Nieuw Uniform ???

Auteur Topic: Nieuw Uniform ???  (gelezen 46521 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #60 Gepost op: 16 november 2005, 16:53:47
Ik vind de pantalon veel op die van de Douane lijken die is ook grijs. De cap vind ik ook niet echt mooi. Maar de parka ziet er wel lekker warm en goed uit.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


pyroloog

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 181
  • BRW-ZHZ
Reactie #61 Gepost op: 18 november 2005, 08:32:43
Heeft er al iemand nagedacht hoe we er bij de afdeling preparatie bij gaan lopen??Ik kom namelijk nergens meer de blauwe overhemden tegen. Ik zie het al voor me, in een keurig wit hemd.
Dat ziet er natuurlijk niet uit binnen een dag!
Kunnen ze er alvast 365 bestellen voor me, dan hoef ik ze ook niet te wassen en te stijken ;D ;D
(Dus toch nog voordelen!!)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #62 Gepost op: 18 november 2005, 10:38:58
Heeft er al iemand nagedacht hoe we er bij de afdeling preparatie bij gaan lopen??Ik kom namelijk nergens meer de blauwe overhemden tegen. Ik zie het al voor me, in een keurig wit hemd.
Dat ziet er natuurlijk niet uit binnen een dag!
Kunnen ze er alvast 365 bestellen voor me, dan hoef ik ze ook niet te wassen en te stijken ;D ;D
(Dus toch nog voordelen!!)

jou antwoord impliceert een paar conclusies  ;D ;D ;D:
  • Je loopt ook zaterdag en zondag in je uniform
  • of eens in de vier jaar heb je een dag vrij

 ;D ;D ;D Altijd al gedacht dat de preperatisten gek zijn...  ;D ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #63 Gepost op: 9 februari 2006, 22:39:11
Zouden de bonden wat goed te maken hebben naar hun leden.....  ;)

http://www.perssupport.anp.nl/Home/Persberichten/Actueel?itemId=75364

Dit is een origineel persbericht.

De vakbond CNV Publieke Zaak heeft weten te voorkomen dat het nieuwe brandweeruniform
binnenkort wordt geïntroduceerd. Binnen de brandweer is er veel kritiek op het
nieuwe uniform.

In overleg met het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en
brandweerorganisatie NVBR is besloten het nieuwe brandweeruniform eerst 200 keer te
testen. Het uniform is bestemd voor de 26.000 brandweerlieden (4.000 beroeps en 22.000
vrijwilligers).

Onbestaanbaar
Bestuurder Willem Jelle Berg van CNV Publieke Zaak vindt het 'onbestaanbaar dat het
uniform zonder een test zou worden ingevoerd'. Veel brandweerlieden vinden het jack veel
lijken op die van politieagenten en ook de cap krijgt veel kritiek. Het ministerie
betaalt de kosten van de 200 draagtesten. Binnenkort zullen partijen de
evaluatievragenlijst vaststellen. 'Wij zijn blij dat ons protest is gehoord. Overigens
moet helder zijn, dat het volgens ons ook voor het personeel van belang is dat er wel een
besluit gaat vallen over een nieuw uniform. Veel gemeenten hebben geen uniformen meer, in
afwachting van het nieuwe. Bovendien is er nu geen eenduidigheid op dit terrein', meent
Berg.

De testen beginnen de komende maanden, waarna het uniform naar verwachting aan het eind
van dit jaar geïntroduceerd kan worden.


Voor meer informatie
Willem Jelle Berg, bestuurder CNV Publieke Zaak, 06 204 104 30
Jan Spijk, persvoorlichter, 06 512 440 64


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
Reactie #64 Gepost op: 10 februari 2006, 18:34:16
van mij hoefd het niet  

bij ons (vrijwilligers korps)     gebruiken wij het pak maar zon 2 keer per jaar

erg zonde dus     de nieuwe personen zullen zon nieuw pak krijgen en de oude zullen denk ik nog wel blijven (bezuinigingen)  
at zal dus geen pan worden      

als de oude pakken wel vervangen worden dan zou dat een duur grapje worden denk ik  

bovendien vind ik het oude pak wat tja  netter iets meer afdwingen zegmaar

maar het is natuurlijk wel erg makkelijk al het nieuwe af te kraken  

dus van mij hoefd het niet persee


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #65 Gepost op: 22 oktober 2006, 18:05:45
http://www.nvbr.nl/fe/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1198&ContentId=1012

