Brandweer nog niet klaar voor overname waterhulpverlening

Auteur Topic: Brandweer nog niet klaar voor overname waterhulpverlening  (gelezen 35544 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

AJAX

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 18 maart 2005, 21:23:43
Nou, niet helemaal in dit geval.
 tot bijna drie uur later:

Er was maar één slachtoffer en die was al uit de boot en werd verzorgd door de ambupleeg. Als vervolgens duikers geconstateerd hebben dat er geen lekkage is, wat gebeurd er daarna wat het noodzakelijk maakt dat de OVD of de bevelvoerder nog zo lang het bevel over blijft voeren? Ook nadat Rijkswaterstaat was geweest, en het niet de moeite waard vond om te blijven, zag ik dat de brandweer nog bleef. En bedoel je met  sleepboten en sjofels? Gaat dat werkelijk zo ver?  Hoe is dat trouwens op de weg, wordt een gekantelde vrachtauto ook al vast met de hulp van een toevallig passerende bouwkraan geborgen, onder leiding van de OVD? Gaat de verzekering van de brandweer daar in mee? En die van de vrachtauto? Hoe is dat omschreven, als "dienstverlening"? En wat vinden de bergers daarvan?

Henk

Nou jou voorbeeld vind ik wat kort door de bocht als de brandweer een toevalig langs komende kraanwagen kan gebruiken dan doen ze dat gewoon zo hadden wij dat een paar jaar terug op de A1. Daar hebben we ook dankbaar gebruik gemaakt van de kraanwagen die in de file stond bij het ongeval. Zie foto



foto is van www.rjakma.nl


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #31 Gepost op: 18 maart 2005, 21:31:43
Nou jou voorbeeld vind ik wat kort door de bocht als de brandweer een toevalig langs komende kraanwagen kan gebruiken dan doen ze dat gewoon zo hadden wij dat een paar jaar terug op de A1. Daar hebben we ook dankbaar gebruik gemaakt van de kraanwagen die in de file stond bij het ongeval. Zie foto



foto is van www.rjakma.nl

Ik vind dit geweldig en hier zie ik ook noodzaak. Maar was die noodzaak er ook bij de aqualiner. En die sleepbootjes doen normaal geen bergingen ben ik bang... En het ziet er naar uit dat deze berging succesvol gaat zijn, hoewel ik de enorme vrachtwagen even nog niet kan ondekken die hij gaat bergen...


Als er gevaar is of mensen bevrijd moeten worden vind ik dat de brandweer alles in het werk moet stellen om het "ongeval meester te worden". Zelfs een sjofel inzet zal ik toejuigen. Maar in dit geval betreft het een onwrikbaar op meerdere meerpalen geschoven kolos. Ik vind de daar afgemeerde zandzuiger sleepbootjes in alle opzichten te vergelijken met de toevallig passerende bouwkraan, dus waarom de vergelijking kort door de bocht is moet je me nog even uitleggen.
Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #32 Gepost op: 18 maart 2005, 21:41:56
Nou, niet helemaal in dit geval.
 tot bijna drie uur later:

Er was maar één slachtoffer en die was al uit de boot en werd verzorgd door de ambupleeg. Als vervolgens duikers geconstateerd hebben dat er geen lekkage is, wat gebeurd er daarna wat het noodzakelijk maakt dat de OVD of de bevelvoerder nog zo lang het bevel over blijft voeren? Ook nadat Rijkswaterstaat was geweest, en het niet de moeite waard vond om te blijven, zag ik dat de brandweer nog bleef. En bedoel je met  sleepboten en sjofels? Gaat dat werkelijk zo ver?  Hoe is dat trouwens op de weg, wordt een gekantelde vrachtauto ook al vast met de hulp van een toevallig passerende bouwkraan geborgen, onder leiding van de OVD? Gaat de verzekering van de brandweer daar in mee? En die van de vrachtauto? Hoe is dat omschreven, als "dienstverlening"? En wat vinden de bergers daarvan?

Henk
op de snelwegen liggen de zaken weer heel anders.Als het aan de verzekeringsmaatschapijen ligt wordt de hele handel geborgen en klaar is kees.Want tijd is geld,en stilstaand verkeer kost geld een paar maanden geleden zelf mee gemaakt op de A27 met een gekantelde vrachtwagen.

