Vrijstelling OGS-armaturen op (particuliere)oldtimervoertuigen

Auteur Topic: Vrijstelling OGS-armaturen op (particuliere)oldtimervoertuigen  (gelezen 61197 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #20 Gepost op: 28 november 2011, 19:02:04
Dat zou dan gelijk een reden moeten zijn om een eventuele ontheffing in te trekken en subiet de handel demonteren.
In dit land hebben we voor van alles en nog wat ontheffingen en vergunningen, tot dodelijke wapens aan toe.
Tevens denk ik dat de echte liefhebber zich verduveld goed weet te gedragen.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 28 november 2011, 19:05:14
De reden dat zoiets niet gebeurd is dat je altijd mensen heb die niet met hun vingers van bepaalde knopjes af kunnen blijven en er misbruik van gaan maken.
Mnja, maar gebeurt dit ook niet bij de hulpdiensten zelf? ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #22 Gepost op: 28 november 2011, 19:11:21
Mnja, maar gebeurt dit ook niet bij de hulpdiensten zelf? ;)

Door mensen die er gebruik van mogen maken (al dan niet naar eigen inschatting) en op voertuigen die er van voorzien mogen zijn wel inderdaad.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #23 Gepost op: 28 november 2011, 19:11:47
Mnja, maar gebeurt dit ook niet bij de hulpdiensten zelf? ;)
Ongetwijfeld heb je er een paar tussen zitten.

"Ja maar zij..."


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #24 Gepost op: 28 november 2011, 19:16:22
Door mensen die er gebruik van mogen maken (al dan niet naar eigen inschatting) en op voertuigen die er van voorzien mogen zijn wel inderdaad.
We hebben het over misbruik van OGS, en op diverse open dagen hoor je politie, ambulance en brandweersirenes. Kijk eens na een wedstrijddag van de brandweer, wanneer de ploegen naar huis gaan. Een kakkefonie aan sirenes.
En ik ben het met KLF eens, dat als een particulier of een vereniging elk jaar 50 euro moet neerleggen zij zich wel 3x zullen bedenken om dat ene knopje om te zetten. Je hebt die mensen geregistreert, door bv een zichtbaar registratienummer. Op misbruik zijn dan ook simpel sancties te zetten. ;)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #25 Gepost op: 28 november 2011, 19:16:48
Jerrommeke dat is natuurlijk onzin wat je nu neer zet, ik kop dan de patat in Assen even in de linker hoek een duidelijk gevalletje misbruik maken van.....

Maar kom nu eens met een duidelijke reden waarom niet, ik kan ook een wapen vergunning krijgen, ik mag wiet verhandelen in een koffieshop en zo zijn er legio voorbeelden van zaken die ofwel gedoogd ofwel via een vergunning geregeld worden. Ik zie het probleem niet zo om een ontheffing te verlenen aan de liefhebbers en als daar een prijskaartje aan moet hangen, so be it.
Koppel het net als een wapenvergunning aan de verplichting om lid te worden van een autoclub, desnoods een die aangesloten is bij de FEHAC, een echte liefhebber zal er dan voorkiezen om of te voldoen aan de voorwaarden zoals gesteld in de vergunning / ontheffing of zoals Caprice voor afdekken / wisselen van de kappen
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #26 Gepost op: 28 november 2011, 19:18:32
Off topic, ik laat het draadje tot ongeveer 22.30 zo. Ga eerst EHBO cursus doen nu.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #27 Gepost op: 28 november 2011, 19:24:44
Maar kom nu eens met een duidelijke reden waarom niet, ik kan ook een wapen vergunning krijgen, ik mag wiet verhandelen in een koffieshop en zo zijn er legio voorbeelden van zaken die ofwel gedoogd ofwel via een vergunning geregeld worden.

Maar met de voorbeelden mag je ook niet op straat lopen / verkopen  
Met het wapenvergunning mag ik ook niet het wapen aan mijn broekriem door de stad lopen.

Wat jij wilt is met een vergunning iets op straat laten zien, wat alleen voorbehouden is aan hulpdiensten.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #28 Gepost op: 28 november 2011, 19:39:24
Vaak zitten er gewoon kappen op welke je er zo af kan draaien. Koop een extra setje en verf hiervan de lenzen zwart ;)


Gast

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 28 november 2011, 19:52:25
Bij mij is sowieso altijd het stroomcircuit onderbroken door middel van de grote rode sleutel op mijn zekeringenbord achterin de kofferbak (kan ik dus ook niet zo eventjes aanzetten tenzij er een Japanner achterin ligt  ;D) en mocht ik om welke reden dan ook de blauwe kap nog niet hebben kunnen verwijderen of als door regen het binnenwerk van mijn lichtbalk onder water zou komen te staan heb ik een op maat gemaakte afdekhoes die alleen het oranje aan de achterzijde zichtbaar laat.
Er zijn legio mogelijkheden inderdaad. De ontheffing is één van die mogelijkheden en de initïele vraag van klf staat nog altijd open en onbeantwoord: ontheffing voor blauwe armaturen (lenzen danwel zwaailicht als geheel), landelijk of per wegbeheerder?