On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 768376 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #930 Gepost op: 9 augustus 2010, 10:29:04
Afgezien van het 'hoe rijd je er naartoe' verhaal ....

Wat gebeurt er als je ter plaatse komt en hij komt er aan alle kanten uitzetten ? Met een autobrandje kan je zeggen 'hij heeft een 2 kilo poeder bij zich' waarmee je wat kan proberen; maar bij een woningbrand ?

Je zal niet de eerste zijn die door de familie naar binnen geschopt wordt onder het uitroepen van 'ga eens wat doen'. Toch ?

Peen

Mij lijkt het ook niet echt handig, zoals Peen al verwoorde kun je in een  behoorlijk lastige situatie terecht komen, en daarnaast zou het wel eens goed kunnen dat je als bevelvoerder geen overzicht hebt omdat je niet weet wie er van je manschappen rondloopt. Maar misschien kan iemand die op deze manier werkt ons vertellen over de voordelen? Mijn eerste gedachte is dat ik het maar niets vind.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #931 Gepost op: 9 augustus 2010, 10:39:30
Maar misschien kan iemand die op deze manier werkt ons vertellen over de voordelen?
Huh? Dit komt in Nederland toch niet voor neem ik aan ??? :-X


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #932 Gepost op: 9 augustus 2010, 10:46:47
Huh? Dit komt in Nederland toch niet voor neem ik aan ??? :-X
In Noord-Holland Noord komt het (nog steeds) voor dat brandweermensen met eigen vervoer naar een melding toe gaan  ;)


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #933 Gepost op: 9 augustus 2010, 11:05:54
In mijn regio (Zuid Oost Friesland, Weststelingwerf) zie ik ook regelmatig vrijwillgers met eigen vervoer ter plaatse komen met een bluspak achter in hun auto.
Van enkele weet ik dat ze wat verder van de kazerne wonen/werken en daar niet binnen vijf minuten kunnen zijn. Zelf naar het incident rijden is dan sneller. Dat weten de overige brandweerlieden ook.
Soms wordt door de andere leden met de TS zelf ook enkele bluspakken meegenomen van mensen die met eigen vervoer ter plaatse komen. Die hebben dan denk ik onderling al contact gehad of hun pak meegenomen kan worden.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #934 Gepost op: 9 augustus 2010, 11:08:18
Lijkt me niet zo een strak plan  ;) O0 De brandweerwagens in NL zijn ook niet begrensd.

Zeg alleen iets als je zeker weet dat het zo is ;)


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #935 Gepost op: 9 augustus 2010, 11:13:45
Zeg alleen iets als je zeker weet dat het zo is ;)

Neem van mij aan dat het bij ons in de regio niet zo is  O0 Deze lopen beduidend harder als 90. Of het verstandig is om je met een dusdanig zwaar voertuig met dusdanig hoge snelheden te rijden laat ik even in het midden.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #936 Gepost op: 9 augustus 2010, 11:17:57
Ik zeg, schrijf alleen iets als je iets zeker weet. Je schrijft dat in NL de brandweervoertuigen niet begrensd zijn. En dat is dus niet correct.....rijden harder dan 90 km/uur wil niet zeggen dat een voertuig niet begrensd is.

Er zullen vast onbegrensde voertuigen zijn maar schrijf dit niet zo stellig op alsof elk voertuig onbegrensd is.


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #937 Gepost op: 9 augustus 2010, 11:23:17
Ik zeg, schrijf alleen iets als je iets zeker weet. Je schrijft dat in NL de brandweervoertuigen niet begrensd zijn. En dat is dus niet correct.....rijden harder dan 90 km/uur wil niet zeggen dat een voertuig niet begrensd is.

Er zullen vast onbegrensde voertuigen zijn maar schrijf dit niet zo stellig op alsof elk voertuig onbegrensd is.

Ik ga er vanuit dat de bovenstaande poster het in zijn verhaal heeft over de standaard begrensing die op iedere vrachtwagen aanwezig is. Maar laten we deze discussie maar sluiten  O0


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #938 Gepost op: 9 augustus 2010, 11:24:52
Nogmaals lees mijn hierboven geposte berichten!


brinky-5034

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • www.brandweerwieringen.nl
    • www.brandweerwieringen.nl
Reactie #939 Gepost op: 9 augustus 2010, 11:55:51
De brandweerman die je ziet lopen op het filmpje woont buiten het dorp en red de uitruk niet als hij eerst naar Den Oever moet rijden naar de kazerne
dus hij gaat rechtstreeks heen en onze bevelvoerder weet dat ook en hij meld zich ook altijd netjes bij de bevelvoerder.

Groetjes Kevin
 Brandwacht 1e klas  Brandweer Wieringen  Blusgroep Den Oever