(Tijdelijke) wegafzetting en zichtbaarheid

Auteur Topic: (Tijdelijke) wegafzetting en zichtbaarheid  (gelezen 29074 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #20 Gepost op: 24 februari 2012, 10:16:25
Zweeds materieel is ook aardig:

Wat wel opvalt is dat die wagens met blauw ter plaatse komen... daar zal HIT wél vrolijk van worden als dat in Nederland wordt ingevoerd!  098uo

Overigens staat er zoveel te zwaaien en te knipperen dat dit volgens mij eerder zorgt voor te veel afleiding dan voor extra veiligheid.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #21 Gepost op: 24 februari 2012, 18:46:15
Wat wel opvalt is dat die wagens met blauw ter plaatse komen... daar zal HIT wél vrolijk van worden als dat in Nederland wordt ingevoerd!  098uo

Overigens staat er zoveel te zwaaien en te knipperen dat dit volgens mij eerder zorgt voor te veel afleiding dan voor extra veiligheid.

Enige keren dat ik het graag heb ik onderweg bij file, andere keren zit ik niet te springen om blauw. En bij deze voertuigen zie ik eigenlijk het voordeel van blauw niet in, net zo als ik met de bots open rijd ik de meerwaarde ervan niet zie. Dan rijd er namelijk niets voor mij.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #22 Gepost op: 29 februari 2012, 14:40:07
voor de nachten heeft Rijkswaterstaat al wat nieuws bedacht om beter op te vallen bij de Rijdende afzettingen.  O0
's avonds moeten er nu verlichte actiewagens gebruikt worden en daarbij niet 2 maar 3 wagens over de vluchtstrook met aanduiding.
waar geen signalering boven de weg aanwezig is.


dus dan wordt je straks (min) 900m voor de afzetting al gewaarschuwd en gaat de snelheid al naar beneden.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #23 Gepost op: 29 februari 2012, 20:34:51
voor de nachten heeft Rijkswaterstaat al wat nieuws bedacht om beter op te vallen bij de Rijdende afzettingen.  O0
's avonds moeten er nu verlichte actiewagens gebruikt worden en daarbij niet 2 maar 3 wagens over de vluchtstrook met aanduiding.
waar geen signalering boven de weg aanwezig is.


dus dan wordt je straks (min) 900m voor de afzetting al gewaarschuwd en gaat de snelheid al naar beneden.

Dit is niet nieuw hoor, dit gebruikten wij vroeger al.

De hier getoonde versie is alleen vernieuwend omdat het uit 1 geheel bestaat ipv twee verschillende ledbakken.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #24 Gepost op: 29 februari 2012, 22:19:58
voor de nachten heeft Rijkswaterstaat al wat nieuws bedacht om beter op te vallen bij de Rijdende afzettingen.  O0
's avonds moeten er nu verlichte actiewagens gebruikt worden en daarbij niet 2 maar 3 wagens over de vluchtstrook met aanduiding.
waar geen signalering boven de weg aanwezig is.


dus dan wordt je straks (min) 900m voor de afzetting al gewaarschuwd en gaat de snelheid al naar beneden.

Beste DeMassel,

Rijdende Afzettingen worden niet in de avond en nacht gedaan waar géén signalering/verlichting is,dit kan wel bij daglicht en ook nog eens in de werkbare uren (10:00uur-15:00uur)

groeten,

rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #25 Gepost op: 1 maart 2012, 08:18:26
@Blusdebrand, sinds september 2011 zijn nachtelijke rijdende afzettingen door RWS formeel goedgekeurd en aan specifieke regels gebonden. Dit na een lange periode van testen in (volgens mij) de noordelijke wegendistricten (Drenthe/Groningen). Het plaatje van DeMassel staat ook als voorgeschreven maatregelfiguur in de Toepassingscriteria Rijdende Afzetting met VMS.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #26 Gepost op: 1 maart 2012, 08:40:52
Beste DeMassel,
Rijdende Afzettingen worden niet in de avond en nacht gedaan waar géén signalering/verlichting is,dit kan wel bij daglicht en ook nog eens in de werkbare uren (10:00uur-15:00uur)
groeten,
rené

Beste Rene,

Ik weet uit ervaring dat deze dus wel worden gedaan echter wel met goed verlichte signaal bebording(daarmee bovenstaande bebeding bedoeld).
Tevens is het CROW aan het kijken voor een richtlijn waarbij de TMA's zoals gebruikt in België worden ingezet:
http://www.botsabsorbeerder.eu/Botsabsorbeerder/Producten.html
Deze worden in Nederland gebouwd en irl kun je ze zien bij www.Verdegro.nl of www.Waagenaar.nl (er zijn meer TMA bouwers in Nederland maar niet die verhoogden bouwen bij mijn weten.)
Tevens worden er ook voor die rijdende afzettingen meer gebruikt gemaakt van MRS systemen, dit wordt niet veel gedaan omdat dit erg duur is.

Ook die 10:00-15:00 is niet op alle snelwegen gelijk, hier in Flevoland mag je om 09:00 beginnen en ik ken wegen in Friesland en Groningen waar je om 08:00 al mag beginnen en pas om 16:00 moet stoppen.

@Blusdebrand, sinds september 2011 zijn nachtelijke rijdende afzettingen door RWS formeel goedgekeurd en aan specifieke regels gebonden. Dit na een lange periode van testen in (volgens mij) de noordelijke wegendistricten (Drenthe/Groningen). Het plaatje van DeMassel staat ook als voorgeschreven maatregelfiguur in de Toepassingscriteria Rijdende Afzetting met VMS.

Dit plaatje is toegevoegd, echter is deze hele publicatie nog niet goedgekeurd. Dit is nog in test fase.

Zelf zou ik gaan voor de Belgische versie, dit omdat men dan vanaf grotere afstand al wordt geattendeerd.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #27 Gepost op: 1 maart 2012, 09:56:32
@HIT: het rapportje zegt toch echt dat het definitief is. De testfase was van 2008 t/m 2011... of ik moet mij heel ernstig vergissen.  :o
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #28 Gepost op: 1 maart 2012, 11:41:26
@Lt.Col.Me en @Harm,

Dank u voor de info.
Ik heb effe het intranet(rws) afgespeurd en kan alleen maar gelijk geven,ben blij dat ik niet gelijk met de grond gelijk gemaakt word hier op het forum wat wel eens gebeurd.
Fijn om zo met elkaar om te gaan O0

groet,

René
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #29 Gepost op: 1 maart 2012, 13:13:43
@Lt.Col.Me en @Harm,
Dank u voor de info.
Ik heb effe het intranet(rws) afgespeurd en kan alleen maar gelijk geven,ben blij dat ik niet gelijk met de grond gelijk gemaakt word hier op het forum wat wel eens gebeurd.
Fijn om zo met elkaar om te gaan O0
groet,
René
98uiye Dan zou ik met iets bezig zijn waar ik soms al van baal op mijn reacties O0

@HIT: het rapportje zegt toch echt dat het definitief is. De testfase was van 2008 t/m 2011... of ik moet mij heel ernstig vergissen.  :o

Het plaatje is later bijgevoegd, de tekst is wel goedgekeurd alleen de juiste vww nog niet. Volgens de publikatie moeten de borden afgebeeld staan in een lichtgevendtransparant. En de omlijsting voorzien van alternerende verlichting met als kader roodwitdiagonaal classe 3 retro.

Hoe ik weet dat het plaatje later is toegevoegd? Ik heb nog de publikatie met het oude plaatje. 0098
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.