Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1483058 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #310 Gepost op: 27 januari 2010, 15:11:17
ik weet niet of deze ambulance daar voor die melding opgeroepen was of toevallig voorbij kwam, maar als er niet is afgekruist, kan die hem dan niet op de vluchtstrook parkeren?

En dan vervolgens heel hard rennen over de snelweg om aan de andere kant te komen? Je kant toch aanvragen dat ze een rijbaan op de snelweg afkruisen?        ;)
Brandweer Papendrecht


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #311 Gepost op: 27 januari 2010, 15:12:55

En dan vervolgens heel hard rennen over de snelweg om aan de andere kant te komen? Je kant toch aanvragen dat ze een rijbaan op de snelweg afkruisen?        ;)

ja, maar als dat nog niet gebeurt is, zou ik toch echt niet stoppen, dan maar wachten op de vluchtstrook of oversteken, maar niet zo stilstaan,
of er moet ook politie etc. aanwezig zijn.

ps. dit bewijst wel weer waarom de buffervoertuigen bestaan
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #312 Gepost op: 27 januari 2010, 16:08:52
ik weet niet of deze ambulance daar voor die melding opgeroepen was of toevallig voorbij kwam, maar als er niet is afgekruist, kan die hem dan niet op de vluchtstrook parkeren?

Ik kan hier wel mijn veronderstelling neerzetten, maar wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is gebeurd:
Het ongeval met die ambulance is gebeurd net voorbij de zuidelijkste Roertunnel. Daar zijn voor zover ik weet nog matrixborden waarbij de weg dus afgekruist kan worden, de plek van gebeuren is nog binnen het camerabereik van de tunnelbeveiliging. De ruimte waar de beelden bekeken worden is in de driecte nabijheid (ongeveer halverwege de tunnel) en wordt 24 uur per dag bemand. Direct na het verlaten van de tunnel is een brede strook waar plaats genoeg is om voertuigen neer te zetten. Gezien het feit dat de ambu toch links is geparkeerd veronderstel ik dat de rijstrook afgekruist is geweest.
Ik ben dus benieuwd of het ongeval op video straat van RWS.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #313 Gepost op: 27 januari 2010, 17:19:09
Een Volvo van Politie Flevoland op een boom(pje)

http://www.dumpert.nl/mediabase/805231/17600f34/politieauto_tegen_boom.html
Valt nog best mee die schade, nieuwe bumpertje en nieuwe moterkap. Maar gleed, of reed ie er nu tegenaan?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #314 Gepost op: 27 januari 2010, 17:21:31
Valt nog best mee die schade, nieuwe bumpertje en nieuwe moterkap. Maar gleed, of reed ie er nu tegenaan?

*zucht*

Misschien is het handig als je niet overal ''het laatste woord'' wilt hebben (of dit ongemerkt doet).
Voor het zelfde geld is de hele motor afgebroken en is het voertuig gewoon zwaar beschadigd.
En glijden of rijden, wat maakt het uit?  :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Germen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #315 Gepost op: 28 januari 2010, 15:29:31


Ambulance op de kop door gladheid
 
Meppel - Door gladheid is er woensdagavond op de A32 ter hoogte van Meppel een ambulance, die op de terugweg was naar zijn post in Steenwijk, van de weg gegleden en op de kant in de sloot tot stilstand gekomen.
De inzittenden raakten hierbij niet ernstig gewond en zijn ter contole overgebracht naar het ziekenhuis. De ambulance raakte door het ongeval zwaar beschadigd en is door bergingsbedrijf Leerentveld uit de sloot getakeld en afgevoerd. Hiervoor werd één rijbaan afgesloten voor het verkeer.

 
Bron: www.regiomeppel.nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #316 Gepost op: 31 januari 2010, 20:27:38


Een stukje Amsterdamse nostalgie (ouderwetse halogeen flitsers achter de ruiten, in de grill én op het dak) met schade ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #317 Gepost op: 1 februari 2010, 07:00:52

Ambulance op de kop door gladheid
 
Meppel - Door gladheid is er woensdagavond op de A32 ter hoogte van Meppel een ambulance, die op de terugweg was naar zijn post in Steenwijk, van de weg gegleden en op de kant in de sloot tot stilstand gekomen.
De inzittenden raakten hierbij niet ernstig gewond en zijn ter contole overgebracht naar het ziekenhuis. De ambulance raakte door het ongeval zwaar beschadigd en is door bergingsbedrijf Leerentveld uit de sloot getakeld en afgevoerd. Hiervoor werd één rijbaan afgesloten voor het verkeer.

 
Bron: www.regiomeppel.nl

De 04-161 is het, weet iemand of deze nu total-loss word veklaart ?


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #318 Gepost op: 1 februari 2010, 09:58:49
Kwam deze foto tegen op webregio
na een reactie van een andere lezer staat er volgens mij tijdens het bergen van een verongelukt voertuig een politie of RWS auto erg vast in de berm


( op de achtergrond )

Fotograaf = Ron Swart


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #319 Gepost op: 2 februari 2010, 16:39:31
Niemand die meer weet ???