18 oktober 2006
Invoering nieuw brandweeruniform uitgesteld

De invoering van het nieuwe brandweeruniform wordt uitgesteld tot eind 2007. Voor die tijd wordt eerst een uitgebreide draagtoets gehouden.

http://www.nvbr.nl/fe/ReadFile.aspx?ContentID=1012&ObjectID=8741&Type=1&File=0000000229_NVBR-Congres_Uniform.jpg
NVBR Congres: uniform presentatie

Nadat de landelijke werkgroep huisstijl onderdeel 'uniformkleding' in november 2005 het eerste (beschermde) uniform tijdens het NVBR congres presenteerde, leek alles in een stroomversnelling te gaan. De verwachting was dat medio oktober 2006 de uniformen te leveren waren.

Echter, in januari 2006 dienden de vakbonden alsnog een verzoek in bij de Directie Brandweer en GHOR (DBG) en de NVBR, voor het houden van een draagtoets.

Om aan dit verzoek te voldoen kreeg de Landelijke Faciliteit Rampenbestrijding (LFR) de opdracht een draagtoets op te zetten met 200 medewerkers. Deze 200 medewerkers zijn uit het hele land geselecteerd. In juni 2006 zijn de maten van deze medewerkers opgenomen en in oktober 2006 krijgen zij het uniform.

Tijdens de draagtoets wordt een enquête gehouden. De uitkomsten van deze enquete zullen in de evaluatie worden meegenomen. Na de evaluatie worden eventuele aanpassingen in januari 2007 in het bestek opgenomen.

Is het bestek gereed, dan volgt de Europese aanbesteding. Zodra er een geschikte leverancier is, zal daarna de aanbesteding plaatsvinden. De inkoop en verstrekking zullen dan centraal worden aangestuurd door de LFR. Naar verwachting worden eind 2007 de uniformen verstrekt.

Ondertussen wordt er niet stilgezeten. Er moeten draagvoorschriften en een nieuw kledingreglement komen. Maar ook voorstellen voor distributie en opslag voorraadvorming. Ook praktische zaken zoals de voorschriften voor de uitmonstering, de nieuwe functie onderscheidingstekens, draagmedailles en naamplaatjes moeten worden uitgewerkt. Deze zaken zullen parallel lopen met de Europese aanbesteding.
Vragen

Actuele zaken zullen via de site www.brandweerhuisstijl.nl en de site van de LFR, www.lfr.nl, worden bekendgemaakt. Via de LFR-site kunt u ook dringende vragen stellen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #66 Gepost op: 22 oktober 2006, 18:15:38
Eens kijken of we op het forum wat meer info kunnen achterhalen... ;D ;D

Ik ken twee collega's die mee zouden doen aan de draagproef.... Ze hebben nog steeds geen nieuwe kleding gehad! Wie weet er wel iemand die al in het 'nieuw' loopt?  :) ::)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #67 Gepost op: 26 oktober 2006, 23:15:07
Eens kijken of we op het forum wat meer info kunnen achterhalen... ;D ;D

Ik ken twee collega's die mee zouden doen aan de draagproef.... Ze hebben nog steeds geen nieuwe kleding gehad! Wie weet er wel iemand die al in het 'nieuw' loopt?  :) ::)
Idem hiero, ook nog niets gesignaleerd ;D ik zal eens navraag doen wanneer de harmonie gaat leveren ;)


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #68 Gepost op: 29 oktober 2006, 14:23:29
SHAVE,

wie? toch niet een zekere cr? het is wel weer media dus het zou goed kunnen?


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #69 Gepost op: 29 oktober 2006, 16:52:45
SHAVE,

wie? toch niet een zekere cr? het is wel weer media dus het zou goed kunnen?
nee GvE ;)