Opleiding Handhaver Toezicht en Veiligheid /HTV-P

Auteur Topic: Opleiding Handhaver Toezicht en Veiligheid /HTV-P  (gelezen 19121 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Gepost op: 24 mei 2012, 15:33:35
Beste mensen,

Ik zit te denken om van opleiding te veranderen. Nu heb ik de opleiding Handhaver Toezicht en Veiligheid in gedachten.
http://www.rocva.nl/mbo/Opleidingen/Overzicht/Sport_Veiligheid/Veiligheidscollege/Pages/Handhaver_Toezicht_Veiligheid.aspx

Is er iemand die deze opleiding (ge)/volgt heeft?
Ik zou graag wat extra kennis + informatie over het beroep willen.

Is het bijvoorbeeld leuk werk, enzovoort.
Mvg

Brian Willms


Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2012, 17:01:46
Een kennis van me doet deze opleiding


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #2 Gepost op: 16 oktober 2012, 19:46:35
Even offtopic, maar MTV is volgens mij meer stadswachtopleiding.
HVT-P opleidingen zijn vaak in samenwerking met regio korps zodat deze leerlingen voorrang en/of een verkorte politieopleiding kunnen volgen
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #3 Gepost op: 16 oktober 2012, 21:38:03
HVT-P opleidingen zijn vaak in samenwerking met regio korps zodat deze leerlingen voorrang en/of een verkorte politieopleiding kunnen volgen

En dat het soms/vaak (soms, aangezien dit er minder worden op het moment), stageplaatsen biedt bij het plaatselijke korps.


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #4 Gepost op: 16 oktober 2012, 21:46:51
HVT-P opleidingen zijn vaak in samenwerking met regio korps zodat deze leerlingen voorrang en/of een verkorte politieopleiding kunnen volgen

En dat het soms/vaak (soms, aangezien dit er minder worden op het moment), stageplaatsen biedt bij het plaatselijke korps.

Klopt, je loopt ook stage bij de politie. En na het succesvol afronden deze opleiding heb je recht op 1 jaar studieduurverkorting op de politieacademie, dus dan stroom je in op het 2e jaar van de politie academie.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #5 Gepost op: 16 oktober 2012, 22:01:14
Naar aanleiding van het gesprek dat ontstaat in het topic "De Politie op Youtube":

Klopt, je loopt ook stage bij de politie. En na het succesvol afronden deze opleiding heb je recht op 1 jaar studieduurverkorting op de politieacademie, dus dan stroom je in op het 2e jaar van de politie academie.

Hoe werkt dit instromen? Ik neem aan dat je alsnog de selectie moet doen en aangenomen moet worden door (nu nog) een regiokorps?
Op welk niveau kan men instromen en hoe zit het met vrijstellingen? Zitten alle eerstejaars-onderdelen van niv2 of niv3 in de opleiding HTV-p?

Ik ben erg benieuwd...
Senior GGP / Oost-Brabant


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #6 Gepost op: 16 oktober 2012, 22:57:44
Zijn er ook vrijstellingen in de sollicitatieprocedure? Ik dacht van niet, maar misschien dat jij dat weet?


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #7 Gepost op: 16 oktober 2012, 23:58:52
Naar aanleiding van het gesprek dat ontstaat in het topic "De Politie op Youtube":

Hoe werkt dit instromen? Ik neem aan dat je alsnog de selectie moet doen en aangenomen moet worden door (nu nog) een regiokorps?
Op welk niveau kan men instromen en hoe zit het met vrijstellingen? Zitten alle eerstejaars-onderdelen van niv2 of niv3 in de opleiding HTV-p?

Ik ben erg benieuwd...

Ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen, anderen mogen mij natuurlijk altijd aanvullen!

Je hebt een HTV opleiding en een HTV-P opleiding. Bij dat laatste krijg je ook stof van de politieacademie , en heb je onder andere een digitale leeromgeving van de politieacademie, speciaal ontworpen voor HTV-P .

De opleiding is HTV-P is vrij nieuw, en is ook in samenwerking met de politie. De opleiding duurt 2 jaar, en je doet onder andere examen voor je BOA. Dus na de opleiding heb je sowieso je BOA diploma. Aan het einde van de 2 jaar doe je een examen, als je die succesvol afrondt dan heb je recht op 1 jaar studieduurverkorting. Dan stroom je in op het 2e leerjaar van de politieacademie.

Natuurlijk moet je wel de gewone politieselectie doorlopen, maar je hebt voor de opleiding HTV-P al wel een antecedenten onderzoek gehad, en ook een gesprek met de politie. Je loopt 1 blok van 4 weken stage bij de politie, en de andere blok bij de handhaving. Hetzelfde geld voor het 2e jaar.  

Ik hoop hiermee je vragen ietwat beantwoord te hebben! En anders kan je ze altijd nog stellen.  ;)


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #8 Gepost op: 17 oktober 2012, 00:31:10
Neen.. Ook zij moeten de sollicitatie procedure volledig doorlopen.. Dus net als alle anderen..


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #9 Gepost op: 17 oktober 2012, 10:59:56
Klopt, je loopt ook stage bij de politie. En na het succesvol afronden deze opleiding heb je recht op 1 jaar studieduurverkorting op de politieacademie, dus dan stroom je in op het 2e jaar van de politie academie.

Je hebt daar inderdaad recht op. Maar volgens mij moet je eerst een test afleggen om te zien wat je allemaal beheerst.