Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?

Auteur Topic: Wat heb jij allemaal aan je koppel hangen?  (gelezen 98988 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #190 Gepost op: 2 november 2015, 15:29:12
Citaat van: NavySeals link=msg=1381489 date=1446472337
Nou moet ik de kleding nog passen (als ik de selectie doorsta), maar er bestaan ook houders voor de deurklemmen. Wat me ook beter lijkt (zeker voor de mensen die wel gebruik willen maken van de Maglite) is er een tasje waar je de lamp in kunt steken (ja, ook de D-cell) zodat deze er niet tijdens wedstrijdjes met de hangjeugd (ja, ik doel op achtervolgingen te voet) uit valt. Lijkt me wel zo prettig, ook al kan de Mag wel tegen een stootje.

Wie maakt er trouwens gebruik van beltkeepers en waarom? (ja, om de riem op te houden, maar verder enige reden) En wat zijn de ervaringen. Aan te raden?

Ik ken deze tasjes voor de D-cell maglite wel, maar ik denk dat je je de aanschaf hiervan beter kunt besparen.
Je neemt een maglite mee uit de auto omdat het donker is en je iets moet zoeken, deze heb je in je hand en dan moet je opeens achter een verdachte aan rennen. Je hebt dan echt niet de tijd om je maglite in een tasje te gaan doen en dit te sluiten. Je rent dan gewoon met de maglite in je handen.
Daarnaast wil je de maglite, ongeacht in welke houder, niet aan je koppel hebben hangen als je moet rennen. Dat ding is lompzwart en beukt continu tegen je been. De maglite heeft gewoon zijn beste tijd gehad en er zijn tegenwoordig vele praktische (kleiner, lichter, meer lichtopbrengst) alternatieven. De enige reden om de maglite mee uit de auto te nemen is in combinatie met een rode kegel om verkeer te regelen en zelfs daar zijn tegenwoordig betere alternatieven voor.

Voor wat betreft de beltkeepers. Ja, die gebruik ik. Bij een nieuwe koppel werkt de klittenband van de binnenriem en buitenriem (koppel) best prima, maar naar verloop van tijd "plakken"  deze niet meer zo goed aan elkaar. Het gevolg hiervan is dat de koppel bij bepaalde bewegingen omhoog kruipt zoals CopVR3 al aangaf. Beltkeepers zijn dan een prima oplossing om de koppel vast te maken aan de binnenriem.
Servo Per Amikeco


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #191 Gepost op: 2 november 2015, 16:38:08
Citaat van: Maxdate link=msg=1381284 date=1446382666
Oke! bedankt voor je snelle reactie. Ik heb nu zelf nog zo'n LED zaklamp in een tasje, maar dit trok toch wel me interesse. Welke heb je eigenlijk Sjoerdiej?
Heb je een foto/linkje voor me?

Ik heb de LHU-14-37
http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-esp-lhu-14-37-tactisch-zaklampholster.htm#tabbutton1
In combinatie met deze lamp: http://www.dx.com/p/e-smart-b8-cree-xml-t6-1200lm-3-mode-white-zooming-tactical-flashlight-black-1-x-18650-300128#.VjeDI4QvJE4
Lampje kost helemaal niets, heeft echt een onwijze output ! En doet het al ruim een jaar.
Wel nog even de accu los erbij kopen + lader maar dan ben je totaal voor 20 EURO wel klaar.
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


NavySeals

  • Selectie politievrijwilliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #192 Gepost op: 2 november 2015, 16:52:28
Citaat van: -Joost- link=msg=1133876 date=1362076025
Mag ik zo vrij zijn om te vragen vanuit welke functie de oorspronkelijke vraag gesteld is? Dat was me nog niet helemaal duidelijk ;)

Over het op de rug hangen; Ga maar eens een paar diensten achter elkaar in een auto zitten met iets groots/hards op je rug, dan voel je het snel genoeg. Vandaar dat mijn beademingsset/handschoenen/isodeken verhuist zijn naar de zijkant. Had in eerste instantie niet de voorkeur vanwege de "handboeienhouder uitstraling" en het in de weg zitten, maar ik heb m'n lesje geleerd. ;) Nu alleen nog een portohouder (die gaat toch op het dashboard) en verder ruimte om extra dingen op te hangen op m'n rug.

Vraagje aan de wat meer medische kant: Heeft iemand een goede oplossing om een trauma/verbandschaar op de bergen aan je riem, zonder dat een omstander die zo uit het holster kan trekken? Gezien de locaties waar ik werk/ga werken vind ik dat niet echt een prettig idee als iemand ineens een schaar kan trekken...

