Fotografen toelaten in werkgebied snelweg

Auteur Topic: Fotografen toelaten in werkgebied snelweg  (gelezen 113630 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #180 Gepost op: 24 mei 2013, 20:06:17
Vervolgens stap ik op de parkeerplaats uit de bak, loop naar mijn auto, glij uit en breek m'n been.
En daarmee wil je zeggen?
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #181 Gepost op: 25 mei 2013, 17:51:17
En daarmee wil je zeggen?

Dat een ongeval in een klein hoekje zit en je overal gewond kan raken. Dat ik me daar best van bewust ben.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #182 Gepost op: 26 mei 2013, 07:50:57
Tuurlijk kun je overal gewond raken, maar dat vind ik in deze discussie een beetje een dooddoener.
Komt op mij een beetje over als: maakt toch niet uit welke risico's ik neem, je raakt toch wel een keer gewond...
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #183 Gepost op: 20 juni 2013, 20:06:45
En dan heb je de gehele snelweg dicht zitten, en dan nog moet je er op rekenen dat er mafkezen zijn die toch doorrijden. Vandaar die ogen en oren aan alle kanten, vandaar zo min mogelijk mensen op de snelweg......
Terwijl de A27 was afgesloten en er een omleiding door Rijkswaterstaat was ingesteld, negeerden enkele autobestuurders de wegafzetting en reden om de wagen van Rijkswaterstaat heen om toch door te kunnen rijden over de A27 richting Utrecht. Agenten die geheel onverwacht toch oprijdend verkeer langs zich kregen, hebben diverse bekeuringen uit geschreven
Voor het gehele bericht: http://www.gooieneemlander.nl/regionaal/gooivechtstreek/article23062003.ece/Politie-zoekt-bumperklever-A27-na-crash?lref=vptop


Heftrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 222
  • Geinteresseerde in P2000
Reactie #184 Gepost op: 20 juni 2013, 21:45:04
Juiste methode! Direct schrijven!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #185 Gepost op: 21 juni 2013, 00:21:02
Citaat van: Peter71 link=msg=1175849 date=1371751605
vandaar zo min mogelijk mensen op de snelweg......

Een collega van me zegt altijd ''Ik heb jarenlang op de gevaarlijkste plek van Nederland gewerkt''... Steevast wordt er gegokt, de Bijlmer, de Schilderswijk, bepaalde wijken in Rotterdam, waarna hij antwoordt nee hoor... Op de vluchtstrook van de Nederlandse autosnelwegen. En ik moet zeggen, er zit een kern van waarheid in!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #186 Gepost op: 21 juni 2013, 09:00:37
Citaat van: Jerommeke link=msg=1175956 date=1371766862
Een collega van me zegt altijd ''Ik heb jarenlang op de gevaarlijkste plek van Nederland gewerkt''... Steevast wordt er gegokt, de Bijlmer, de Schilderswijk, bepaalde wijken in Rotterdam, waarna hij antwoordt nee hoor... Op de vluchtstrook van de Nederlandse autosnelwegen. En ik moet zeggen, er zit een kern van waarheid in!


Dit is een wel veel gehoorde bewoording maar dan net iets anders op speciale gebieden,maar idd vluchtstrook is de gevaarlijkste plek. Eigen werkervaring
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #187 Gepost op: 21 juni 2013, 17:47:46
Ik heb denk ik mijn ongenoegen over mensen die ergens niet horen niet onder stoelen en/of banken gestoken... Mag ik weten wat:
Citaat van: Peter71 link=msg=1175849 date=1371751605
En dan heb je de gehele snelweg dicht zitten, en dan nog moet je er op rekenen dat er mafkezen zijn die toch doorrijden. Vandaar die ogen en oren aan alle kanten, vandaar zo min mogelijk mensen op de snelweg......Voor het gehele bericht: http://www.gooieneemlander.nl/regionaal/gooivechtstreek/article23062003.ece/Politie-zoekt-bumperklever-A27-na-crash?lref=vptop
In dit topic doet? Ik zie geen verband met de fotografen waar het topic over gaat? Hoort dit niet gewoon in "weggebruikers negeren rode kruizen"?


