C2000 als vervanging

Auteur Topic: C2000 als vervanging  (gelezen 24190 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Matthijs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
  • samenwerkend kunnen we meer.
    • Ontwerpers en bouwers van maatwerk interieurs
Reactie #60 Gepost op: 23 februari 2005, 14:17:52
Zo, nu eerst een bavaria :D

Matthijs


Menno

  • Gast
Reactie #61 Gepost op: 26 februari 2005, 19:30:48
We zullen zien hoe een en ander gaat verlopen
hier als ik geen meldingen meer hoor op kanaal 16

stel je voor als er echt wat ernstigs gebeurt in mijn buurt, en ik ben met mijn Bergings Rib bijna altijd op het water doordeweeks
of langs het water aan het werk met mijn boot ernaast


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #62 Gepost op: 26 februari 2005, 22:22:08
We zullen zien hoe een en ander gaat verlopen
hier als ik geen meldingen meer hoor op kanaal 16

stel je voor als er echt wat ernstigs gebeurt in mijn buurt, en ik ben met mijn Bergings Rib bijna altijd op het water doordeweeks
of langs het water aan het werk met mijn boot ernaast


Tja Menno, dan staat er een stukje in de Telegraaf: dat we hier -zoals iemand bij het KWC het zei- "aan het kijken zijn wie de langste heeft" ten koste van goede hulpverlening.

Henk


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #63 Gepost op: 15 maart 2005, 22:09:32
Heren en her en der een dame,

welke reddingsbrigade is er nu eigenlijk echt over en gebruikt voor de multi-disciplinaire inzetten C2000?

En hoe ziet hun fleet-map er uit?

En dan niet de teksten: "Ja wij gaan het gebruiken" of "Wij krijgen dit of dat", nee welke redingsbrigade heeft momenteel, nu,  C2000.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #64 Gepost op: 15 maart 2005, 23:49:31
Heren en her en der een dame,

welke reddingsbrigade is er nu eigenlijk echt over en gebruikt voor de multi-disciplinaire inzetten C2000?

En hoe ziet hun fleet-map er uit?

En dan niet de teksten: "Ja wij gaan het gebruiken" of "Wij krijgen dit of dat", nee welke redingsbrigade heeft momenteel, nu,  C2000.

Blaricum, Huizen Naarden. Maar het zijn geen echte reddingsbrigades meer. Bij een oefening ism de brandweer voeren ze een boot die onderstboven lag met SO's eraan voorbij om zich eerst bij de OVD te melden, als goed brandweerman. Vandaag alarm voor een vuurpijl op het Wolderwijd waar de brandweer de touwtjes in handen had. Ik hoop dat ze een dag of twee hebben voor de evaluatie, wat een puinhoop, maar goed dat het een neppert was (kinderen speelden met lichtfakkels) anders had het wegens verkeerde- en te late inzet, slechte communicatie en plaatsverwarring mensenlevens gekost. Dit moet veranderen anders gaat dat mensenlevenskosten. Dichtsbijzijnde Duikteam pas na een halfuur nog A1 alarmeren en na drie kwartier de eerste eenheid terplaatse is wat lang, dat kan misschien nog wat verbeterd worden...

Henk


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #65 Gepost op: 16 maart 2005, 17:34:47
Heren en her en der een dame,

welke reddingsbrigade is er nu eigenlijk echt over en gebruikt voor de multi-disciplinaire inzetten C2000?

En hoe ziet hun fleet-map er uit?

En dan niet de teksten: "Ja wij gaan het gebruiken" of "Wij krijgen dit of dat", nee welke redingsbrigade heeft momenteel, nu,  C2000.

RB Egmond
RB Den Helder
Wij hebben een eigen gesprekgroep waarin de ambulances worden gepached. Regio kanaal 05 uit mijn hoofd
RB Callantsoog, Petten en sint Maartenzee krijgen C2000 op korte termijn. Hun Portos liggen in de gemeente kluis.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #66 Gepost op: 21 april 2005, 21:29:33
RB Egmond
RB Den Helder
Wij hebben een eigen gesprekgroep waarin de ambulances worden gepached. Regio kanaal 05 uit mijn hoofd
RB Callantsoog, Petten en sint Maartenzee krijgen C2000 op korte termijn. Hun Portos liggen in de gemeente kluis.

Muistroom,

onder welke gebruikersgroep zijn jullie, RB Egmond en RB Den Helder, weggeschreven. Ofterwel, onder welk roepnummer zijn jullie oproepbaar en staat er in het display van de porto?
Elke hulpverlening start met communicatie.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #67 Gepost op: 23 april 2005, 09:24:21
RR,
Wij vallen onder de brandweer, dit in tegenstelling tot jullie.
Er is een regionaal kanaal (ik geloof uit mijn hoofd 6)
aangewezen voor de reddingsbrigades.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #68 Gepost op: 23 april 2005, 20:44:09
RR,
Wij vallen onder de brandweer, dit in tegenstelling tot jullie.
Er is een regionaal kanaal (ik geloof uit mijn hoofd 6)
aangewezen voor de reddingsbrigades.

Helaas kan ik niet zeggen dat wij uniform onder één gebruikersgroep weggewerkt gaan worden.
De IJRB heeft reeds werkafspraken met de brandweer en in die hoedanigheid ook contact met de brandweer.
De VBR heeft een "aanbieding" lopen voor het gebruik van een porto, welke in gebruik is van de politie.
En de ZRB heeft goede contacten via de RAV en probeert via die weg aan het C2000 speelgoed te komen.
Gelukkig hebben wel alle reddingsbrigades in de regio de laatste aanvraag unaniem en uniform getekend, zodat de MBA, (Meldkamer Brandweer Ambulance) die de aanvraag gaat verwerken, wel kan communiceren uiteindelijk met alle reddingsbrigade, alleen op welke manier????
Elke hulpverlening start met communicatie.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #69 Gepost op: 23 april 2005, 22:06:55
Helaas kan ik niet zeggen dat wij uniform onder één gebruikersgroep weggewerkt gaan worden.
De IJRB heeft reeds werkafspraken met de brandweer en in die hoedanigheid ook contact met de brandweer.
De VBR heeft een "aanbieding" lopen voor het gebruik van een porto, welke in gebruik is van de politie.
En de ZRB heeft goede contacten via de RAV en probeert via die weg aan het C2000 speelgoed te komen.
Gelukkig hebben wel alle reddingsbrigades in de regio de laatste aanvraag unaniem en uniform getekend, zodat de MBA, (Meldkamer Brandweer Ambulance) die de aanvraag gaat verwerken, wel kan communiceren uiteindelijk met alle reddingsbrigade, alleen op welke manier????
Ik snap dat bij jullie toch niet
Jullie hebben dat regionaal overleg en goede contacten met de RAV toch?