'Metaalpers naar scootercontroles'

Auteur Topic: 'Metaalpers naar scootercontroles'  (gelezen 4634 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #10 Gepost op: 29 december 2011, 19:04:09
Ik ben voorstander van een boete + het betalen van de verwijderingsbijdrage en direkt tekenen van de afstandsverklaring.
Als laatste mag de overtreder zelf de pers in werking stellen waar het hele voertuig in verdwijnt.

En dit mag ook gelden voor grove verkeersovertredingen van fietsers en automobilisten. Prima alternatief voor wat mensen de onrechtvaardige hoge boetes noemen.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #11 Gepost op: 29 december 2011, 20:19:27
Als er een mobiele metaalpers bestaat lijkt het mij een goed plan maar stop dan de complete brommer of scooter erin
kunnen ze ook geen nieuw opvoersetje erop monteren als ze er weer geld voor hebben want dat doen ze ongetwijfeld.
Die bestaat gewoon, wordt ook gebruikt bij autosloperijen die zelf geen middellen hebben om er 1 aan te schaften.

Om direct de hele scooter er in te doen vind ik niet kunnen, gewoon dat stukje wat er niet hoort kan er dan in.
Laat ze dan ook bedrijven aanpakken die het verkopen en pakt het probleem bij de wortel aan.
Misschien niet bij een eerste vergrijp, maar elk nieuw vergrijp heb ik geen moeite mee.
De bedrijven die het verkopen doen niets verkeerd, deze dingen zijn namelijk eigenlijk voor de lichte motormarkt bedoeld.

Ik vind dit echt de GROOTSTE onzin ooit ! Zijn die mensen zelf nooit jong geweest ?? Of dit waren natuurlijk van die brave kindertjes altijd op de fiets altijd op tijd  thuis zijn kindertjes ... Ik snap wel dat het om onze eigen veiligheid gaat ! Maar zoals de regels nu zijn zijn ze al streng genoeg! En eerlijk mensen ook al zetten ze er zoon pers naast nog steeds iedereen probeerd het ! Je houd dit soort dingen echt niet tege ! De meeste rijders wete nu ook dat ze hem KWIJT zijn en nog rijden ze ! Dus dit zaal ongetwijfeld ook gebeuren met zoon pers !
Ja, ik ben jong geweest. Nee ik heb het nooit gedaan, ik ben twee neven en een goede kameraad verloren doordat ze wel zo gek waren.


En voor alle regelvoorstellen kan ik maar 1 ding zeggen, jammer ze helpen niet en zullen nooit helpen ook. Enige dat in mijn ogen helpt is het verwijderen van de weg van deze voertuigen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #12 Gepost op: 29 december 2011, 20:52:35
Ik vind dit echt de GROOTSTE onzin ooit ! Zijn die mensen zelf nooit jong geweest ?? Of dit waren natuurlijk van die brave kindertjes altijd op de fiets altijd op tijd  thuis zijn kindertjes ... Ik snap wel dat het om onze eigen veiligheid gaat ! Maar zoals de regels nu zijn zijn ze al streng genoeg! En eerlijk mensen ook al zetten ze er zoon pers naast nog steeds iedereen probeerd het ! Je houd dit soort dingen echt niet tege ! De meeste rijders wete nu ook dat ze hem KWIJT zijn en nog rijden ze ! Dus dit zaal ongetwijfeld ook gebeuren met zoon pers !

ja/nee ja/nee ja/nee

Ik geef je deels gelijk. Ik lig er niet wakker van als een scootertje 55 rijd. Waar ik me meer aan stoor is het huftergedrag van sommige scooterrijders. Links en rechts vliegen ze met de nodige snelheid en gevaarssettings je auto voorbij. Over de stoep, volle patat door voetgangersgebieden etc. Dit gedrag mogen ze wat mij betreft eerder aanpakken dan iemand die een scooter heeft die wat harder rijd en voor de rest geen vreemde toeren uithaalt.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 30 december 2011, 02:19:15
Ik ben voorstander van een boete + het betalen van de verwijderingsbijdrage en direkt tekenen van de afstandsverklaring.
Als laatste mag de overtreder zelf de pers in werking stellen waar het hele voertuig in verdwijnt.

En dit mag ook gelden voor grove verkeersovertredingen van fietsers en automobilisten. Prima alternatief voor wat mensen de onrechtvaardige hoge boetes noemen.
Dus bij grove verkeersovertredingen direct de auto de metaalpers in?
Boete en het foute onderdeel eraf prima, maar daar mag het bij blijven van mij.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #14 Gepost op: 30 december 2011, 02:32:00
Dus bij grove verkeersovertredingen direct de auto de metaalpers in?
Boete en het foute onderdeel eraf prima, maar daar mag het bij blijven van mij.
Eerste keer harder als 50 bibeko rijontzegging van 2 jaar en waarschuwing dat bij vervolg
auto kwijt is. Bij 2e keer die overtreding auto verbeurt laten verklaren, bij een waarde boven
de 10.000 auto verkopen en opbrengst voor de staat. Waarde onder de 10.000 auto laten
vernietigen met de bestuurder als kijker.

