg de jongen 'huiswerk' mee, om een soort spreekbeurt te houden op school.
Wat hij nu precies gedaan heeft en wat de gevaren daar van zijn e.d.

Wat vinden jullie eigenlijk van deze aanpak?

Ik zeg goed werk, zou vaker op deze manier opgepakt worden. Ze leren het gelijk af en brengen gelijk de gehele klas op de hoogte wat er kan gebeuren.
Dit vind ik voor de 'jongeren' een goede oplossing en scheelt voor hen een hoop geld (boete).
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #86 Gepost op: 15 juli 2012, 21:24:17
Ik las vandaag op facebook een berichtje over misbruik van 112, dit bericht was geschreven door een centralist.

Hij had een jongen, die 112 had misbruikt, uitgenodigd, om langs te komen samen met een of beide ouders.
De jongen kreeg een 'rondleiding' door de verhoorkamer en het cellencomplex en had een stevig gesprek met de centralist en zijn ouders.

Na overleg met de ouders kreeg de jongen 'huiswerk' mee, om een soort spreekbeurt te houden op school.
Wat hij nu precies gedaan heeft en wat de gevaren daar van zijn e.d.

Wat vinden jullie eigenlijk van deze aanpak?

Ik zeg goed werk, zou vaker op deze manier opgepakt worden. Ze leren het gelijk af en brengen gelijk de gehele klas op de hoogte wat er kan gebeuren.
Dit vind ik voor de 'jongeren' een goede oplossing en scheelt voor hen een hoop geld (boete).

Voor een enkele individu misschien de juiste aanpak, maar vraag me af of hij er echt wat van geleerd heeft. Denk dat de meeste jongeren het nog leuk vinden ook... ik zie de straf er niet echt van in..


Frits

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #87 Gepost op: 16 juli 2012, 20:11:56
Ik las vandaag op facebook een berichtje over misbruik van 112, dit bericht was geschreven door een centralist.

Hij had een jongen, die 112 had misbruikt, uitgenodigd, om langs te komen samen met een of beide ouders.
De jongen kreeg een 'rondleiding' door de verhoorkamer en het cellencomplex en had een stevig gesprek met de centralist en zijn ouders.

Na overleg met de ouders kreeg de jongen 'huiswerk' mee, om een soort spreekbeurt te houden op school.
Wat hij nu precies gedaan heeft en wat de gevaren daar van zijn e.d.

Wat vinden jullie eigenlijk van deze aanpak?

Ik zeg goed werk, zou vaker op deze manier opgepakt worden. Ze leren het gelijk af en brengen gelijk de gehele klas op de hoogte wat er kan gebeuren.
Dit vind ik voor de 'jongeren' een goede oplossing en scheelt voor hen een hoop geld (boete).

Klinkt mij iets te veel als een ''hier jongen, een aai over de bol en nooit weer doen he?'' straf..


Jasper K

  • evenementen hulpverlener met geneeskunde ambitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
  • willekeurige opvulling van de ruimte
Reactie #88 Gepost op: 16 juli 2012, 22:59:11
Die methode lijkt me geschikt voor de brave hendrikjes die niet inzien wat voor gevolgen hun daden hebben. Voor de mensen die niet willen en/of kunnen inzien wat de gevolgen van hun daden zijn moet je denk ik toch gewoon een geldboete of nog liever celstraf opleggen, het moet een keer afgelopen zijn met die onzin.
All of science is nothing more than the refinement of everyday thinking.  - Albert Einstein  Wissenschaft und Kunst gehören der Welt an, und vor ihnen


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #89 Gepost op: 23 november 2012, 21:02:25
Misbruiker 1-1-2 aangehouden

http://www.politie.nl/nieuws/2012/november/23/10-misbruiker-1-1-2-aangehouden.html
Laatste update: 23-11-2012 | 15:37

Velden - Afgelopen nacht heeft de politie een man (39) uit Velden aangehouden omdat hij afgelopen week veelvuldig het alarmnummer 1-1-2 voor niets belde.

De man maakte het donderdagavond wel erg bont. Hij belde tientallen keren, waarbij hij ook nog eens bedreigende taal uitte. Agenten konden hem even na middernacht aanhouden in Velden. De man was flink onder invloed. Hij kon vanmiddag met een dagvaarding op zak weer in vrijheid worden gesteld.
Samen sterk in de hulpverlening!