Agente juist gehandeld bij aanhouding dronken man Riederlaan - Rotterdam 17-06-2012

Auteur Topic: Agente juist gehandeld bij aanhouding dronken man Riederlaan - Rotterdam 17-06-2012  (gelezen 40962 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Dus gelegaliseerde moord omdat de uiterst capabele politie tot niets anders in staat is.


TuttebelXL

  • Zoekende
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Ik vraag mij af wat er waar is van dit verhaal. Er zijn toch altijd mensen die beweren dat ze niets hebben gedaan terwijl er wel degelijk bewijs is? Ik heb dit bericht net gehoord op de radio en heb vernomen dat de Politie Rotterdam de zaak in onderzoek heeft eer ze uitspraak doen. Laten we dat eerst eens afwachten. Bizar... als een agent iets doet dat wellicht buiten het boekje gaat dan praat iedereen hier over maar als iemand een agent schopt oid dan hoor je daar veel minder over...

Het zal allemaal wel meevallen. Kan mij niet voorstellen dat agenten zomaar zoiets doen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Ik ken (net zoals de rest) de feiten en omstandigheden niet, ook niet wat hieraan vooraf is gegaan. Er zijn zeker redenen denkbaar waarop de agente op deze manier heeft gehandeld en waarbij dat ook volgens het boekje is.
Aan de andere kant zijn er ook redenen denkbaar waarop de agente haar boekje ver te buiten is gegaan, maar totdat we de feiten en omstandigheden niet weten is het moeilijk om daarover te oordelen.

Op dit moment neig ik (ondanks dat het best een heftig filmpje is) toch richting de kant van de agente. Ik heb daar op dit moment meer vertrouwen in dan een man die niet eens normaal Nederlands kan schrijven en beweert dat ze hem zomaar mishandelt.

Wat mij betreft onschuldig tot het tegendeel is bewezen, net als iedere burger. Wel een goede zaak dat dit onderzocht wordt  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
POLITIE ONDERZOEKT OPTREDEN AGENTEN

http://www.politiepersberichten.nl/rotterdam-rijnmond-zuid-holland-zuid/bericht/30648/

Datum incident: 19-06-2012 Locatie: - District/dienst: Korps / overig Zuid
Datum publicatie: 19-06-2012 15:52

De politie Rotterdam-Rijnmond onderzoekt de aanhouding van een verdachte op de Riederlaan in Rotterdam op zondag 17 mei, waarbij geweld is gebruikt. Beelden van de aanhouding zijn dinsdag op YouTube geplaatst.

Het filmpje begint halverwege de confrontatie tussen de agenten en de verdachte. De agenten hadden kort daarvoor de verdachte aangesproken, omdat hij lag te slapen in een portiek. De man reageerde in eerste instantie niet. Uiteindelijk reageerde hij wel, maar volgens de betrokken collega’s op een agressieve manier.

De agenten besloten de man te pepperen. Net nadat hij is gepepperd, begint het YouTube-filmpje. Daarop is te zien dat een van de agenten geweld gebruikt. De aanhouding en het gebruikte geweld worden onderzocht. Daarbij wordt met alle betrokken partijen gesproken.
Samen sterk in de hulpverlening!


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Kan iemand mij vertellen in welke wet er staat dat een agent (gepast) geweld mag gebruiken ?!
 ;)


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Kan iemand mij vertellen in welke wet er staat dat een agent (gepast) geweld mag gebruiken ?!
 ;)
Politiewet, en verder uitgewerkt in de ambtsinstructie
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Ik heb daar op dit moment meer vertrouwen in dan een man die niet eens normaal Nederlands kan schrijven en beweert dat ze hem zomaar mishandelt.

Maar jij veroordeelt nu ook al iemand, ken jij die man van het filmpje ? Misschien heeft hij wel de derde graad in de Nederlandse letterkunde !

Wellicht handig om eerst de feiten op een rij te hebben.

Delta00


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Lijkt mij genoeg reden om deze agente voorlopig lekker achter een bureau te houden... Hopelijk tot aan haar pensioen.
Achter een buro? Niks ervan, op staande voet ontslaan.  >:(


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Filmpje: agente schopt weerloze man
Published on Jun 19, 2012 by rtvrijnmond
Citaat
De politie Rotterdam-Rijnmond is in verlegenheid gebracht door een filmpje op internet. In het filmpje is te zien hoe een ogenschijnlijk dronken man meerdere malen geschopt wordt door een agente. De man lijkt zich niet te verzetten, maar krijgt desondanks schoppen.
Samen sterk in de hulpverlening!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Tja, we weten inderdaad niet wat er vooraf ging voordat het filmpje starten, en dat is jammer. Feit is wel dat dit filmpje inmiddels ook door het NOS-journaal is uitgezonden.
En dus een groot deel van Nederland een beeld heeft van een agente die  een man in het kruis trapte en doortrapte terwijl deze man gehurkt op de grond zat. De politie mag geweld gebruiken om iemand aan te kunnen houden. Je kunt je gaan afvragen of het geweld wat nu zichtbaar was nog wel op zijn plaats was. Die man deed niets en zat half op de grond. Als er al gepast geweld gebruikt moest worden, was het op het moment van starten van dat filmpje geen reden meer om geweld te gebruiken.