SIGMA midden- en west brabant zoekt nieuwe vrijwilligers in 2014

Auteur Topic: SIGMA midden- en west brabant zoekt nieuwe vrijwilligers in 2014  (gelezen 18940 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #10 Gepost op: 13 december 2013, 10:38:15
Citaat van: Marnix link=msg=1228144 date=1386923034
Tenzij je gewoon samen besluit om nog een jaartje door te gaan, dan heb je dus gewoon een nieuwe overeenkomst...

Precies. Gewoon een kwestie van een ander potje met geld vinden. Als het materiaal al is afgeschreven vallen de kosten volgens mij ook best mee. Ben alleen bang dat je niet meer in Den Haag hoeft aan te kloppen als je voertuig pannen heeft of je tent stuk is o.i.d....

De ambulancediensten worden toch verantwoordelijk voor de opgeschaalde zorg. Als ze dat via een soort van SIGMA voortzetting willen doen kan dat volgens mij. En als de RAV die opgeschaalde zorg (nog) niet op orde heeft dan kan de GHOR daar volgens mij ook het initiatief voor nemen.
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #11 Gepost op: 13 december 2013, 11:05:40
Citaat van: RemcoV link=msg=1228161 date=1386927495
...

De ambulancediensten worden toch verantwoordelijk voor de opgeschaalde zorg. Als ze dat via een soort van SIGMA voortzetting willen doen kan dat volgens mij. En als de RAV die opgeschaalde zorg (nog) niet op orde heeft dan kan de GHOR daar volgens mij ook het initiatief voor nemen.

Dan hebben wij binnen de kortste keren 25 verschillende systemen in Nederland. Ik mag toch hopen dat er één manier van opschaling gaat komen. 25 verschillende systeempjes in het het hele grote Nederland lijkt mij niet wenselijk :)
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #12 Gepost op: 13 december 2013, 15:28:09
Citaat van: RemRoof link=msg=1228168 date=1386929140
Dan hebben wij binnen de kortste keren 25 verschillende systemen in Nederland. Ik mag toch hopen dat er één manier van opschaling gaat komen. 25 verschillende systeempjes in het het hele grote Nederland lijkt mij niet wenselijk :)

Tja als dat het criterium zou zijn....
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #13 Gepost op: 13 december 2013, 15:39:47
Citaat van: Marnix link=msg=1228144 date=1386923034
Tenzij je gewoon samen besluit om nog een jaartje door te gaan, dan heb je dus gewoon een nieuwe overeenkomst...

Ja tuurlijk....daar zal het rode kruis ook echt akkoord mee gaan..... en om nog maar te zwijgen over de ellende als er iets gebeurd tijdens een inzet etc......

Ik geloof niet meer in sprookjes....
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #14 Gepost op: 13 december 2013, 16:15:19
Citaat van: RemcoV link=msg=1228230 date=1386944889
Tja als dat het criterium zou zijn....

Lol. Dan benoem ik het anders: Zonde van al het geld, motivatie van vrijwilligers, etc. etc. etc. :P
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #15 Gepost op: 13 december 2013, 17:41:54
Citaat van: Chris81 link=msg=1228135 date=1386920269
Heb jij dit toevallig ergens op papier staan?
De overeenkomsten met de GHOR lopen namelijk op 31-12-2014 af. Dit zou dus formeel moeten inhouden dat je vanaf 01-01-2015 niet meer operationeel ingezet kan en mag worden...

Nee, niet op papier. Maar zo is het wel uitgelegd tijdens de herhalingsles.
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #16 Gepost op: 13 december 2013, 20:01:21
Rob-r, Azzerdato en Jim, jullie 3 zijn de enige die het over uitstel hebben. Als ik het goed heb zitten jullie alle 3 in hetzelfde sigma-team, of in ieder geval in dezelfde regio, toch?

Dus ik geloof gerust dat daar tijdens een les verteld is dat het zo is, maar dan is de vraag natuurlijk: wie heeft het verteld en waar baseert hij/zij dat op?
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #17 Gepost op: 14 december 2013, 00:12:03
Inderdaad dezelfde regio. Piet van Dorst is ons aanspreekpunt hierover. Wat zijn bronnen zijn weet ik verder niet.
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


rob-r

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Reactie #18 Gepost op: 14 december 2013, 10:43:58
Ik denk dat het genoeg moet zeggen dat de GHOR MWB een nieuwe hoc opleiding start samen met Zeeland en dat doen ze niet voor niets.


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #19 Gepost op: 14 december 2013, 22:37:49
Het ziet er naar uit dat ook Amsterdam in ieder geval een jaar langer operationeel blijft...  098uo
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !