Agenten gewond en waarschuwingsschoten gelost bij voetbalrellen - Utrecht 04-12-2011

Auteur Topic: Agenten gewond en waarschuwingsschoten gelost bij voetbalrellen - Utrecht 04-12-2011  (gelezen 17958 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
p2kflex
16:16:31 04-12-11GROUP-1met spoed opkomen BCCB
0736081Politie Veiligheidsregio Utrecht (BCCB - Bureau Conflict- en Crisisbeheersing)
p2kflex
16:15:44 04-12-11GROUP-1met spoed opkomen BCCB
0736052Politie Veiligheidsregio Utrecht (ME Peloton 2)
p2kflex
16:15:16 04-12-11GROUP-1met spoed opkomen BCCB
0736051Politie Veiligheidsregio Utrecht (ME Peloton 1)
p2kflex
16:04:14 04-12-11GROUP-2graag tel. contact MK MIdden
0736080Politie Veiligheidsregio Utrecht (BCCB - Bureau Conflict- en Crisisbeheersing


onrust bij stadion fc utrecht, iemand info?




Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Wedstrijd gestaakt (stand noem ik niet, maar niet positief voor FCU), rellen en chaos in en rondom Galgenwaard, aldus bronnen op twitter...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


sylvester1986

  • Gast
Wedstrijd gestaakt (stand noem ik niet, maar niet positief voor FCU), rellen en chaos in en rondom Galgenwaard, aldus bronnen op twitter...
Utrecht - Twente gestaakt
UTRECHT -  De wedstrijd FC Utrecht - FC Twente is gestaakt na diverse vuurwerkbommen op de tribunes. Na 63 minuten riep scheidsrechter Reinold Wiedemeijer de ploegen naar binnen. "Het is op de tribunes en op het veld even niet meer veilig." Na acht minuten werd de wedstrijd weer hervat.

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/fcutrecht/11056806/__Utrecht_-_Twente_gestaakt__.html


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
@KoenLaureij
Koen Laureij
ME komt nu ter plaatse met 6 busjes. Worden met stenen bekogeld. #Utrecht #FCUtrecht
1 minuut geleden

@brutusbk
Bert Kuijpers
@wimbalm In 1976 #hfcHaarlem #fcutrecht 3-0. Politie reed met paarden de tribunes op en veegde muitende Utrecht-fans met de wapenstok eraf
1 minuut geleden

@kheetsven
Sven
#Politiehelik vliegt inmiddels over #Utrecht #FCutrecht #gaos
1 minuut geleden
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
Rellen na wedstrijd FC Utrecht  
UTRECHT - Bij stadion Galgenwaard zijn rellen uitgebroken na het duel FC Utrecht-FC Twente. De politie wordt bekogeld met stenen. Politie te paard voert charges uit.

De wedstrijd tussen FC Utrecht en FC Twente werd zondagmiddag na een onderbreking van zo'n kwartier weer hervat. Het duel in de Galgenwaard eindigde in 2-6.

Scheidsrechter Reinold Wiedemeijer dirigeerde beide ploegen na 65 minuten naar de kleedkamer omdat
de clubleiding van de thuisclub het niet meer veilig vond in stadion Galgenwaard en daar buiten. Honderden fans van FC Utrecht probeerden de confrontatie met supporters van FC Twente te zoeken.

De fans van FC Utrecht ontstaken in woede nadat supporters van FC Twente met vuurwerk hadden gegooid. De tussenstand zorgde ook voor enige frustratie. De formatie uit Enschede leidde op het moment van staken met
5-0, dankzij treffers van Ola John (2), invaller Willem Janssen (2) en Peter Wisgerhof.

"De vierde man staat in contact met de leiding van FC Utrecht. Omdat het ook onrustig was buiten het stadion vroeg de leiding ons van het veld te gaan", aldus Wiedemeijer. "Ze wilden het weer rustig krijgen

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/409840/rellen-na-wedstrijd-fc-utrecht.html


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,590
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Wedstrijd gestaakt (stand noem ik niet, maar niet positief voor FCU), rellen en chaos in en rondom Galgenwaard, aldus bronnen op twitter...

Ik zou niet weten waarom je de stand niet zou noemen want dankzij internet kan iedereen de stand toch wel zien.
Maar het is nog geen reden om te gaan rellen vind ik.

Utrecht - Twente gestaakt
UTRECHT -  De wedstrijd FC Utrecht - FC Twente is gestaakt na diverse vuurwerkbommen op de tribunes.
Telegraaf.nl

Ik heb het gevoel dat men de veiligheidsfouillering niet goed en voldoende heeft uitgevoerd anders zou er nooit vuurwerk
het stadion in mogen komen lijkt me.
Ben benieuwd naar welke maatregelen men daar gaat nemen om dit in het vervolg te voorkomen.
Mocht men de veiligheidsfouillering wel goed hebben uitgevoerd dan is het mogelijk dat men het vooraf in het stadion heeft
verstopt en zou je aan andere maatregelen moeten gaan denken zoals vooraf het stadion schouwen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Ik zou niet weten waarom je de stand niet zou noemen want dankzij internet kan iedereen de stand toch wel zien.
Maar het is nog geen reden om te gaan rellen vind ik.

Ik heb het gevoel dat men de veiligheidsfouillering niet goed en voldoende heeft uitgevoerd anders zou er nooit vuurwerk
het stadion in mogen komen lijkt me.
Ben benieuwd naar welke maatregelen men daar gaat nemen om dit in het vervolg te voorkomen.
Mocht men de veiligheidsfouillering wel goed hebben uitgevoerd dan is het mogelijk dat men het vooraf in het stadion heeft
verstopt en zou je aan andere maatregelen moeten gaan denken zoals vooraf het stadion schouwen.
ik zelf zit altijd op de tribune bij feyenoord in vak S wel te verstaan het vak van het legioen en ook wel de harde kern. Persoonlijk vind ik daar de fouillering dramatisch de dames mogen 9 van de 10 x gewoon doorlopen. Als het druk is wordt er 1 tussen uitgepikt en mogen er 3 a 4 doorlopen en tja dingen stop je in je boxer en je bent ook binnen? dus is dit wel tegen te houden? als mensen dingen naar binnen wil smokkelen gaat ze dat heus wel lukken.
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Het schijnt dat er schoten zijn gelost door de politie....  :-X

KoenLaureij Koen Laureij
Politie met getrokken wapen op waterlinieweg. Vervolgens knallen en geschreeuw 'ho maar'. Vervolgens duiken ze allemaal achter de vangrail.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Berichten over een veldslag op de Waterlinieweg. Politie en relschoppers staan tegenover elkaar en er wordt door de hooligans met stenen gegooid. Dit alles schijnt n.a.v. een vuurwerkbom vanuit het Twente-vak gebeurd te zijn. Op twitter zijn via @KoenLaureij en @RamonMosterd de laatste ontwikkelingen te volgen, via de media heeft GeenStijl een redacteur in de buurt.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
fc twente supporters zitten nog in stadion:



Helikopters boven Galgenwaard, uit-supporters nog in stadion! Bizar gezicht.
#utrtwe pic.twitter.com/F4KjbxAA