On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 768348 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1290 Gepost op: 3 april 2012, 17:42:25
Ik had idd het idee dat je meer betrokken was bij de lifeliners.  e050  Het was een aanname door de avatar in combinatie met het filmpje. Buiten het geluidsoverlast zit je volgens mij ook met een minimale vlieghoogte. Maar dan zal ik hem in het algemeen stellen. Weet iemand wat de vlieghoogte van de Lifeliners zijn?

Ik kan me jou verwarring wel voorstellen dat had ik ook de 1e keer dat ik zijn naam zag met zijn avatar omdat als ik het goed
heb er in R-R een piloot is die volgens mij ook Piecke heet.

Het antwoord op jou vraag is tussen de 150 en 300 meter hoogte.
Zie het zwarte kader links van de heli op pagina 1 van de volgende link ( Heli Groningen ). Neem aan dat dit ook voor de andere geldt.
http://www.lnaz.nl/cms/images/MMT_Groningen_-_DvhNspecial.pdf
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Gast

  • Gast
Reactie #1291 Gepost op: 3 april 2012, 17:47:26
Piecke, ik heb een vraag aan jou. Op welke hoogte vliegt de Lifeliner normaal gesproken? Ik heb namelijk weleens begrepen dat de politieheli op ongeveer 150 m vliegt. Dit om de geluidsoverlast tot een minimum te beperken. Ik vroeg me eigenlijk af of dit klopt en of jullie ook op die hoogte vliegen.

De normale vlieghoogte is minimaal 500feet (of 150 meter) boven grond, water of het hoogste obstakel binnen een straal van (uit mijn hoofd) 3 kilometer.
De maximale hoogte ligt aan de begrenzingen van het luchtruim waarin op dat moment gevlogen wordt. Die keren dat ik ze op de radar zie zitten ze tussen de 500feet en 700 feet (wat zo'n 210 meter is)
Het principe waaronder gevlogen wordt, is volgens de VFR regels, Visual Flight Rules.
Dat betekent: Met zicht op grond en water en vrijblijven van bewolking, minimale hoogte 500feet (zoals in de 1e regel omschreven).


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1292 Gepost op: 3 april 2012, 18:50:58
@ Enrico en Caprice

Dank jullie wel voor jullie uitleg. Ik had namelijk laatst een discussie met iemand. Die beweerde dat ze op minimaal 500 meter hoogte moesten zitten en ik zei 150 meter. Maar nu ik jullie uitleg gezien heb, was mijn discussie partner waarschijnlijk in de war met de meters en bedoelde zij feet  ;).

Caprice: Deze regels gelden ook voor de heli van het KLPD toch?
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1293 Gepost op: 3 april 2012, 19:20:10
Graag gedaan Pully het was toevallig de 2e link op mijn zoekopdracht op google.

Caprice: Deze regels gelden ook voor de heli van het KLPD toch?

Ik ben geen Caprice maar als het voor de traumaheli geldt mag je er vanuit gaan dat het ook voor de heli's van het KLPD geldt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1294 Gepost op: 3 april 2012, 19:27:11
Ik ben geen Caprice maar als het voor de traumaheli geldt mag je er vanuit gaan dat het ook voor de heli's van het KLPD geldt.
Nou, daar zou ik niet zomaar vanuit gaat want een politieheli maakt toch heel andere vluchten dan van A naar B zoals een traumaheli doet... Ik ben een keer bij de DLVP geweest en daar werd toen (volgens mij) gezegd dat zij vrijgesteld waren van die regels.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #1295 Gepost op: 4 april 2012, 10:58:11
En de (oudere) on board filmpjes van brandweer Leidschendam-Voorburg staan ook weer online! http://www.regio15.nl/brandweer/video/on-board
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #1296 Gepost op: 5 april 2012, 10:38:43
http://www.youtube.com/watch?v=tldRnsFySxg

User: Paramedic310

Had dit filmpje nog niet eerder voorbij zien komen, is van 2009


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1297 Gepost op: 5 april 2012, 10:43:43
Over dat filmpje is al gesproken, maar het filmpje doet het daar niet meer O0
ik kwam nog 2 filmpjes tegen gefilmd vanuit een ambulance. de filmpjes zijn niet van mij.
maar wel mooi om toch te plaatsen :)


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1298 Gepost op: 5 april 2012, 12:00:58
Over dat filmpje is al gesproken, maar het filmpje doet het daar niet meer O0

Bedoel je het filmpje van Blauwe motormuis? Want die heb ik zojuist zitten bekijken. Wat me op valt is hoe slecht mensen reageren. Zo traag en raar. Ook de Ambu neemt een aardig risico  door een heel stuk tegengesteld te rijden.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Gast

  • Gast
Reactie #1299 Gepost op: 5 april 2012, 12:10:20
Graag gedaan Pully het was toevallig de 2e link op mijn zoekopdracht op google.

Ik ben geen Caprice maar als het voor de traumaheli geldt mag je er vanuit gaan dat het ook voor de heli's van het KLPD geldt.

Nee, daar kun je dus helaas niet van uitgaan  ^-^
De politie-heli's mogen, voor het uitoefenen van hun taak, uiteraard lager vliegen. Het vliegen boven Amsterdam bijvoorbeeld gebeurt zo rond de 300feet om te voorkomen dat het conflicterend is met landende toestellen. Afhankelijk van de situatie, en de ondersteuning, kan er nog lager gecirkeld worden.
Voor de normale "van A naar B" vluchten worden wel de genoemde hoogtes gerespecteerd.