Achtervolgingen door de politie

Auteur Topic: Achtervolgingen door de politie  (gelezen 290361 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #280 Gepost op: 27 mei 2012, 15:23:12
Alleen gezien je antwoord is het al meer dan duidelijk waarom.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #281 Gepost op: 27 mei 2012, 15:55:50
Ik ben het er ook mee eens. Laten we geen persberichten gebruiken als basis van praktijkvoorbeelden. Gebruik dan je eigen ervaring. Heb je die niet... ik zal verder niks zeggen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #282 Gepost op: 27 mei 2012, 19:53:54
Ik ben het er ook mee eens. Laten we geen persberichten gebruiken als basis van praktijkvoorbeelden. Gebruik dan je eigen ervaring. Heb je die niet... ik zal verder niks zeggen.

Heel veel praktijkervaring
Het persbericht vond ik een goed voorbeeld van iets wat vaak in de praktijk voorkomt. Nogmaals, even los van het hoe precies gegaan is. Pers is immers niet altijd volledig in haar berichtgeving.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #283 Gepost op: 28 mei 2012, 09:01:57
Scorpio, dit is de laatste keer dat ik (effectief) reageer....

ik was al gestopt met reageren.....  98uiye Een discussie voeren met iemand niet bereid is te luisteren naar mensen uit het vak en zijn/ haar mening al klaar heeft over een onderwerp zonder dat hij/zij daar zelf ook maar iets mee heeft: daar ga ik geen tijd in steken. Mensen met een plaat voor de kop stoten vanzelf het hoofd  ;D

(ik kreeg alweer verontruste emailtjes waarom ik niet meer reageerde)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #284 Gepost op: 28 mei 2012, 09:52:26
Het nadeel van reageren op basis van een persbericht is dat de basis informatie maar heel beperkt is. Veelal staat in een persbericht alleen die informatie die het onderzoek niet kan schade en die "publieks vriendelijk" is.  Ik heb al een aantal malen in de krant gestaan, en soms is het verhaal zo anders dat ik met moeite de echte gebeurtenis erin kan herkennen.

En zo gaat dat ook met de tv politie programma's, en dat is ook van de redenen waarom ik zelden of nooit kijk. Gister toevallig een stukje waarin een eindeloze discussie gevoerd werd over een auto die in beslag werd genomen vanwege belasting schulden. En de collega's gingen braaf 2 uur staan wachten op een lift voor de klant. Dat gebeurd in het echt zeer waarschijnlijk niet omdat er gewoon geen tijd voor is!

maar goed dat even ter zijde  0098
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #285 Gepost op: 28 mei 2012, 10:05:22
Het nadeel van reageren op basis van een persbericht is dat de basis informatie maar heel beperkt is. Veelal staat in een persbericht alleen die informatie die het onderzoek niet kan schade en die "publieks vriendelijk" is.  Ik heb al een aantal malen in de krant gestaan, en soms is het verhaal zo anders dat ik met moeite de echte gebeurtenis erin kan herkennen.

En zo gaat dat ook met de tv politie programma's, en dat is ook van de redenen waarom ik zelden of nooit kijk. Gister toevallig een stukje waarin een eindeloze discussie gevoerd werd over een auto die in beslag werd genomen vanwege belasting schulden. En de collega's gingen braaf 2 uur staan wachten op een lift voor de klant. Dat gebeurd in het echt zeer waarschijnlijk niet omdat er gewoon geen tijd voor is!
maar goed dat even ter zijde  0098

Ik ben het helemaal met je eens. Je mag blij zijn als de helft waar is.
Maar even los daarvan.
Een situatie van een scooter die ervandoor gaat en slechts een stopteken negeert. Dagelijse kost bijna. We hebben toch allemaal wel eens het gevoel dat er meer aan de hand. De CMK besluit echter in veel gevallen om de achtervolging te staken. Ik heb er nog weleens moeite mee om te staken omdat ik graag wil weten 'waarom' hij ervandoor gaat. Nieuwschierigheid hoort bij het vak van politieman/ vrouw.

