Vrijwilligers

Auteur Topic: Vrijwilligers  (gelezen 16217 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #40 Gepost op: 22 april 2004, 10:21:19
Zoals je in de berichten terug kan lezen heb ik toen bijna geen bericht kunnen plaatdsne op dit forum omdat ik de hele zomer op het strand zat. Het waren 3 drukke weken maar ook een aantal rustige weken. Het meerendeel van de dagen heb ik mijn huis alleen gezien omdat ik er moest slapen. Weken met mooi weer zijn gewoon drukke weken, deze compenseer je met rustige weken. Je kan ook vaak niet eerder van het strand af als het rustig is omdat de meeste kinderen rond vijf uur pas zoek zijn.

9910001
9910001


AS

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 109
Reactie #41 Gepost op: 22 april 2004, 10:35:55
:) tja ..om 17:00 zoeken de ouders de spullen bij elkaar... speelgoed, windscherm, ballen, bootje, schepjes..ohhhh he .. we missen ook een kind  :-[... Nou niet te zien .. dan maar gelijk naar de reddingsbrigade... daar even lopen zeuren.. gaat nooit snel genoeg natuurlijk.. Want tja ..om 18:00 willen ze thuis zijn natuurlijk.. Dus flink jengelen bij die reddertjes.. En niet een .. maar veel missen opeens hun lieve kroost.
Heerlijk  ::)
En opeens is kind terecht.. en laten ze dat door een ander kind afmelden.. :( (iets wat ik niet pik, ouders moeten zelf afmelden) ... De helft zegt nog geeneens dank je....  mm misschien moesten we daar maar eens kosten aan verbinden. Wie weet dat de ouders dan wat beter opletten....
En tja dan is het al na 18:00 .. dus ach blijven toch maar open met het mooie weer  :D genieten van de mooie avonden.... Het is tenslotte 3 maanden mooi en 9 maanden rotweer in NL.

Sorry.. moest het even kwijt .. wordt nogal eens gefrustreerd van sommige type ouders.. die er pas tegen 18:00 achterkomen dat het kind al 3 uur niet gezien is :(. Maar meestal wel leuk werk om langer voor te blijven.


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #42 Gepost op: 22 april 2004, 11:44:22
Zoals reeds eerder gesteld, de recreant heeft een eigen verantwoordelijkheid.
Het is vandaag de dag voor een aantal mensen de normaalste zaak van de wereld om die gemakshalve over te dragen aan anderen (bijv. de strandwacht).
Mijn advies, waak hiervoor.
We hadden gisteren op de verkeerspost nog een melding van een van het noordzeestrand afgedreven kite, of de reddingsboot die even kon gaan halen.  ::)
Berging door passant of dienstvaartuig tegen gemaakte kosten was niet zoveel interesse voor.
Uiteindelijk is een aanwezige windsurfer naar de kite gegaan, heeft er wat lucht uit laten lopen en op sleep genomen naar de wal.

Kees  8)


Dave

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 22 april 2004, 14:47:14
:) tja ..om 17:00 zoeken de ouders de spullen bij elkaar... speelgoed, windscherm, ballen, bootje, schepjes..ohhhh he .. we missen ook een kind  :-[... Nou niet te zien .. dan maar gelijk naar de reddingsbrigade.......Sorry.. moest het even kwijt .. wordt nogal eens gefrustreerd van sommige type ouders.. die er pas tegen 18:00 achterkomen dat het kind al 3 uur niet gezien is :(. Maar meestal wel leuk werk om langer voor te blijven.

Geeft niks, hoor... leef je uit!!!

En wat is er dan nog lekkerder, dan met een geweldig dikke edding het telefoonnummer van de ouders, op de schouder van een gevonden kind te zetten?
Kan iedereen de ouders zo bereiken, wanneer ze wederom zoek zijn.... "want die bandjes van de reddingsbrigade zijn lastig... en die moeten we eerst nog gaan halen ook".... ;D ;D ;D

Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #44 Gepost op: 23 april 2004, 11:10:22
Het ide met mobiele nummers is heel asardig, maar ik weet niet of je wel eens hebt geprobeert om op het strand mooi vlak onder de duin te gaan liggen en dan te bellen. Vel sterkte ermee. De ouders die hun kinderen goed in de gaten houden die hebben ook vaak bij de kinderen een bandje om gedaan. Verder kan je moeilijk de post sluiten als je een kind op de post hebt zitten, wacht maar tot morgen ochtend dan ben je de eerste die geholpen wordt.

9910001
9910001


AS

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 109
Reactie #45 Gepost op: 23 april 2004, 12:43:27
Nee natuurlijk sluit niemand de post als een kind vermist wordt.. of de bijbehorende ouders....

De ontvangst van mobieltjes vlak onder de duinen is niet overal langs de kust even goed...

Nog leuker is het als .. je dan eindelijk een kind hebt met het 06 nummer van de ouders.. Staat hun telefoon uit  :'( >:( ???...
En dat is mij nu al 2 keer overkomen...  >:(


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #46 Gepost op: 23 april 2004, 12:48:09
Ik spreek zelf ook altijd over een kind waarvan de ouders weggelopen zijn...

Henk


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #47 Gepost op: 23 april 2004, 12:54:50
Ik spreek zelf ook altijd over een kind waarvan de ouders weggelopen zijn...

Henk

 ;D


Dave

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 23 april 2004, 17:30:37
Tja, en dat kind maar zoeken  ;D ;D ;D

Dave


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #49 Gepost op: 24 april 2004, 01:34:31
Volgens mij is het opsporen/terugbezorgen van vermiste/gevonden kinderen een belangrijke brigadetaak (overigens reken ik opvang hier in principe niet onder).
Vooral belangrijk omdat het vaak om kleintjes gaat, een vermist kindje in het binnenland rechtvaardigt al snel een grootscheepse zoekactie. Op het strand reageren wij wat relaxter.
Formeel is het een politietaak en ik denk dat het overgrote deel van de vermist gemelde kleine kinderen in Nederland door de brigades worden afgehandeld. Als de politie dit zelf zou moeten doen zou ze dat veel geld en moeite kosten. Dit mag wel wat breder bekend worden vind ik, sommige politiemensen realiseren zich onvoldoende wat wij hen aan werk besparen. Ook daarom is het handig de politie zoveel mogelijk te betrekken, vooral bij lastige situaties.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!