On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 766840 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #1010 Gepost op: 5 juni 2011, 11:17:25
Voor degene die hem toch nog niet hebben gezien, de compagnie inzet vanuit Zaandam bij de eerste grote duinbrand in Schoorl.
Deze beelden zijn van 2009-08-28 en gemaakt vanuit de VC wij reden nl vooraan in de compagnie en dus had ik een mooi uitzicht op alle voertuigen die achter ons aankwamen.
Onderweg in Alkmaar zie je nog een compagnie staan en ook dit beeld leverde weer een mooi plaatje op.
Veel kijkplezier.
Gr Berend.


Ik ken dit filmpje ook met een mooi muziekje eronder, van Supertramp meen ik. Is die van internet gehaald?
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Berend

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Reactie #1011 Gepost op: 5 juni 2011, 12:04:42
Ik ken dit filmpje ook met een mooi muziekje eronder, van Supertramp meen ik. Is die van internet gehaald?

Hoi Arie, dit klopt die video was ook door mij gemaakt maar door you tube verwijderd i.v.m. de auteursrechten op de muziek.
Wel jammer dat ze dat pas doen nadat hij 10.000 keer was bekeken!!
Maar goed deze versie blijft er wel opstaan en beginnen we gewoon opnieuw.
Vr gr Berend vcmovie1. O0


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #1012 Gepost op: 5 juni 2011, 12:23:00
Hoi Arie, dit klopt die video was ook door mij gemaakt maar door you tube verwijderd i.v.m. de auteursrechten op de muziek.
Wel jammer dat ze dat pas doen nadat hij 10.000 keer was bekeken!!
Maar goed deze versie blijft er wel opstaan en beginnen we gewoon opnieuw.
Vr gr Berend vcmovie1. O0

Jammer maar blijf het een gaaf filmpje vinden :)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #1013 Gepost op: 12 juni 2011, 00:53:12
ik kwam deze tegen... uitruk van de post Vinkhuizen Groningen naar UMCG toe.

Uitruk Brandweer Groningen Autom.brandalarm UMCG

Zal wel procedure zijn dat beide posten rijden/uitrukken naar UMCG toe (Ziekenhuis), gezien dat van de Sontweg naar het UMCG hoogstes een paar minuten rijden is.
Helaas wordt UMCG geplaagd door (valse) automatische brandalarmen, brandwaar rukt daarom zeer vaak voor niks uit.

let op de rode auto rond 2.55,


brinky-5034

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • www.brandweerwieringen.nl
    • www.brandweerwieringen.nl
Reactie #1014 Gepost op: 22 juni 2011, 12:24:11
Brandweer Wieringen - PRIO 1 HOTEL OEVERDIJK OEVERDIJK 4 DEN OEVER HANDMELDER WRG846
Regio: 10 Noord-Holland noord
Korps: Wieringen
Post: Den Oever
Soort voertuig + roepnummer: TAS WRG 846
Rukt uit voor soort melding: Handmelder
Maker filmpje: Brandweer Den Oever
Bijzonderheden:
 Brandwacht 1e klas  Brandweer Wieringen  Blusgroep Den Oever


brinky-5034

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • www.brandweerwieringen.nl
    • www.brandweerwieringen.nl
Reactie #1015 Gepost op: 23 juni 2011, 17:37:10
Brandweer Wieringen - PRIO 1 HAVENWEG 11 DEN OEVER [PAC] BRANDMELDING WRG846
Regio: 10 Noord-Holland noord
Korps: Wieringen
Post: Den Oever
Soort voertuig + roepnummer: TAS WRG 846
Rukt uit voor soort melding: PAC brandmelding
Maker filmpje: Brandweer Den Oever
Bijzonderheden:
 Brandwacht 1e klas  Brandweer Wieringen  Blusgroep Den Oever


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #1016 Gepost op: 24 juni 2011, 11:42:36
Brandweer Wieringen - PRIO 1 HOTEL OEVERDIJK OEVERDIJK 4 DEN OEVER HANDMELDER WRG846
Regio: 10 Noord-Holland noord
Korps: Wieringen
Post: Den Oever
Soort voertuig + roepnummer: TAS WRG 846
Rukt uit voor soort melding: Handmelder
Maker filmpje: Brandweer Den Oever
Bijzonderheden:

Goede zaak.... prio 1 verder als er al gereset is....  O0


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #1017 Gepost op: 24 juni 2011, 13:06:36
Op zich heb ik begrip voor je (neem ik aan) sarcasme. Maar volgens mij wordt er gezegd dat er wel gereset is, maar nog geen contact is geweest. Enige tijd geleden was in m'n woonplaats ook een automaatje bij een industriepand, deze werd door de BHV gelijk gereset, zonder goede verificatie en zonder dat er verder telefonisch contact met de AC was geweest. Melding werd via de pager afgepiept, maar na 1 minuut kwam er wederom een brandmelding binnen, gevolgd door een handmelder en werd er opnieuw alarm gemaakt voor de brandweer. Melding is uiteindelijk opgeschaald naar middelbrand. Bleek dat er vuur in de afzuiginstallatie zat....Met dit verhaal kan ik wel begrip opbrengen voor het prio 1 doorrijden zolang er geen contact is geweest, zelfs als er al wel gereset is.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #1018 Gepost op: 24 juni 2011, 13:31:40
Niet helemaal het topic, maar ik vroeg het me toch af: ik dacht dat de brandweer altijd moest resetten, en dat men dat niet zelf mag doen? Nu hoorde ik laatst op m'n werk dat het juist andersom is: de brandweer wil iemand van het bedrijf om te resetten ???


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #1019 Gepost op: 24 juni 2011, 15:49:58
Niet helemaal het topic, maar ik vroeg het me toch af: ik dacht dat de brandweer altijd moest resetten, en dat men dat niet zelf mag doen? Nu hoorde ik laatst op m'n werk dat het juist andersom is: de brandweer wil iemand van het bedrijf om te resetten ???

Bij ons is de procedure dat wij als BHV wel mogen resetten, maar als we niet weten waardoor iets ontstaan is, de (automatisch gealarmeerde) brandweer wel door blijft rijden, ook als wij contact met de AC hebben.

Als we aan de AC kunnen melden wat er aan de hand is (zoals vanmiddag de sprinklerinstallatie die door een vrachtwagen wordt geraakt) dan resetten we als hoofd-BHV en melden we via de AC de brandweer af.

Dit in het kader van "Als je de oorzaak zeker weet hoeft niet de hele bende te komen, als je niet zeker bent laat je het controleren door de pro's O0 "
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)