Brandweerlimo mag geen BZK-striping en OGS meer gebruiken

Auteur Topic: Brandweerlimo mag geen BZK-striping en OGS meer gebruiken  (gelezen 58570 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Gepost op: 6 december 2013, 14:32:36
Deze kwam ik net tegen op (bron: 112provincieutrecht.nl)
Vind alleen het verhaal erbij een beetje overdreven gereageerd worden in combinatie met waar het voertuig voor ingezet word.

http://112provincieutrecht.nl/images/sampledata/06122013LimoEemnes/home.jpg

EEMNES - De initiatiefnemers van de brandweerlimo mogen de limo niet meer in de huidige opzet inzetten. Het IFV(Instituut Fysieke Veiligheid) en Brandweerhuisstijl hebben hier toe besloten. Omdat het voertuig geen brandweervoertuig is mag deze ook niet zo worden uitgedost. De initiatiefnemers bedienen met name goede doelen. Zo wordt er rondgereden met schoolkinderen, kinderen met een beperking of ziekte en worden evenementen aangedaan. Louter goede doelen waarbij op geen enkele wijze het voertuig als voorrangsvoertuig wordt misbruikt. Dit is immers ook niet eens mogelijk. Als excuus geeft het IFV aan dat de bevolking zich zou kunnen vergissen in het onderscheid tussen een echte brandweerwagen en deze Brandweerlimo. De teleurstelling bij de initiatiefnemers is groot.


[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Gast

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 6 december 2013, 14:38:50
In 2009 al was dit voertuig zo uitgedost, destijds als promo-middel om nieuwe vrijwilligers voor het brandweerkorps Eemnes (of de regio) te werven. Later werden ze ook meer en meer gezien bij de zgn. goede-doelen ritten, wat ik persoonlijk alleen maar geweldig vindt natuurlijk. Destijds was het voertuig van een garage-eigenaar die zelf bij de brandweer vrijwilliger was, werd mij verteld.

Hier begin 2010 in Bussum, tegenover de locatie waar ik werkte aan mijn Caprice.

Ik meende dat er inmiddels al een andere zwaaibalk op zat, of in ieder geval rood/blauw iets.


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #2 Gepost op: 6 december 2013, 15:02:21
Zag net onderstaand bericht op http://www.brandweerlimo.nl/

Echt erg jammer dat dit initiatief niet mag heb ze zelf meerdere malen gezien bij o.a. opkikkerdagen en vindt het erg jammer dat men dit ook verbiedt. Ludiek zou zijn het gewoon een voertuignr te geven of hem tot pm om te dopen. Het voertuig was tenslotten van brandweermensen en werd enkel gebruik voor goede doelen en/of brandweer aangelegenheden. (ook al was deze heb ik uit betrouwbare bron in het verleden juist ontworpen voor andere doeleinden  e050)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 6 december 2013, 15:30:07
De limo heeft ook nog Blauw/Rode signalering gehad O0
!!! UNIEK !!! PRIO 1 BRANDWEER LIMO (775,5) OPENHUIS BRANDWEER WEESP
eeneentwee purmerend


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #4 Gepost op: 6 december 2013, 15:54:15
Ook ik heb de mannen van de brandweerlimo meerdere keren mee mogen maken, gekken in de positieve zin van het woord voor de kinderen kon het niet gek genoeg.... dit is weer zo'n school voorbeeld van hoe de regeltjes driftige nederlandse overheid elke vorm van in hun ogen misbruik van hun "eigendom" meer stuk maken dan de gemiddelde (hulpverlenende) nederlander goed maken kan. Ondertussen de mond vol hebbend van meer respect voor de hulpverlening toont deze zelfde overheid geen enkel respect naar haar medewerkers en hun positieve inzet voor de maatschappij buiten hun taakveld.....

Zelf ken ik de argumenten van verwarrend uiterlijk van een voertuig maar al te goed en heeft meest trieste daarin is dat het voornamelijk de brandweer bobo's zijn die met deze verklaringen komen....
Nu betreft het in het geval van de limo een ludiek voertuig en in het geval van de KLF een buitenlander maar de volgende stap zou best wel eens kunnen zijn dat het gehele brandweererfgoed zoals dat nu nog bestaat ten gronde wordt gericht met de andere diensten als waardige opvolgers, waar landen om ons heen alles doen om hun erfgoed (al of niet particulier bezit) te behouden met allerlei uitzonderings mogelijkheden doen we in het zogenaamde tolerante nederland ons uiterste best om alles de nek om te draaien....

In het trieste licht van dit soort overdreven doorgeschoten gedrag denk ik dan aan het einde van bijv.
- de ff chille ambulance
- de klpd porsches
- voertuigen van diverse stichtingen en clubs.....

misschien moeten we al bezitters maar eens samen naar meneer Teeven en Opstelten om de boel eens goed op stelten te zetten....want wat er nu gebeurd kan nooit de bedoeling zijn, ik zeg LFR stoppen met doordraven.....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #5 Gepost op: 6 december 2013, 16:33:15
Kennelijk heeft het IFV nog nooit een echte brandweerauto gezien !


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #6 Gepost op: 6 december 2013, 16:39:53
Klopt heb ook erg veel lol met ze gehad  998765 maar vind het echt een stomme streek van brandweermanagement nl deze mannen zijn trots op hun vak en hebben daarmee een ludieke auto gemaakt die zeker brandweerwaardig is ophouden met dat gezeik deze mannen bezorgen de brandweer geen slechte naam met hun limo. En wat dan nog dat men hun als brandweervoertuig zou zien niemand die direct aan de kant gaat voor een brandweervoertuig zonder ogs hoor. Als je kijkt naar de nieuwe bus van Ede deze zal ook gebruikt worden voor menig feestje maar die is dan weer wel toegestaan en mag wel striping op>?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 6 december 2013, 16:46:43
Ik ken de 4 heren zeer goed. En ze hebben met hun limo absoluut geen kwaad in de zin. Ze bezorgen zieke kinderen hun dag van hun leven via de stichting opkikker, de gehandicaptendag in Almere en zo kan ik wel even doorgaan.
Dit gevaar zat er in als je met zo,n auto in de publiciteit terecht komt. Regelgeving is goed, moet ook zeer zeker. Maar kijk ook naar wat er met een voertuig gebeurt. En ik denk dat deze heren met de limo ook wel als ambassadeurs van  brandweer nederland kunnen worden gezien. Temeer omdat zij veelvuldig worden gevraag door brandweerkorpsen door heel het land om feesten of open dagen op te fleuren met de limo. En nogmaals, ze doen het alle 4 omdat ze het leuk vinden. :-\


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #8 Gepost op: 6 december 2013, 17:38:50
Jongens en meiden,

Persoonlijk vind ik dit een van de grootste ergernissen van Nederland... Zoals in een van de berichten ook te lezen is het "tollerante Nederland" met zijn regelgeving.
IFV heeft nu zoiets van dit kan en mag niet dus halen we van de weg, terwijl als ze eens kijken naar wat de mensen doen voor Nederland dan zouden ze het door de vingers kunnen zien.

Zo zijn er heel veel dingen die anders kunnen maar wat kunnen wij als burgers daar aan doen? Wanneer ze in Den Haag dingen beslissen en of er door drukken dan zullen wij er mee moeten leven want wij als burgers hebben dan niets meer te zeggen.

Kan iemand mij uitleggen waarom zulke mooie voertuigen waaronder deze brandweerlimo van de straat moet terwijl de heren die er in rijden zich inzetten voor kinderen die soms letterlijk en figuurlijk de dood in de ogen kijken? De heren uit Den Haag moeten zich kapot schamen vind ik tenminste..
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #9 Gepost op: 6 december 2013, 17:57:13
Citaat van: thetwin84 link=msg=1226259 date=1386347930
Jongens en meiden,

Persoonlijk vind ik dit een van de grootste ergernissen van Nederland... Zoals in een van de berichten ook te lezen is het "tollerante Nederland" met zijn regelgeving.
IFV heeft nu zoiets van dit kan en mag niet dus halen we van de weg, terwijl als ze eens kijken naar wat de mensen doen voor Nederland dan zouden ze het door de vingers kunnen zien.
Iets door de vingers zien schept natuurlijk wel een precedent... Voor je het weet rijden er tig van zulke auto's rond. Dan zou je eerder aan een ontheffing/vergunning moeten gaan denken.
Citaat van: thetwin84 link=msg=1226259 date=1386347930
Zo zijn er heel veel dingen die anders kunnen maar wat kunnen wij als burgers daar aan doen? Wanneer ze in Den Haag dingen beslissen en of er door drukken dan zullen wij er mee moeten leven want wij als burgers hebben dan niets meer te zeggen.
Een makkelijk argument, maar nergens op gebaseerd. Wetten en regels worden opgesteld door de politiek, en die hebben wij met z'n allen gekozen.
Citaat van: thetwin84 link=msg=1226259 date=1386347930
Kan iemand mij uitleggen waarom zulke mooie voertuigen waaronder deze brandweerlimo van de straat moet terwijl de heren die er in rijden zich inzetten voor kinderen die soms letterlijk en figuurlijk de dood in de ogen kijken? De heren uit Den Haag moeten zich kapot schamen vind ik tenminste..
Natuurlijk is het doel waarvoor het voertuig gebruikt wordt heel nobel, maar dat is niet meteen een ontheffing om de regels te overtreden. Misschien is het een mogelijkheid om het voertuig aan te passen of om tot goede afspraken te komen wat er wel en wat er niet mogelijk is met het voertuig.

Overigens slaan de argumenten dat het voertuig niet op een echte brandweerauto lijkt nergens op. Als ik een willekeurige auto beplak met politiestickers, voorzie van zwaailichten en daar met prio 1 mee over de weg ga rijden dan gaan mensen echt wel voor me opzij, en dat geld ook voor dit brandweervoertuig.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.