RTL 5 - 112 Ooggetuige, vanaf maandag 2 september

Auteur Topic: RTL 5 - 112 Ooggetuige, vanaf maandag 2 september  (gelezen 13175 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #50 Gepost op: 12 september 2013, 20:05:43
Ach jah, bij gebrek aan beter is heg wel redelijk te doen.

Maarem, een Harmoneur gebruiken bij een schoorsteenbrand? Voor zover mijn woordenkennis over de brandweer rijkt is het toch een rammoneur?
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #51 Gepost op: 12 september 2013, 22:05:44
Foutjes als 30 liter per minuut en een Harmoneur kunnen best gebeuren....

Maar als je goed telt zie je van een ''nieuwswaardig incident'' wel 4x een terugblik met vaak dezelfde shots.
Daarnaast klopt de ingesproken stem niet met wat het beeld laat zien. Zoals eerder genoemd bij een woningbrand met een persoon binnen waarbij de brandweer zeer snel moest handelen.....uuhm ja? maar ik zie 3 man tegen een tankwagen leunen om te wachten op het sein inpakken.

Overigens heb ik op twitter ook al wat uitlatingen over het programma gedaan waarin ik vaak hamer op het overdreven verhaal van het incident. Zoals een kleine brand met witte rook, domweg omdat de brandweer de brand  onder controle heeft waarin vervolgens word verteld dat het om een ENORME rookontwikkeling gaat....Dan klinkt hier maar 1 ding: ZUCHT

Maar goed ik ben nooit zo van ik blijf alleen maar negatief....Dus nu de andere zijde. Met dit programma KUNNEN leuke en slimme dingen worden gedaan. Zo zagen we in een aantal afleveringen ook tips voorbij komen met betrekking tot schoorsteenbranden en rookmelders. Dit zijn dingen die je gemakkelijk kunt verwerken in een programma. Daarnaast word er een relatief goed beeld weergeven van noodhulp. Als de CREW nu gewoon nog eens om de tafel stapt en met deze eerste opzet een meer informatief programma gaat creëren denk ik dat er veel meer uit te halen valt dan, simpelweg, ramptoerisme. ^MS
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge