Vacatures politie 2013

Auteur Topic: Vacatures politie 2013  (gelezen 12308 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mark21

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Gepost op: 27 april 2013, 21:01:26
Zullen er dit jaar nog vacatures bij de Politie vrij komen?
Hoe denken jullie er over?




Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #1 Gepost op: 27 april 2013, 21:07:34
Het is lastig inschatten, er zijn een hoop mensen die ook al op de wachtlijst voor de lichting van week 41 staan. Hoeveel dat er zijn weet ik ook niet. Het kan zijn dat er daarna nog plekken over zijn en dat er dus weer mensen aangeworven moeten worden. Let er wel op, 2/3 lichtingen zijn al gevuld. Een korte rekensom. Vorig jaar zijn er 1500 studenten gestart, dus gemiddeld 500 per lichting. Dit jaar maar 800. Van die 800 plaatsen zijn er al zo'n 540 gevuld. Er zijn dus nog maar 260 plaatsen over, landelijk. Het ligt er dus echt aan hoeveel kandidaten ze nog in de portefeuille hebben, maar ik denk niet dat er heel veel vacatures vrij komen dit jaar.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


mark21

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #2 Gepost op: 27 april 2013, 21:13:44
Het is lastig inschatten, er zijn een hoop mensen die ook al op de wachtlijst voor de lichting van week 41 staan. Hoeveel dat er zijn weet ik ook niet. Het kan zijn dat er daarna nog plekken over zijn en dat er dus weer mensen aangeworven moeten worden. Let er wel op, 2/3 lichtingen zijn al gevuld. Een korte rekensom. Vorig jaar zijn er 1500 studenten gestart, dus gemiddeld 500 per lichting. Dit jaar maar 800. Van die 800 plaatsen zijn er al zo'n 540 gevuld. Er zijn dus nog maar 260 plaatsen over, landelijk. Het ligt er dus echt aan hoeveel kandidaten ze nog in de portefeuille hebben, maar ik denk niet dat er heel veel vacatures vrij komen dit jaar.

Ik heb persoonlijk een gevoel dat er begin 2014 pas weer vacatures komen.
Maar jullie hebben er waarschijnlijk wat meer kijk op als mij.
Hoop dat er snel een Vacature open gaat voor Noord Nederland..


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #3 Gepost op: 27 april 2013, 21:24:54
Ik in ieder geval niet. Er is hier ook iemand van W&S actief op het forum maar die zal je ook weinig kunnen vertellen. Succes in ieder geval!
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


mark21

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #4 Gepost op: 27 april 2013, 21:36:10
Ik in ieder geval niet. Er is hier ook iemand van W&S actief op het forum maar die zal je ook weinig kunnen vertellen. Succes in ieder geval!

Dankjewel!

Ja daar was ik al achter niemand weet het eigenlijk volgens mij.
Heb ook al contact gehad met werving en selectie en die wisten ook niks zeiden ze.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #5 Gepost op: 27 april 2013, 22:21:39
Ik denk zelfs dat de regio's het niet eens weten. Het is dus even afwachten of er richting week 41 vacatures komen, misschien zelfs later voor het volgende jaar.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #6 Gepost op: 27 april 2013, 22:45:44
Als er dit jaar nog vacatures open gesteld worden dan zal dat op zijn vroegst voor 2014 zijn. Er is niet voor niets een vacaturestop omdat de verwachting is dat alle plaatsen gevuld kunnen worden met kandidaten dit nu al in de procedure zitten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #7 Gepost op: 28 april 2013, 22:54:27
Het is in ieder geval zeker dat er vacatures komen voor HTV-P studenten. Heb mij laten vertellen dat er 300 plekken op de academie worden gereserveerd voor HTV-P studenten in 2014.


mark21

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #8 Gepost op: 29 april 2013, 09:42:52
Ik denk zelfs dat de regio's het niet eens weten. Het is dus even afwachten of er richting week 41 vacatures komen, misschien zelfs later voor het volgende jaar.

Dat zal wel eens kunnen idd!
De klassen van 2014 moeten ook weer gevuld worden lijkt me.


adilos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #9 Gepost op: 29 april 2013, 10:01:48
Niemand kan hier echt antwoord op geven. Het klopt inderdaad dat er momenteel geen plaatsen meer zijn, maar aan de andere kant komt er veel vergrijzing aan.

ACP :  '' Op korte termijn is er door de vergrijzing sprake van een grote uitstroom. ''

Bron: http://www.acp.nl/de-acp/actueel/nieuws/single-item/artikel/2013/02/27/acp-opleidingsstop-creeert-probleem-op-lange-termijn/

Gr Adil