Achtervolgingen door de politie

Auteur Topic: Achtervolgingen door de politie  (gelezen 294494 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #260 Gepost op: 22 mei 2012, 23:20:49
Scorpio, dit is de laatste keer dat ik (effectief) reageer....

Is het hier gebruikelijk om dit te melden?


alexs

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Reactie #261 Gepost op: 22 mei 2012, 23:35:36
http://www.youtube.com/watch?v=duFwqzy1eK4#t=0m55s

Ook mooi voorbeeld 230 provinciaal door een flauwe bocht met een Golf R32 geloof ik. Getuigd van stalen ballen wat mij betreft... Typerend aan dat item is dat alle kruisingen eruit geknipt zijn. Je zou denken dat dit niet erg netjes gegaan is... Touran was deze allang kwijt geweest uiteraard.
Maar zat regio's hebben toch tegenwoordig enkele Golf R, Golf GTI's, Audi 3.0TDI, Audi/Skoda 3.2 V6 e.d. rond rijden? Hoe zit dat? Werkt dit in de praktijk niet? Zijn ze te laat?


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #262 Gepost op: 23 mei 2012, 00:31:50
Geweldig! Daar waar de politie wegpiraten die deze "techniek" gebruiken ernstig toespreekt omdat het zo gevaarlijk is, wodt dat bij de politie zelf aangeleerd

Een burger met pistool op straat vind ik ook gevaarlijk, moet je nagaan iemand die ermee schiet op straat. Maar ja, dat heb ik als algemeen opsporingsambtenaar ook aangeleerd gekregen. Zullen we in de toekomst dan maar onbewapend en ongetrained de straat op gaan? Er zijn zoveel dingen gevaarlijk voor burgers, maar toch leren wij deze dingen. Je zal het wel een domme vergelijking vinden, maar goed tot nu toe ben je sowieso al niet erg positief geweest.

Misschien is het raadzaam om het kenteken te noteren de volgende keer en een klacht of iets dergelijks in te dienen of contact te zoeken met de verbalisanten door de KLPD te bellen. Wie weet krijg je wel een goede verklaring voor hun rijgedrag. Ik denk dat dat meer oplost dan een negatief beeld hier te schetsen over de politie.
Wellicht wouden zij zich aan de brancherichtlijnen houden en konden ze daar door geen optische- en geluidssignalen voeren, wat mogelijk jou wel sneller in beweging had gezet en er op doe manier voor zorgen dat jij en zij zo min mogelijk gevaar lopen. In dat geval zou je ze een compliment moeten geven, aangezien je zo een voorstander bent van richtlijnen volgen.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #263 Gepost op: 23 mei 2012, 10:32:16
Scorpio,

Met alle respect.
Maar wil je nu een open discussie, of wil je alleen maar je gelijk hebben. Ik denk dat dit laatste het geval is.
Laat de mensen die er verstand van hebben (waarmee ik bedoel theorie en praktijkervaring) maar oordelen of de richtlijnen juist en werkbaar zijn.
Ik heb de discussie gevolgd en bewust niet gereageerd, daar ik hier niet over kan oordelen, omdat ik niet bij een opsporingsinstantie werk en er geen ervaring in hebt. Ik heb wel een mening hierover.
Jij werkt er ook niet dus ga dan hun ervaringen dan ook niet bekritiseren vanuit een leken achtergrond.
Vragen staat vrij, discussie voeren ook, maar dit is geen discussie meer op een gelijkwaardig niveau, maar eerder met iemand die alleen zijn gelijk wil hebben en andere bekritiseerd.

Dit is mijn mening, hebben andere mensen een andere mening hierover dan heb ik daar geen enkele moeite mee en zal ik deze respecteren.
En dat laatste woordje (respect) kan ik helaas niet terugvinden in je discussie.

jammer.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #264 Gepost op: 23 mei 2012, 12:19:13
En ziedaar, het volgende voorbeeld. Hoeveel gaan er nog volgen?

Ik zal er aan denken als ik naar je huis moet na een "paniek 112-tje" vanwege een ernstig iets... In de bebouwde kom niet harder dan 40+. 39 nog beter. just to be on the safe side.


En verder nog: http://www.kombijdepolitie.nl/Vacatures/Pages/Zoekresultaten.aspx?k=KBDPFunctie%3A%22Agent%22&s=KBDPVacatures

veel succes. ik hoop dat het je lukt.  ;)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #265 Gepost op: 23 mei 2012, 19:34:06
Ben jij (amateur) psycholoog?
Nee, maar jouw gedrag ligt er zo dik bovenop dat elke amateur dat kan constateren.

Dan ging het in dit geval helemaal niet goed, want voordat ik naar rechts kon en ging heb ik uitgebreid met mijn vriendin het associale gedrag van deze bestuurder besproken. En ik laat mij door dit soort acties helemaal niet aan de kant drkken. Ik blijf gewoon dezelfde snelheid rijden, en ga heel rustig aan de kant zodra ik daar de mogelijkheid toe heb, net zoals ik dat altijd doe. Kennelijk was het de bedoeling dat ik tussen 2 auto's ging invoegen, die op zich ook al redelijk dicht bij elkaar reden, maar helaas, dat doe ik dus niet.