Nogmaals ik snap dat persberichten niet de realiteit zijn echter vond de laatste zin in het artikel wel treffend voor het zogenaamde onderbuikgevoel


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #286 Gepost op: 28 mei 2012, 10:59:47
Zucht, zeg dat wel!

Ja als jij ziet dat een auto met verhoogde snelheid aankomt,

De auto reed inderdaad iets harder, maar zeker niet heel veel

en jij gaat evengoed een inhaalactie doen,

Die was ik al ingezet toe de auto nog minimaal een kilometer achter mij zat

waarbij je van rijbaan wisselt, dan geef jij bij een bijzondere manoeuvre, iemand niet de vrije doorgang.

Wacht even? Moet ik, wanneer ik in mijn spiegels op grote afstand auto's met verhoogde snelheid aan zie komen, deze ongehinderd vrije doorgang verlenen???

Een zijdelinge verplaatsing is dat. Daarbij geef je zelf ook al aan. Het kan net zo goed een wegpiraat zijn...

... dan had je dus toch dat sollicitatie formulier moeten invullen...

Daar heb ik nooit enige behoefte aan gehad

het is namelijk aan de politie om die wegpiraat dwars te zitten

Jij maakt er van dat ik iemand bewust dwars zit. Ik was gewoon met de toegestane maximum snelheid aan het inhalen, zoals dat dagelijks door vele automobilisten gedaan word. Kan je mij aangeven waar staat dat dat niet mag?

Als ik auto's met verhoogde snelheid op korte afstand zie aankomen, dan ga ik niet eens inhalen. Ik heb namelijk geen zin om dit soort gasten die op mijn bumper blijven hangen.

Maar goed, jij was er kennelijk zelf bij. Want jullie hebben kennelijk zo'n goede opleiding gehad, dat het onmogelijk geacht wordt dat collega's in een politieauto ook wel eens steekjes laten vallen. Jullie zijn nu eenmaal onfeilbaar, en die domme burgers lopen alleen maar over jullie te klagen! Waar doen jullie het eigenlijk nog voor? Jullie "klanten" zijn niet tevreden, zowel degenen die jullie oppakken, en de brave burgers waar jullie het voor doen, jullie krijgen te weinig betaald, moeten te vaak in het weekend werken, etc, etc. Wrdt het geen tijd dat jullie geen sollicitatieformulier in gaan vullen?

Nee, het s echt geweldig hoe jullie een discussie aangaan. Deze manier werkt ongetwijfeld heel goed als jullie aan het werk zijn, maar op een forum als dit werkt dat niet. Vorm gewoon lekker een praatcluje op het intranet van de politie, dan hebben jullie verder geen last van onnozele burgers. Succes ermee


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #287 Gepost op: 28 mei 2012, 11:04:25
Scorpio, bedankt voor je goed onderbouwde feedback.
Jij bent degene die hier als een klein kind loopt te reageren en zich ontzettend laat kennen als je niet gelijk krijgt. Het lijkt me dan idd zinvol om ook niet meer met jou in discussie te gaan, je laatste berichtje bewijst wel weer waarom & dat je altijd het laatste woord moet hebben.
 
Ik denk dat ik en mijn (al dan niet blauwe) collega's wel duidelijk hebben gemaakt hoe we iets doen, waarom we iets doen en dat idd ook agenten net mensen zijn, ook die maken wel eens een foutje. Feedback van burgers is altijd goed, maar zodra het idd onnozel wordt zoals bij jou moeten we er een punt achter zetten.
Wat mij betreft ga ik verder ook niet meer met je in discussie.

Geniet van je pinksteren verder!  :)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #288 Gepost op: 28 mei 2012, 14:09:32
Wat mij betreft ga ik verder ook niet meer met je in discussie.
Geniet van je pinksteren verder!  :)

 O0
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #289 Gepost op: 28 mei 2012, 14:24:21
Wacht even? Moet ik, wanneer ik in mijn spiegels op grote afstand auto's met verhoogde snelheid aan zie komen, deze ongehinderd vrije doorgang verlenen???

Ha, ik weet eindelijk waar je werkzaam bent: Moraalridder B.V. !