On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 767145 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

brinky-5034

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • www.brandweerwieringen.nl
    • www.brandweerwieringen.nl
Reactie #1420 Gepost op: 6 december 2012, 18:43:45
Brandweer Wieringen - Prio 1 A7 R 54,5 WIERINGERWERF Voertuigbrand WRM841 WRG846
Regio: 10 Noord-Holland noord
Korps: Wieringen
Post: Den Oever
Soort voertuig + roepnummer: TAS WRG846
Rukt uit voor soort melding: Voertuigbrand
Maker filmpje: Brandweer Den Oever
 Brandwacht 1e klas  Brandweer Wieringen  Blusgroep Den Oever


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1421 Gepost op: 6 december 2012, 22:49:52
Toch opvallend om te zien hoelang de ''licht uit'' periode is van een niet goedgekeurd knipperpatroon in de lichtbalk  :-X (de hele balk aan/uit is officieel niet toegestaan en om bovenstaande reden ook onwenselijk ;) )
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #1422 Gepost op: 7 december 2012, 15:50:46
Tuurlijk, zonder geluid ben je geen voorrangsvoertuig, maar is het in deze rit niet een tikkie overdreven om overal die sirene te voeren? Bijvoorbeeld op een verlaten snelweg? Uiteindelijk zegt iemand aan boord er wel wat van... Nou ja, misschien zitten ze al zoveel jaar op die wagen dat ze het niet meer horen.  O0


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1423 Gepost op: 7 december 2012, 15:53:39
Tuurlijk, zonder geluid ben je geen voorrangsvoertuig, maar is het in deze rit niet een tikkie overdreven om overal die sirene te voeren? Bijvoorbeeld op een verlaten snelweg?
Zijn wel vaker discussies over geweest: ja dat moet. Daarnaast, als hij toch verlaten is heeft ook niemand er last van!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Frits

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Reactie #1424 Gepost op: 7 december 2012, 16:24:26
Zijn wel vaker discussies over geweest: ja dat moet. Daarnaast, als hij toch verlaten is heeft ook niemand er last van!

De personen in het voertuig kunnen het niet als lastig ervaren?


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #1425 Gepost op: 7 december 2012, 16:26:29
Ik denk dat Jerommeke het niet over het voeren van de sirene heeft, maar over het flitspatroon van de balk voor op het voertuig. De blauwe flitsen zijn niet constant aan, maar aan-uit. Naar mijn idee is het juist wenselijk om rechts-links te laten flitsen.

Hierdoor heb je zeker als chauffeur een constante blauwe gloed voor je in het donker ipv wel-niet extra verlichting in het donker. Juist deze flitspatroon met wel-niet blauwe verlichting kan erg vermoeiend zijn voor de ogen,  zeker over langere afstanden.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #1426 Gepost op: 7 december 2012, 16:33:25
Steven stelt een afzonderlijke vraag, Blauwe  O0

En ja Steven, prio1 is prio1. Discussie is vaak gevoerd, als ik als bv op de auto zit gaat alles er op , en dat gaat er pas af als we allemaal uitstappen.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1427 Gepost op: 7 december 2012, 16:53:15
Steven stelt een afzonderlijke vraag, Blauwe  O0

als ik als bv op de auto zit gaat alles er op
Je weet dat er ook gewoon baste armaturen bestaan he  098uo
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1428 Gepost op: 7 december 2012, 17:10:44
Steven stelt een afzonderlijke vraag, Blauwe  O0

Een vraag die al in tientallen discussie's is gevoerd en inmiddels goed is uitgekauwd....
Ik had het inderdaad (zoals er ook staat) over het licht... De lichtbalk knipperd als een geheel (en is langer als 40 cm), dát is dus niet toegestaan. Naast het vervelende voor de chauffeur zitten er grote ''blind-spot'' momentjes in.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #1429 Gepost op: 9 december 2012, 11:06:50
Een vraag die al in tientallen discussie's is gevoerd en inmiddels goed is uitgekauwd....
Ik had het inderdaad (zoals er ook staat) over het licht... De lichtbalk knipperd als een geheel (en is langer als 40 cm), dát is dus niet toegestaan. Naast het vervelende voor de chauffeur zitten er grote ''blind-spot'' momentjes in.

Een beetje net als de eerste Amsterdamse Tourans. Daar knipperde de balk ook als geheel, en niet om en om.
Ik had de volgende dag al met honac aan de telefoon gezeten als dat bij mij was.