Jij vindt het asociaal, dat is je goed recht. Bedenk wel dat dit voertuig waarschijnlijk met spoed ergens naartoe moest, maar hiervoor geen toestemming kreeg, anders wordt dit niet gedaan.
Ik hoop dat dat de discussie waard was, je bent namelijk erg kortzichtig getuige deze reactie.

Ik heb die vergelijking niet gemaakt!

Jawel, je hebt het namelijk over dat de politie de burger die dit doet ernstig toespreekt. Zoals ik al aangeef doen wij dit alleen als er sprake is van consequent bumperkleven, dus met jouw kennis had je dit moeten weten. Of hebben we hier toch te maken met iemand die van toeten nog blazen weet?

Zoals al eerder door iemand opgemerkt, jullie bekijken het als politieagent, maar alle andere weggebruikers zien een politieauto hetzelfde gedrag vertonen als waar de politie wekelijks in allerlei TV programma's dit soort gedrag bestempeld als associaal en wegpiraterij. Het gaat om de beeldvorming.

Sorry, jij maakt hier verwijten dat wij als dienders niet op de hoogte zijn van de regels? Jij en de overige burgers moeten net zo goed op de hoogte zijn dat de politie bepaalde ontheffingen heeft en dat we dus overtredingen mogen maken (ook zonder OGS), daar hoort dit ook bij.  Dat jij dan zo jaloers bent dat je een discussie met je vriendin verkiest boven het aan de kant gaan zegt mij al genoeg.

Bovendien, waarom kom je hier lopen klagen? Noteer volgende keer het tijdstip, locatie en kenteken en dien een klacht in! Ga niet zeggen dat dit een discussie is, want zoals de overige leden terecht al opmerken zit je hier alleen om gelijk te krijgen en je beklag te doen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #266 Gepost op: 24 mei 2012, 00:06:27
Dat jij dan zo jaloers bent dat je een discussie met je vriendin verkiest boven het aan de kant gaan zegt mij al genoeg.

Ik ben helemaal niet jaloers, ik heb geen enkele behoefte om hard te rijden. Ook verkoos ik geen discussie boven het aan de kant gaan. Zoals ik al schreef, op het moment dat ik op een aantal meter afstand 2 koplampen van links naar rechst zag gaan, reed ik naast een andere auto, en daarvoor zat nog een andere auto. Nadat ik die had ingehaald, waren er zeker 10 seconden gepasseerd, waarin de bestuurder achter mij kennelijk van mening was dat ik mij tussen de twee auto's in had moeten wringen. Tot het moment dat ik opzij was gegaan en de auto mij passeerde had ik werkelijk geen benul dat ik met een politieauto van doen had, en ging de discussie in de auto over deze dwaas die kennelijk door ons heen wilde gaan. Nadat wij zagen dat het een politieauto was ging de discussie meer over de vreemde, in onze ogen gevaarlijke actie van de agenten.

Ik neem toch niet aan dat jullie vinden dat wanneer iemand bijkans in mijn achterbumper zit, zonder dat ik een indicatie heb dat het om een politieauto gaat, dat ik dan maar even het gas wat dieper moet indrukken om deze auto zo snel mogelijk te laten inhalen?

Jij vindt het asociaal, dat is je goed recht.

Dank je. Ik vond het in ieder geval associaal voordat ik in de gaten had dat het om een politieauto ging.

Bedenk wel dat dit voertuig waarschijnlijk met spoed ergens naartoe moest, maar hiervoor geen toestemming kreeg, anders wordt dit niet gedaan.

Dat dacht ik ook, dus verder geen probleem, alleen wel verbazing. Zeker omdat de spoed wel mee bleek te vallen, want ondanks dat de weg verder vrij was, reed de auto echt niet veel harder als mij verder.... En spoed maakt de actie natuurlijk niet minder gevaarlijk!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #267 Gepost op: 24 mei 2012, 00:46:31
Als de techniek goed toegepast wordt is er helemaal geen sprake van bumperkleven maar puur en alleen (al dan niet door gebruik making van optische signalen) het ''zichtbaar'' heen en weer bewegen door het gezichtsveld in de binnen en buitenspiegels met als doel de voorligger aan de kant te ''dwingen''.

Dit wordt ook aangeleerd bij ambulancechauffeurs. Zowel met ambu, als met snelle burgerauto, op de openbare weg. Met instructeur ernaast. Die leert je alle tips and tricks. Heeft niets met bumperpleven te maken, inderdaad.


Gast

  • Gast
Reactie #268 Gepost op: 24 mei 2012, 00:47:56
Ah, het welbekende "bezemen" of "vegen" ! Mooie techniek om je zichtbaarheid te vergroten bij je voorganger inderdaad  8) O0


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #269 Gepost op: 24 mei 2012, 00:51:48
Precies, en 7 v.d. 10 keer werkt het prima. Ideaal. Zeker met een ambu kun je dan mooi glijdend de vaart erin houden. (of in jouw geval met medisch spoedtransport) Over die overige 3 v.d. 10 gaan we het hier maar niet hebben, daar lopen andere topics over..  ;D