Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)

Auteur Topic: Inkijk in politiewerk (24/7 en andere politiekanalen)  (gelezen 403027 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #230 Gepost op: 17 april 2015, 18:28:45
Wel aardig bedacht. Maar gun de slotenboer ook zijn boterhammetje.
Dan moet ie maar 24 u per dag beschikbaar zijn en binnen 15 minuten tp kunnen zijn...
Helaas dat is een utopie. Ik snap de gedachte. ;)


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #231 Gepost op: 17 april 2015, 18:42:14
Citaat van: silque link=msg=1344294 date=1429280865
Hmm ik zie op zich wel voordelen, maar ik vind het wel weer ver gaan. Gaan we ook collega's opleiden in het blussen van brand, aanleggen van een infuus, beoordelen van een GGZ patiënt, zetten van een stuk glas, wegslepen van een auto, het arbo technisch en medisch verantwoord tillen van een bejaarde etc etc etc?

Ja het is wat overdreven, maar iedereen klaagt al over het feit dat we teveel dingen doen; dat we teveel de rotzooi van een ander opknapen. Kom je er niet uit? Bel dan de politie maar.
Met deze actie wordt dat niet minder. Als het geen spoed heeft, waarom zouden we dan niet even op de slotenmaker wachten? De rekening gaat toch naar de bewoner/eigenaar.
We moeten niet alles in eigen hand willen houden.
Ergens heb je gelijk maar dan kunnen de sleepwagens van de politie ook wel verdwijnen, of die aanhangertjes om goederen te vervoeren, of de tekstkarren, de mensen van de garagedienst, radiowerkplaatsen om nog wat op te noemen. Sommige zaken is het gewoon handig om enige kennis in eigen zaak te hebben omdat dit ervoor kan zorgen dat men sneller beschikbaar is. En het een heft het ander niet op, er zal genoeg werk overblijven voor de slotemaker  ;)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #232 Gepost op: 17 april 2015, 21:41:55
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1344346 date=1429288934
Ergens heb je gelijk maar dan kunnen de sleepwagens van de politie ook wel verdwijnen, of die aanhangertjes om goederen te vervoeren, of de tekstkarren, de mensen van de garagedienst, radiowerkplaatsen om nog wat op te noemen. Sommige zaken is het gewoon handig om enige kennis in eigen zaak te hebben omdat dit ervoor kan zorgen dat men sneller beschikbaar is. En het een heft het ander niet op, er zal genoeg werk overblijven voor de slotemaker  ;)

Klopt, ik ben ook van mening dat een groot gedeelte daarvan niet bij ons thuis hoort. En als besloten wordt dat dit wel zo is, moet het LANDELIJK worden ingevoerd en niet alleen bij de grote 3 (wat wel het geval is bij 80% van jouw voorbeelden). Dingen die nog enigszins raakvlakken hebben oke, maar komop mensen... we gaan politieagenten opleiden tot sleutelmaker ?? We gaan collega's van de PSO roepen als een deur open moet??
Als dit 17 dagen geleden was geplaatst had ik hard gelachen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #233 Gepost op: 17 april 2015, 22:52:15
Wij staan bij een hennepdag wel eens met 5 collega's een uur op een slotenmaker te wachten. Deze krijgt vervolgens het slot niet open en tikt een ruitje in. Ik snap de gedachte wel..

Overigens is dit natuurlijk niet altijd het geval, maar het is wel meer dan eens gebeurt!


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #234 Gepost op: 18 april 2015, 09:59:20
Dan moet ie maar 24 u per dag beschikbaar zijn en binnen 15 minuten tp kunnen zijn...
Helaas dat is een utopie. Ik snap de gedachte. ;)
Dat is in steden zoals Rotterdam zeker geen utopie, maar een kwestie van afspraken vastleggen... ;)

Waarbij ik natuurlijk begrijp dat het buiten steden vaak niet zo werkt. Daar kan ik me voorstellen dat er politiemensen opgeleid worden om dit te kunnen.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #235 Gepost op: 18 april 2015, 10:35:25
Waarom zou hij binnen 15 min tp moeten zijn, er zit toch geen spoed achter?
Spreek bij niet spoedeisende meldingen over een redelijke termijn (een uur) en het is opgelost. Hoeven we onze medewerkers niet op te leiden als slotenmaker en kunnen ze gewoon boeven gaan vangen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #236 Gepost op: 18 april 2015, 10:39:28
Citaat van: silque link=msg=1344462 date=1429346125
Waarom zou hij binnen 15 min tp moeten zijn, er zit toch geen spoed achter?
Spreek bij niet spoedeisende meldingen over een redelijke termijn (een uur) en het is opgelost. Hoeven we onze medewerkers niet op te leiden als slotenmaker en kunnen ze gewoon boeven gaan vangen.

Eigen mensen worden opgeleid omdat het "goedkoper" zou zijn...
Met Vriendelijke Groet.....


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #237 Gepost op: 18 april 2015, 10:44:07
We maken heel veel deuren open en het wachten op een slotenboer duurt lang. Veel te lang. Als je ergens snel en veilig naar binnen wilt om wat voor reden dan ook moet je dus standaard lang wachten op zo iemand. Das onzinnig. Met een simpele cursus en een klein beetje gereedschap kan een collega dit zelf.
Bovendien is er weerstand geweest vanuit de beroepsgroep. als wij met 6 collegas met vesten aan voor een woning wachten en daar komt een onbeschermde slotenmaker die aan de deur moet morrelen, niet wetend waarvoor wij daar zijn... geen prettig gevoel. Ik kan daar wel inkomen...


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #238 Gepost op: 18 april 2015, 10:52:29
Nja ik ben waarschijnlijk te negatief; maar als jij met vesten aan voor een woning wacht dan kegel je gewoon de ruiten eruit. Dan is er m.i. geen sprake meer van een rustige situatie.
In de situaties waar ik een deur rustig open moet laten maken heb ik nooit langer dan 30 min op een slotenboer gewacht, als er toch geen spoed bij is kun je soms zelfs nog even weg en een tijd afspreken waarop je bij de woning bent.

Citaat van: jeffrey010 link=msg=1344464 date=1429346368
Eigen mensen worden opgeleid omdat het "goedkoper" zou zijn...

Dat geloof ik wel, maar daar zit juist mijn punt. Waar ligt de grens? Gaan we onze mensen ook opleiden tot automonteur, verpleegkundige, brandweerman of psychiater? Gaat ons een hoop geld schelen, maar gaat allemaal ten koste van onze kerntaak!

Ik vind het zulke onzin allemaal, alsof we 3x per dag een deur moeten openmaken. Maargoed, laten we maar OT gaan want dit topic gaat over Pro 24/7 !
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #239 Gepost op: 18 april 2015, 11:07:55
Citaat van: CopVR3 link=msg=1344467 date=1429346647
als wij met 6 collegas met vesten aan voor een woning wachten en daar komt een onbeschermde slotenmaker die aan de deur moet morrelen, niet wetend waarvoor wij daar zijn... geen prettig gevoel. Ik kan daar wel inkomen...

Is dit niet een beetje appels met peren vergelijken?

Ik ga er vanuit dat als jullie met 6 man met vesten aan bij een deur staan, dit niet is om een kruimeldief te vangen. Dan zal denk ik de deur op een andere manier open gaan en heb je een slotenmaker niet echt nodig.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw