On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: On-board video's van Nederlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 768321 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1220 Gepost op: 28 januari 2012, 14:45:13
Ja, dat weet ik ook wel. Maar het gaat mij erom dat de heren en dames regelfreaks in dit geval over elkaar heen buitelen om er schande van te spreken, terwijl er in de wereld zoveel dingen gebeuren die eigenlijk niet mogen maar wel worden toegelaten. Elk van de regelfreaks kan wel een situatie bedenken waarin hij of zij zich zelf niet aan de regels heeft gehouden vanwege de een of andere al of niet legitieme reden. Gezeur altijd  :D

Wat een onzin redenering is dat, dan kunnen we net zo goed met alle regelgeving stoppen en een anarchie starten. Een professionele organisatie laat zich kennen door goede en duidelijke afspraken. Uitzonderingen bevestigen de regel, maar dan moeten het wel uitzonderingen met een reden zijn.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


RJM

  • HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Reactie #1221 Gepost op: 28 januari 2012, 14:45:52
Ja, dat weet ik ook wel. Maar het gaat mij erom dat de heren en dames regelfreaks in dit geval over elkaar heen buitelen om er schande van te spreken, terwijl er in de wereld zoveel dingen gebeuren die eigenlijk niet mogen maar wel worden toegelaten. Elk van de regelfreaks kan wel een situatie bedenken waarin hij of zij zich zelf niet aan de regels heeft gehouden vanwege de een of andere al of niet legitieme reden. Gezeur altijd  :D

Ik ben zeker geen regelfreak, en de dames en in heren die antwoord gaven ook niet denk ik zo.
Ik sluit me volledig bij de andere aan, ik vind het gewoon niet kunnen.
Ik bedoel, ga dan naar een industrie waar niemand komt of rijd rond die tijdstip en zet daar even een minuut je sirene's aan.
Burgerhulpverlener, AED-bediener.


Gast

  • Gast
Reactie #1222 Gepost op: 28 januari 2012, 14:47:14
Uitzonderingen bevestigen de regel, maar dan moeten het wel uitzonderingen met een reden zijn.
Uitzonderingen ontkrachten juist de regel... Als er één uitzondering over de dam is volgen er meer "want de vorige keer had het ook een goede reden"
Nee, een uitzondering bevestigt juist NIET de regel. Maximaal hoeveel uitzonderingen bevestigen dan die een regel? Of waar ligt de grens tussen bevestigen en ontkennen nav één of meerdere uitzonderingen?
Het is een leuk gezegde maar dat is het dan ook.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1223 Gepost op: 28 januari 2012, 14:52:25
Ik denk dat we hier niet snel uit gaan komen. Dus kunnen we beter weer ontopic gaan.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1224 Gepost op: 30 januari 2012, 20:27:08
Vrijwillige politie deel2

Filmpje uit een ander topic gevist. In dit filmpje zitten twee spoedritten vanuit een politievoertuig.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #1225 Gepost op: 30 januari 2012, 23:07:04
Wel handig om te vermelden waar die spoedritten zitten. ;) Op 14:15 en 21:04.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


TheDavey100

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
    • Rozenburg Report
Reactie #1226 Gepost op: 31 januari 2012, 19:34:59
Toch wel leuk dat hij bij 15:28 zegt dat je met geluids- en lichtsignalen moet rijden.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1227 Gepost op: 31 januari 2012, 20:46:45
Moet zeggen dat ik toch wel een paar keer heb moeten lachen om de kwaliteit van t filmpje. Vooral de eerste vrijwilliger die benadrukt dat hij surveillant is terwijl je aan zijn onderscheidingstekens kan zien dat hij hoofdagent is. De andere vrijwilliger die niet het alcoholpromilage weet (leuk voor in je P.V. of tegen een verdachte). En laten ze nou die laatste meneer die heeft geblazen gewoon wegrijden ondanks dat hij teveel heeft gedronken? Ander mooi iets was het stukje IM / eigen veiligheid (wat nou veiligheidsvestje) waarbij je echter wel het duidelijke verschil ziet tussen een gele jas en een hesje. Ook wel moeten lachen om het feit dat verdachte activiteiten verdacht waren en dat bepaalde gereedschappen na een bepaalde tijden ineens wel verdacht waren (staat dat ergens vastgelegd?). Wel leuk om zo te zien en vooral de spoedritten zijn denk ik bijzonder materiaal!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1228 Gepost op: 2 februari 2012, 20:25:48
In heel veel APV's is inbrekerswerktuig strafbaar tussen bepaalde tijden. Meestal is dat tussen 22.00 uur en 06.00 uur. Inbrekerswerktuig is heel breed. Een schroevendraaier in een bouwvakkersbusje is niet verdacht maar een schroevendraaier in een personenauto onder de stoel weer wel. Net zoals (mini-)koevoeten etc.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #1229 Gepost op: 3 februari 2012, 01:54:13
Ik zat even wat filmpjes van een tijdje terug te bekijken. Wat mij opvalt is dat je aan boord van de Chevy's van Amsterdam een continue en onregelmatig getik aan boord hoort. Kan iemand mij vertellen wat dat is?