Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1482918 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #320 Gepost op: 2 februari 2010, 16:46:39
op de achtergrond
Hmm, ik dacht al. Een undercover WIS. Maar het valt mee, maar zonder die tekst had ik'm niet gevonden  8)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #321 Gepost op: 2 februari 2010, 16:51:04
Niemand die meer weet ???

Tsja, achteruit een greppeltje in, sleepkabeltje er aan vast en rijden maar weer ... Ziet er nou niet al te schokkend uit zo ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #323 Gepost op: 2 februari 2010, 16:56:50
De 04-161 is het, weet iemand of deze nu total-loss word veklaart ?

Is men vandaag mee bezig geweest. Kwestie van waardevermindering.. Ik heb nog niets definitiefs gehoord.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #324 Gepost op: 2 februari 2010, 17:32:22




Bron:  http://www.petershotnews.nl/nieuws/10180/ongeluk-n201-politieauto-frontaal-gebotst.html



Dienst : Politie Utrecht
Afdeling/Buro : Rijn en Venen (Mijdrecht)
Soort voertuig : Noodhulp
Merk : Volkswagen
Type : Touran
Bijzonderheden : ''Kale'' uitvoering van de Touran, (nog) geen oranje LED lamp op de lichtbalk. Voorzien van nummer 7.18

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #325 Gepost op: 2 februari 2010, 17:35:12
Toch nog wel de oranje pit gekregen ;)


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #326 Gepost op: 3 februari 2010, 10:07:36
Niet echt gecrasht, maar toch niet de meest ideale situatie voor een hulpverleningsvoertuig:

Citaat
Voertuig KNRM vast in drijfzand Vlieland

VLIELAND - Een oefening van de KNRM op Vlieland liep gisteravond uit op een echte reddingsoperatie van het team zelf. De Unimog van de wipperploeg waarmee de oefening werd uitgevoerd, raakte op het strand ter hoogte van camping Stortemelk vast in drijfzand.
Een strandjutter schoot te hulp met een trekker, maar ook hij kwam vast te zitten. Er werd vervolgens een trekker van een loonbedrijf ingezet, die de eerste trekker uit het zand los kreeg, maar zelf bleef steken.
Een aangerukte minikraan verging het al niet beter.

Omdat door het opkomende tij de drie vastgelopen voertuigen inmiddels
in het water stonden, werd een volgende reddingspoging uitgesteld tot het water weer gezakt was.
Daarna werd een aantal zware bergingsvoertuigen ingezet, waaronder een MB- trekker en shovel van de Luchtmacht en nog een trekker van een loonbedrijf.

Met lange sleepdraden kregen ze een van de trekkers los. Een poging om de in het zand gezonken Unimog uit te graven mislukte echter.
Daarop werd er een 15 meter lange zanddam aangelegd naar de minikraan, zodat deze door een hydraulische kraan kon worden bevrijd.
Dezelfde kraan lukte het uiteindelijk ook om met hulpvan de shovel de vrachtwagen os te krijgen.
Pas na drie uur ’s nachts waren alle voertuigen weer op het droge.

Voor foto's: http://www.nufoto.nl/fotos/130795/voertuig-knrm-vast-in-drijfzand-vlieland.html
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #327 Gepost op: 3 februari 2010, 17:45:59
Ik las vandaag op webregio, dat er op de N247 een groot ongeval was gebeurd met een ambulance erbij, nu zijn er geen foto's waar de ambu op staat en in het filmpje ook niet. Heeft iemand toevallig een foto van de ambulance die beschadigd is geraakt bij dit ongeval?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #328 Gepost op: 3 februari 2010, 19:03:55
In de reactie's staat te lezen dat de ambulance ter plaatse kwam bij het 1e ongeval en dat er vervolgens een auto tegen de ambulance aan gleed.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #329 Gepost op: 6 februari 2010, 08:26:39
Zutphenseweg Lochem:
Vanmorgen, meer op www.112actueel.nl


FOTO: JAIMY BUUNK