Dit is overigens alleen als de bestuurder ook de houder is, of als de houder willens en wetens
zijn auto heeft afgegeven aan de bestuurder
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


sylvester1986

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 30 december 2011, 02:35:12
En daarna elke keer direct vernietigen of begint het traject van weer van voren af aan en wat als je gesnapt wordt met een huurauto?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #16 Gepost op: 30 december 2011, 02:36:37
En daarna elke keer direct vernietigen of begint het traject van weer van voren af aan?
Als jij het geld hebt om elke keer die overtreding te maken en daarvoor dus een auto te kopen
mag hij van mij wel vernietigd worden. Gaat de prijs van het blikvoer denk ik snel naar beneden >:D
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


sylvester1986

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 30 december 2011, 02:39:24
Ik zou in ieder geval never nooit niet mijn auto/brommer/fiets of wat dan ook afstaan.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #18 Gepost op: 30 december 2011, 02:41:01
Ik vind dit echt de GROOTSTE onzin ooit ! Zijn die mensen zelf nooit jong geweest ?? Of dit waren natuurlijk van die brave kindertjes altijd op de fiets altijd op tijd  thuis zijn kindertjes ... Ik snap wel dat het om onze eigen veiligheid gaat ! Maar zoals de regels nu zijn zijn ze al streng genoeg! En eerlijk mensen ook al zetten ze er zoon pers naast nog steeds iedereen probeerd het ! Je houd dit soort dingen echt niet tege ! De meeste rijders wete nu ook dat ze hem KWIJT zijn en nog rijden ze ! Dus dit zaal ongetwijfeld ook gebeuren met zoon pers !

Joepie! ! ! ! een leuk onderwerp waarin ik weer eens de knuppel in het hoenderhok kan gooien  098uo

Ik ben TEGEN! Ik heb zelf ook op een opgevoerde brommer gereden (voor de kenners een yamaha FS1) en daar was het een sport om zo eenvoudig mogelijk de brommer op te voeren. Leuk jeugd sentiment en dat wil ik de huidige jeugd niet onthouden omdat ik zo nodig oud en wijs genoeg moet zijn :-X

Mijn mening is dat het een kwestie is van opvoeden: Gek doen is leuk, maar ken je grenzen en weet wanneer je moet ophouden! En trouwens laten we voor een BB (beginnende bestuurder) in een auto (zeg papa heeft centjes en koopt een leuke sport auto voor zijn zoon) ook de metaalpers aanrukken??

Het onderscheid dat er is bij snelheid/ bromfiets is krom. Mijn stelling is dat een bromfiets niet harder MAG dan 35 op een fietspad en 50 op de rijbaan. Met de auto of motor is dat ook zo(snelheids beperking), ongeacht leeftijd of ervaring. Alleen bij de motor geld weer een vermogen beperking en die zou (als het eerlijk is) ook op een auto moeten gelden.

Dus min*min= plus : het is oneerlijk en ongelijk dus ben ik TEGEN!

maximum snelheid = maximum snelheid
brommer = tot xx pk
lichte motor = tot xx pk
zware motor = tot xx pk
lichte auto = xx pk
zware auto = tot 300 pk

de rest moet verboden worden ivm milieu eisen. (en zo heb ik groen links ook nog een beetje mee ::))

Aldus moppersmurf!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #19 Gepost op: 30 december 2011, 03:06:17
Om even duidelijk te maken, nee ik heb niet op een brommer gereden. Omdat ik die niet nodig
had, kon alles makkelijk met de fiets en bus doen. Plus mijn autorijbewijs is daarmee iets sneller
gehaald omdat ik geen extra kosten kwijt was voor de brommer.

En wat scooters en brommers betreft, ik zeg die jonge gasten duidelijk maken dat wat zij doen
niet mag. Het gros zal zich wel aan de snelheid en andere regels houden, maar juist die paar
die dat niet doen mogen wel flink gestraft worden. Want als zij zich kapot rijden hebben ze zichzelf
er niet mee (ze maken het namelijk toch niet meer mee), maar wel die agent die ter plaatse komt,
de vpk die alles probeert om hem te redden, de automobilist of omstander die het heeft zien gebeuren,
de ouders die vroegtijdig hun zoon/dochter moeten begraven. En dan heb ik het nog niet eens over
de eventuele derde die zij meenemen in het ongeval.

Die kleuters denken dat het stoer is om met zo'n klein ding net zo hard te rijden als een motor. Ze
vergeten echter dat een motorrijder toch wel iets meer beschermde kleding heeft, en ook een stuk
zichtbaarder is dan de gemiddelde scooter/brommer rijder. Gewoon knippen en scheren die gasten,
tijdens de 20 jaar terug blik op Blik op de Weg kwamen er ook 2 fragmenten langs die toch wel mensen
aan het denken moet zetten. Helaas doet men dat niet terwijl wij toch echt een stukje geevolueerder zijn
als apen, lijkt het soms alsof die apen een stuk slimmer zijn. Die laatste rijden zich namelijk niet te
barsten in het verkeer om dan ook nog wat omstanders mee te nemen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v