Beetje late reactie (het is maar 2 jaar later joh), maar misschien dat dit iets voor je is: http://firstcarecompany.nl/ambulance/holsters.html
Weet niet wat voor werk je doet, maar ik ken Ambu-personeel dat er erg tevreden over is....
Politievrijwilliger NHN (selectieprocedure) Vrijwilliger ZLSM - HBO-student Fotograaf - Vrijwilliger MVA NS (enkele dagen per jaar) Foto's die ik plaa


NavySeals

  • Selectie politievrijwilliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #193 Gepost op: 2 november 2015, 16:54:46
Citaat van: Sesamzaadje link=msg=1218376 date=1383936531
Bellenblaas, in de burgerwereld beter bekend als pepperspray. Ga maar vast oefenen met het jargon. Zota, lulijzer, surinaamse meeuwen etc.  ;D

Nou ben ik redelijk nieuw op dit forum en bezig met de selectie voor Vrijwillige Politie, bellenblaas kan ik nog wel in komen, maar voor de rest een toelichting graag....  :|

Dankje! (Een hele lijst lijkt me wel wat, misschien een nieuw topic????)
Politievrijwilliger NHN (selectieprocedure) Vrijwilliger ZLSM - HBO-student Fotograaf - Vrijwilliger MVA NS (enkele dagen per jaar) Foto's die ik plaa


Bpau

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #194 Gepost op: 10 november 2015, 21:16:25
Ik vraag me af... Waar laten jullie je telefoon? In een uitruk tas, aan je koppel ergens (heb ik nog niet gelezen), in je zak of gewoon op het bureau? Ik zou namelijk ontzettend bang zijn dat je je telefoon op een gegeven moment kwijt raakt.
Niet omdat ie nou zo duur is (ik bedoel, we verdienen toch een topsalaris dus dat kan er wel vanaf) maar om het feit dat al je persoonlijke spul ineens op straat zou liggen.

Ik ben nog geen aspirant, dat begint in februari, maar ik zou m lekker op het bureau laten liggen ofzo. Of hoeft dat niet?
Sollicitatie Hoofdagent Den Haag Het is niet mijn intentie om iemand te


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #195 Gepost op: 10 november 2015, 21:25:51
Citaat van: Bpau link=msg=1383438 date=1447186585
Ik vraag me af... Waar laten jullie je telefoon? In een uitruk tas, aan je koppel ergens (heb ik nog niet gelezen), in je zak of gewoon op het bureau? Ik zou namelijk ontzettend bang zijn dat je je telefoon op een gegeven moment kwijt raakt.
Niet omdat ie nou zo duur is (ik bedoel, we verdienen toch een topsalaris dus dat kan er wel vanaf) maar om het feit dat al je persoonlijke spul ineens op straat zou liggen.

Ik ben nog geen aspirant, dat begint in februari, maar ik zou m lekker op het bureau laten liggen ofzo. Of hoeft dat niet?
Bedoel je je eigen telefoon, of de werktelefoon?


Bpau

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #196 Gepost op: 10 november 2015, 21:29:10
De eigen telefoon.
De werktelefoon had ik nog helemaal niet over nagedacht  :o Voor zover ik me herinner bevond de enige werktelefoon zich in de auto en kwam hij daar niet uit. (burger in blauw 3 jaar geleden xD)
Sollicitatie Hoofdagent Den Haag Het is niet mijn intentie om iemand te


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #197 Gepost op: 10 november 2015, 21:32:12
Citaat van: Bpau link=msg=1383443 date=1447187350
De eigen telefoon.
De werktelefoon had ik nog helemaal niet over nagedacht  :o Voor zover ik me herinner bevond de enige werktelefoon zich in de auto en kwam hij daar niet uit. (burger in blauw 3 jaar geleden xD)
Het meest veilige lijkt me je kluisje op het bureau, want in principe heb je hem tijdens je werk toch niet nodig (uitzonderingen daargelaten, bijv. als je wacht op een dringend telefoontje)


guest12006

  • Gast
Reactie #198 Gepost op: 10 november 2015, 22:07:10
Net zoals in alle andere beroepen verschilt dit per collega. Er zijn collega's die dat ding zo ongeveer de hele dienst in hun handen hebben en er zijn collega's die hem op het bureau of in de zak laten.

Met het nieuwe uniform en de 36 verschillende afsluitbare zakken hoef je ook niet echt bang te zijn om hem kwijt te raken ;-)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #199 Gepost op: 10 november 2015, 22:13:51
Had eigen telefoon nooit bij me. (tenzij)
Werktelefoon Samsung GS5 zit in een zak rechts op de broek.
Er zitten 8 zakken in de broek waarvan 6 grote met rits.
Verder nog 2 grote zakken op het vest en 4 zakken in de jas.
14 plekken voor je telefoon dus. En als je dat niet bevalt kan je een koppeltasje aanschaffen. Die hebben sommige collegas ook in gebruik.