Hoe het niet moet... verkeersregelaars

Auteur Topic: Hoe het niet moet... verkeersregelaars  (gelezen 106355 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #200 Gepost op: 27 augustus 2015, 12:57:02
Over klaarovers gesproken. De school van mijn zoontje heeft besloten dat ze verkeersbrigadiers inzet voor het oversteken. Nu staan ze er zonder F10 in een geel fluorescerend hesje auto's tegen te houden en uiteraard zonder aanstelling door de burgemeester of training door de politie.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #202 Gepost op: 27 augustus 2015, 16:08:20
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1369011 date=1440656426
Met dat laatste ben ik het volledig eens (echter jammer dat postbus 51 praktisch niet meer bestaat). Het schort kennelijk nogal aan kennis over de taken en bevoegdheden van VKRs bij de gemiddelde verkeersdeelnemer, terwijl ik er vanuit mag gan dat dit eigenlijk bij theorie rijbewijs aan bod komt (mijn vodje kaartje dateert van oorprong van ver vóór de uitvinding van VKRs dus ik ben niet helemaal op de hoogte wat er tegenwoordig aan theorie geleerd wordt). Laat staan taken en bevoegdheden van de WIS en de verschillen met andere VKRs.

Een vraag met betrekking tot buitenlandse verkeersdeelnemers. Is het daarmee als VKR moeilijker werken of valt dat mee? In de allermeeste buitenlanden regelt alleen de politie het verkeer en is overdracht van (een klein deel van) deze taken hooguit aan "klaar-overs" denkbaar, of in bepaalde gevallen de brandweer (zoals in Beieren (D) of in Italië). Aparte VKRs zijn buiten NL vrijwel onbekend en ik kan me dus voorstellen dat buitenlandse verkeersdeelnemers bij de aanblik van een VKR in het gunstigste geval tenminste in de lach schieten.

Dat postbus 51 verhaal roep ik al sinds invoering huidige hesje

met betrekking tot de buitenlandse verkeersdeelnemers:
mijn ervaring is dat die over het algemeen beter "luisteren" dan de Nederlandse medemens. Wel lijkt er verschil te zitten in de regelmatige of net over de grens wonende en de vakantiegangers/sporadische bezoekers van ons vaderland
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #203 Gepost op: 15 september 2015, 10:12:23
Bij de school van mijn zoontje staan nu op een zebra verkeersregelaars met een F10 en een fluitje.
Aan de andere kant, midden op een wegvak een verkeersbrigadier met oranje jas, zonder mandaat van de burgemeester, opleiding van de politie en zonder F10...

Ik weet het niet meer hoor!  :-\
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #204 Gepost op: 15 september 2015, 11:52:39
Bij de school van mijn zoontje staan nu op een zebra verkeersregelaars met een F10 en een fluitje.
Aan de andere kant, midden op een wegvak een verkeersbrigadier met oranje jas, zonder mandaat van de burgemeester, opleiding van de politie en zonder F10...

Ik weet het niet meer hoor!  :-
Klopt niks van. En dat moet de school ook weten.


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #205 Gepost op: 15 september 2015, 11:58:21
De VR met F10 en fluit, zijn van de gemeente inclusief een tijdelijke (witte) zebra vanwege een omleidingsroute.

De brigadiers zijn van de school, directeur verzekert me dat ze zullen worden gecertificeerd maar dat ze daar niet op wachten in verband met de veiligheid  van de overstekende kinderen.
Ik heb nog geen stopteken van ze mogen ontvangen.

Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #206 Gepost op: 15 september 2015, 16:07:35
Citaat van: feitelijk link=msg=1372532 date=1442304743
Bij de school van mijn zoontje staan nu op een zebra verkeersregelaars met een F10 en een fluitje.
Aan de andere kant, midden op een wegvak een verkeersbrigadier met oranje jas, zonder mandaat van de burgemeester, opleiding van de politie en zonder F10...

Ik weet het niet meer hoor!  :-\
Je haalt een verkeersregelaar en een verkeersbrigadier door elkaar? ;)
Regeling Verkeersbrigadiers, Overheid.nl

Het ontbreken van het mandaat kun je als bestuurder niet zien en mag voor de bestuurder niets uitmaken.

Citaat van: feitelijk link=msg=1372559 date=1442311101
De VR met F10 en fluit, zijn van de gemeente inclusief een tijdelijke (witte) zebra vanwege een omleidingsroute.

De brigadiers zijn van de school, directeur verzekert me dat ze zullen worden gecertificeerd maar dat ze daar niet op wachten in verband met de veiligheid  van de overstekende kinderen.
Ik heb nog geen stopteken van ze mogen ontvangen.


Dat is imho een slechte keuze.
Vooral vanuit scholen al beginnen met de regels te negeren. (iets met voorbeeldfunctie)  :(
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #207 Gepost op: 15 september 2015, 16:20:33
Citaat van: aZuL2001 link=msg=1372621 date=1442326055
Je haalt een verkeersregelaar en een verkeersbrigadier door elkaar? ;)

nee hoor, van de verkeersregelaar heb ik nog geen plaatje.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #208 Gepost op: 16 september 2015, 02:21:21
De foto is echter geen verkeersregelaar maar een klaarover. Vkr's dragen andere kleding en mogen NOOIT de F10 gebruiken.


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Reactie #209 Gepost op: 16 september 2015, 05:28:03
Ja...... Waarom denk je dat ik hier post?
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen