Vrijwilligers

Auteur Topic: Vrijwilligers  (gelezen 16209 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dave

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 24 april 2004, 12:07:43
Ik ben het hier niet mee eens. De opsporing van vermiste kinderen is, zoals jij het zelf al zegt, een politie taak. Dat de politie hulp vraagt van de reddingsbrigade is een mogelijkheid, maar zou eigenlijk niet meer dan assistentie moeten zijn.

De reddingsbrigade moet zich richten op de basis taak, het voorkomen van de verdrinkingsdood.

Ik vind het te gemakkelijk, om daar ook vermiste kindjes onder te laten vallen. Een klein kind loopt niet zomaar het water in...

Ik ben dan ook een voorstander om de politie, meer op het strand aanwezig te laten zijn, om haar taken uit te voeren. Wanneer ze er niet genoeg mensen voor hebben, moeten ze dat dan ook zelf oplossen.

Dave


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #51 Gepost op: 24 april 2004, 13:07:24
Als je de politie werk uit handen neemt als brigade, is dat één van de troeven die je uit kan spelen als iemand twijfels heeft omtrend je bestaanrecht en nut. Ik zou zeggen maak je als brigade onmisbaar, juist door zulke taken op je te nemen, dan kunnen ze niet meer om je heen.

Henk


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #52 Gepost op: 24 april 2004, 13:40:42
Bij RWS heet dat tegenwoordig "onbetaalde diensten" (alles t.b.v. de recreatievaart) die ze dan ook uit het takenpakket schrappen.
Wil er maar mee zeggen dat het goed is om je onmisbaar te maken maar concentreer je op de hoofdtaken en vertrouw niet op neventaken voor je bestaansrecht.

Kees  8)


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #53 Gepost op: 24 april 2004, 14:38:21
Als men bij ons een vermist/gevonden kind meldt, hebben wij dat meestal vrij vlug opgelost.

Ik zie het voorkomen van ongevallen als een belangrijke, zo niet de belangrijkste taak en daar reken ik dit ook toe.

Om te zeggen: dit is onze taak niet, u moet bij de politie zijn, belt u 112 maar, lijkt me niet echt zinnig.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #54 Gepost op: 24 april 2004, 14:49:31
Dave je schrijft:
"Ik ben dan ook een voorstander om de politie, meer op het strand aanwezig te laten zijn, om haar taken uit te voeren. Wanneer ze er niet genoeg mensen voor hebben, moeten ze dat dan ook zelf oplossen."
Volgens mij gaat de politie doen wat ze al 10 jaar zegt en dat is meer aandacht aan rechtshandhaving besteden ten koste van de andere taken. En daar kun jij of wij echt niets aan veranderen.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #55 Gepost op: 26 april 2004, 21:45:50
Ik vind het vrij logisch dat de ouders van een (met de zon in de rug)weggewandeld kind bij een reddingspost aan komen kloppen.Er staat nou eenmaal niet overal een politiepost op het strand of aan het water. ???
Maar om dan als reddingsbrigade te zeggen"we hebben een vermist kind,snel de politie bellen,dan kunnen die gaan zoeken".... Ik vind het over het algemeen nog wel leuke patrouilles ook eigenlijk. Het enige nadeel is alleen dat je ineens zoveel mensen kwijt bent aan een zoekpatrouille.
  Ta


Dave

  • Gast
Reactie #56 Gepost op: 28 april 2004, 17:51:44
Natuurlijk zul je in de praktijk een zoekaktie opstarten, maar je moet naar mijn mening zeker de taak niet als reddingsbrigade taak gaan zien. Het is een taak voor de politie en wanneer zij er niets voor willen doen, zullen ze maar eens met de reddingsbrigade als mogelijke partner voor dit soort klussen gaan praten. Daar moet dan natuurlijk wel wat tegenover staan...

Dave


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #57 Gepost op: 29 april 2004, 11:30:44
Uitkijken en navragen naar een vermist kind tijdens een patrouillegang vind ik een normale zaak maar het moet wel inpasbaar en ondergeschikt zijn aan de hoofdtaak.
Een gerichte zoekactie opstarten (evt. samen met de politie) is een heel ander verhaal en is afhankelijk van een aantal factoren zoals beschikbaar personeel, leeftijd, tijdsduur vermissing etc.

Kees  8)


Dave

  • Gast
Reactie #58 Gepost op: 29 april 2004, 18:14:26
Eens  ;D

Dave


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #59 Gepost op: 29 april 2004, 19:02:24
Tijdens een zoekpatrouille blijft de post natuurlijk wel redelijk bemand,de vaarploeg zal logischerwijs niet mee gaan zoeken,maar je kunt bij nood altijd mensen terugroepen als het echt moet.
  Ta