De vrachtwagen moest maar ff hupsakee geborgen worden,alleen die man van de verzekeringsmaatschapij was niet zo handig.want hij melde ons dat wij voor de veiligheid moesten zorgen,prima maar dan gaat de berging ook op onze manier alleen dan duurt het even wat langer.

dat de brandweer langer is gebleven met het ongeval met die aqualiner,tja ik weet ook niet waarom.daar zal best een reden voor zijn,die wij niet kennen en dus is die reden niet te beoordelen


Matthijs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
  • samenwerkend kunnen we meer.
    • Ontwerpers en bouwers van maatwerk interieurs
Reactie #33 Gepost op: 18 maart 2005, 21:46:41
Volgens mij waren de frikadellen met majo zo lekker ;D dat zal wel de rede geweest zijn om te blijven bij de Aqualiner.

Matthijs


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #34 Gepost op: 18 maart 2005, 21:49:32
op de snelwegen liggen de zaken weer heel anders.Als het aan de verzekeringsmaatschapijen ligt wordt de hele handel geborgen en klaar is kees.Want tijd is geld,en stilstaand verkeer kost geld een paar maanden geleden zelf mee gemaakt op de A27 met een gekantelde vrachtwagen.

De vrachtwagen moest maar ff hupsakee geborgen worden,alleen die man van de verzekeringsmaatschapij was niet zo handig.want hij melde ons dat wij voor de veiligheid moesten zorgen,prima maar dan gaat de berging ook op onze manier alleen dan duurt het even wat langer.

dat de brandweer langer is gebleven met het ongeval met die aqualiner,tja ik weet ook niet waarom.daar zal best een reden voor zijn,die wij niet kennen en dus is die reden niet te beoordelen

Ik zag dat hij bleef, want ik was erbij. Ik zag ook dat hij sleepboten inzette. Daar heb ik foto's van. Ik oordeel niet, want het kon niet zoveel kwaad. Allen roept een dergelijke aktie de vraag bij mij op of er wel voldoende kennis is voor dit soort zaken. Ook al was het gelukt, vraag ik mij nog steeds af waarom de brandweer dit wilde aanpakken, en geen berger liet komen. En het afdoen met "hij zal daar wel z'n redenen voor hebben gehad" daar leer ik niet zoveel van.

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #35 Gepost op: 18 maart 2005, 21:50:09
Volgens mij waren de frikadellen met majo zo lekker ;D dat zal wel de rede geweest zijn om te blijven bij de Aqualiner.

Matthijs

Vast !!!! ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #36 Gepost op: 18 maart 2005, 21:52:37
Ik zag dat hij bleef, want ik was erbij. Ik zag ook dat hij sleepboten inzette. Daar heb ik foto's van. Ik oordeel niet, want het kon niet zoveel kwaad. Allen roept een dergelijke aktie de vraag bij mij op of er wel voldoende kennis is voor dit soort zaken. Ook al was het gelukt, vraag ik mij nog steeds af waarom de brandweer dit wilde aanpakken, en geen berger liet komen. En het afdoen met "hij zal daar wel z'n redenen voor hebben gehad" daar leer ik niet zoveel van.

Henk
ik kan dan alleen zeggen,bel die man op Henk en vraag em waarom. ;D
En vraag em of je de volgende keer een vorkje mee mag prikken  ;D ;D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #37 Gepost op: 18 maart 2005, 21:56:12
ik kan dan alleen zeggen,bel die man op Henk en vraag em waarom. ;D
En vraag em of je de volgende keer een vorkje mee mag prikken  ;D ;D

Dat heeft heideroosje al gedaan, en de OVD vond zijn berging gelukt. Om met Peter te spreken hebben we daar dus "een ander referentiekader in".  ;D

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #38 Gepost op: 18 maart 2005, 22:03:46
op de snelwegen liggen de zaken weer heel anders.Als het aan de verzekeringsmaatschapijen ligt wordt de hele handel geborgen en klaar is kees.Want tijd is geld,en stilstaand verkeer kost geld een paar maanden geleden zelf mee gemaakt op de A27 met een gekantelde vrachtwagen.

De vrachtwagen moest maar ff hupsakee geborgen worden,alleen die man van de verzekeringsmaatschapij was niet zo handig.want hij melde ons dat wij voor de veiligheid moesten zorgen,prima maar dan gaat de berging ook op onze manier alleen dan duurt het even wat langer.


Helemaal terecht, het moet wel veilig gebeuren, dan maar wat langer. Maar de snelweg moet vrij en dat maakt handelen noodzakelijk. Dat is inderdaad anders als bij de aquarunnert.

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #39 Gepost op: 19 maart 2005, 09:52:36
als beloofd exclusief voor het HF nog wat foto's van de berging, onder het motto zo kan het ook:  ;D




















FOTO'S MENNO LEDEL VAN JACHTSERVICE HUIZEN




Henk