Citaat van: Blusdebrand link=msg=1176015 date=1371798037

Dit is een wel veel gehoorde bewoording maar dan net iets anders op speciale gebieden,maar idd vluchtstrook is de gevaarlijkste plek. Eigen werkervaring

Yep, als wij wel eens overleg met een WIS hebben terwijl we op kruizen wachten staan we ook vaak gewoon achter de vangrail.  O0
Het allergevaarlijkste op de snelweg voor ons is het moment van het leggen van de strips en het plaatsen van de aktiewagens met kegels. Hoe dichter men langs je heen kan hoe leuker men het vindt lijkt het wel :-\
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #188 Gepost op: 21 juni 2013, 20:08:04
Citaat van: Peter71 link=msg=1164741 date=1369169501
Ik denk dat het beste is dat we gewoon gaan afwachten tot het een keer helemaal fout gaat. Ik ben benieuwt hoe de reacties dan zijn...
Tja, zo kan ik elke discussie proberen te beslechten: 'ik heb gelijk, wacht maar af en je zal het t.z.t. wel zien'.

Laten we het eens omdraaien. De Nederlandse snelwegen zijn vanaf de jaren 1950, 1960 gaan groeien, zowel in lengte als drukte. Ook de gemiddelde snelheid is sterk toegenomen (okay, mits geen file. Maar op de open stukken wordt meer doorgereden dan in de 60er jaren).

Al die jaren worden er al foto's op de snelweg gemaakt. Hoeveel fotografen zijn er in die periode al daadwerkelijk platgereden ? Dan hebben we het namelijk over concrete getallen, en niet over aannames voor de toekomst. Laat desnoods die beginperiode buiten beschouwing, en pak eens de 'moderne' periode van (zeg) het jaar 2000 tot nu ?

Ik kan wel heel wat professionele hulpverleners noemen die in die jaren aangereden zijn.

En dat is ook logisch. Zij bevinden zich vaak dichter bij de verkeersstroom, komen sowieso als eerste aan (voordat de signalering goed geregeld is) en zijn daarna bezig met een taak (bijvoorbeeld verzorgen van de gewonden), en hebben niet de luxe dat zij alleen maar om zich heen hoeven te kijken.

Peen
Redacteur van


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #189 Gepost op: 21 juni 2013, 21:12:35
Citaat van: peen van dienst link=msg=1176172 date=1371838084
Tja, zo kan ik elke discussie proberen te beslechten: 'ik heb gelijk, wacht maar af en je zal het t.z.t. wel zien'.

Laten we het eens omdraaien. De Nederlandse snelwegen zijn vanaf de jaren 1950, 1960 gaan groeien, zowel in lengte als drukte. Ook de gemiddelde snelheid is sterk toegenomen (okay, mits geen file. Maar op de open stukken wordt meer doorgereden dan in de 60er jaren).

Al die jaren worden er al foto's op de snelweg gemaakt. Hoeveel fotografen zijn er in die periode al daadwerkelijk platgereden ? Dan hebben we het namelijk over concrete getallen, en niet over aannames voor de toekomst. Laat desnoods die beginperiode buiten beschouwing, en pak eens de 'moderne' periode van (zeg) het jaar 2000 tot nu ?

Ik kan wel heel wat professionele hulpverleners noemen die in die jaren aangereden zijn.

En dat is ook logisch. Zij bevinden zich vaak dichter bij de verkeersstroom, komen sowieso als eerste aan (voordat de signalering goed geregeld is) en zijn daarna bezig met een taak (bijvoorbeeld verzorgen van de gewonden), en hebben niet de luxe dat zij alleen maar om zich heen hoeven te kijken.

Peen
Ik denk dat het persbericht wat ik gisteren bewust in dit topic plaatste heel duidelijk aangeeft dat het werken op snelwegen voor zowel hulpverleners als fotografen een zeer riskante bezigheid is. En dat ondanks dat je de hele handel afsluit alsnog de kans loopt van de sokken te worden gereden. Reden te meer om iets minder luchtig te doen over dit soort zaken. ::)